|
|
|
|
|
|
Rolex Turkish Grand Prix 2021 | 10 pa?dziernika |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:30,447 | - | - | 19 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:30,611 | 0,164 | 0,164 | 11 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:30,684 | 0,237 | 0,073 | 13 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:31,262 | 0,815 | 0,578 | 22 |
5. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:31,543 | 1,096 | 0,281 | 18 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:31,545 | 1,098 | 0,002 | 15 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:31,572 | 1,125 | 0,027 | 17 |
8. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:31,981 | 1,534 | 0,409 | 21 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:31,996 | 1,549 | 0,015 | 8 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:32,089 | 1,642 | 0,093 | 17 |
11. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:32,097 | 1,650 | 0,008 | 21 |
12. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:32,111 | 1,664 | 0,014 | 14 |
13. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:32,228 | 1,781 | 0,117 | 23 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:32,270 | 1,823 | 0,042 | 18 |
15. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:32,314 | 1,867 | 0,044 | 18 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:33,348 | 2,901 | 1,034 | 11 |
17. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:33,425 | 2,978 | 0,077 | 14 |
18. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:33,636 | 3,189 | 0,211 | 5 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:35,681 | 5,234 | 2,045 | 8 |
20. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,778 |
|
|
Pierre Gasly ustanowił najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Turcji, który zgodnie z prognozami został rozegrany na mokrym torze.
Ze względu na wymagające warunki zespoły zwlekały kilka minut z wypuszczeniem na tor swych kierowców. Dopiero po około dziesięciu minutach aleję serwisową opuścili dwaj zawodnicy AlphaTauri: Pierre Gasly i Yuki Tsunoda.
Niedługo później Japończyk ustanowił pierwszy czas dnia – 1:39.988s. Chociaż początkowo w użyciu były deszczowe opony, dość szybko zmieniono je na przejściowe.
Pozytywnie zaskakiwała przyczepność. Na całym obiekcie było kilka miejsc, w których znajdowało się nieco więcej wody – głównie w niżej położonych partiach – jednak w porównaniu do ubiegłego sezonu kierowcy bez większych problemów trzymali się wyścigowej nitki.
Po kwadransie na czele klasyfikacji ujrzeć można było dwóch kierowców McLarena: Norris dysponował 0,9s przewagi nad Danielem Ricciardo. Niedługo później na pierwsze miejsce awansował były kierowca teamu z Woking – Carlos Sainz, który pokonał pętlę Istanbul Parku w czasie 1:37,608s.
Tuż po tym, jak garaż Mercedesa opuścili Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, George Russell stracił panowanie nad swym Williamsem pomiędzy pierwszym i drugim zakrętem i wypadł na żwirowe pobocze. Brytyjczyk nie był w stanie samodzielnie powrócić do jazdy – sesja została przerwana a konstrukcję FW43B ściągnięto na drogę ewakuacyjną za pomocą dźwigu.
Po siedmiu minutach wznowiono zajęcia a Hamilton natychmiast trafił na pierwsza lokatę. Okrążenie siedmiokrotnego mistrza świata było jednak dalekie od ideału, co wykorzystał Max Verstappen, który odebrał mu prowadzenie w tabeli z rezultatem lepszym o nieco ponad 1 sekundę (1:32,464s).
Chwilę po tym Holender obrócił swój bolid w środkowym sektorze, ale szybko powrócił do konkurencyjnej formy i zszedł na 1:31,042s. W tym czasie Hamilton był już dwunasty – warunki ulegały poprawie a kierowca ze Stevenage miał na koncie tylko jedno, nie do końca udane szybkie kółko.
Po kilku minutach sytuacja w czołówce uległa lekkim zmianom – na pozycję lidera wysunął się Gasly, a za Francuzem znalazł się Sergio Perez. W czołowej piątce byli jeszcze Verstappen, Sainz oraz Leclerc.
Dalej ujrzeć można było nazwiska Alonso, Raikkonena, Tsunody, Bottasa i Ocona. W dolnej połowie tabeli znajdowali się między innymi obaj kierowcy McLarena i Astona Martina. Co ciekawe na trzynastym miejscu uplasował się Mick Schumacher z najsłabszego w stawce Haasa. Ostatecznie Hamilton zakończył sesję na osiemnastej pozycji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|