F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202129 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,252 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:44,472--12
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:44,5130,0410,04114
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:44,5440,0720,03113
4.14Fernando AlonsoAlpine A5211:44,9530,4810,40915
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:44,9650,4930,01217
6.18Lance StrollAston Martin AMR211:45,1800,7080,21514
7.31Esteban OconAlpine A5211:45,3020,8300,12215
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:45,3360,8640,03416
9.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:45,3860,9140,05018
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:45,4040,9320,01813
11.55Carlos SainzFerrari SF211:45,5171,0450,11314
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:45,7581,2860,24117
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:45,7891,3170,03116
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:45,9671,4950,17818
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:46,1181,6460,15114
16.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:46,1981,7260,08017
17.63George RussellWilliams FW43B1:46,6652,1930,46714
18.16Charles LeclercFerrari SF211:46,8362,3640,17113
19.9Nikita MazepinHaas VF-211:47,3352,8630,49914
20.47Mick Schumacher Haas VF-211:47,5293,0570,19415
107% najlepszego czasu: 1:51,785

Drugi trening również rozpoczął się przy wilgotnej nawierzchni, gdyż nad Spa po pierwszym treningu przeszła ulewa. Mimo to gdy rozpoczynała się druga sesja, widoczna była już sucha linia wyścigowa. Kilu kierowców zdecydowało się na kółko na przejściówkach, ale szybko stało się jasne, że dla tych opon jest zbyt sucho.

Na przejazd na gładkim ogumieniu zdecydował się jednak tylko Lando Norris, który założył twarde opony. Jednakże większy ruch na torze zrobił się dopiero po kwadransie, gdy tor jeszcze nieco przeschnął. W użyciu były głównie pośrednie opony, a mocne tempo na nich prezentował Mercedes, prowadząc z czasem 1:44,513, przed Red Bullem. Zespół Verstappena jednak uspokajał go przez radio, twierdząc iż mistrzowie świata jeżdżą z innymi ustawieniami silnika.

Verstappen zdecydowanie zbliżył się do czołowej dwójki na miękkich oponach, jednak zabrakło niecałej dziesiątej sekundy, by objąć prowadzenie. Tak było jednak na pierwszym szybkim kółku, a opony pozwoliły na jeszcze jedno i to wtedy Holender wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:44,472.

W międzyczasie obrót na torze zaliczył Esteban Ocon. Incydent był dość poważny, gdyż opony uległy kompletnemu spłaszczeniu i Francuz mógł tylko powoli wrócić do pitlane. O wiele większego pecha miał Charles Leclerc, który na wyjściu z szóstego zakrętu nietypowo stracił panowanie nad tyłem samochodu, przez co uderzył w bariery w kolejnym wirażu, uszkadzając prawy przód Ferrari. Samochód musiał być usunięty przez dźwig, więc nad torem wywieszono czerwoną flagę.

Sesję wznowiono na 10 minut przed końcem regulaminowego czasu i tyle miały zespoły na symulacje wyścigowe. Przejazdy z dużym zapasem paliwa nie zmieniły układu w tabeli, tak więc za Mercedesem pozostał Alonso i Gasly. Dodatkowo pomimo ograniczonego czasu sesja nie dobiegła do typowego końca. Na 3 minuty przed końcem Max Verstappen stracił panowanie nad samochodem i rozbił tył Red Bulla. Wszystko wydarzyło się na wyjściu z siódmego zakrętu, tuż za incydentem Leclerca. Trening nie został już wznowiony po wywieszeniu czerwonych flag.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca