|
|
|
|
|
|
Aramco United States Grand Prix 2021 | 24 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:34,701 | - | - | 13 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:34,805 | 0,104 | 0,104 | 16 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:34,912 | 0,211 | 0,107 | 13 |
4. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:34,945 | 0,244 | 0,033 | 13 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:34,988 | 0,287 | 0,043 | 15 |
6. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:35,219 | 0,518 | 0,231 | 16 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:35,345 | 0,644 | 0,126 | 11 |
8. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:35,398 | 0,697 | 0,053 | 17 |
9. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:35,688 | 0,987 | 0,290 | 17 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:35,711 | 1,010 | 0,023 | 10 |
11. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:35,851 | 1,150 | 0,140 | 18 |
12. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:36,023 | 1,322 | 0,172 | 9 |
13. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:36,062 | 1,361 | 0,039 | 20 |
14. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:36,118 | 1,417 | 0,056 | 8 |
15. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:36,252 | 1,551 | 0,134 | 16 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:36,392 | 1,691 | 0,140 | 13 |
17. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:36,490 | 1,789 | 0,098 | 12 |
18. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:36,572 | 1,871 | 0,082 | 16 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:36,671 | 1,970 | 0,099 | 15 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 2:03,456 | 28,755 | 26,785 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,330 |
|
|
Poczatek sesji nie obfitował w akcję. Na torze dopiero po kilku minutach pojawił się Sebastian Vettel i jako jedyny przejechał kółko, choć mety nie przekroczył, więc nie mieliśmy pierwszego wyniku w sobotniej sesji. Po kolejnych kilku minutach na przejazd zdecydował się również Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił czas na poziomie 1:40, ale ciężko brać ten wynik za reprezentatywny.
Dopiero po 15 minutach treningu przejazd Lewisa Hamiltona na miękkich oponach dał referencyjny wynik. Nie był to jednak rezultat nie do pokonania, gdyż szybko uczynił to Sergio Perez meldując się z czasem 1:35,556. Hamilton jednak pozostał na torze i na kolejnej próbie wyprzedził Pereza o 0,062 sekundy.
Mocny przejazd zaliczył Max Verstappen, który przeskoczył przed Hamiltona o 0,3 sekundy. Tor w Austin był jednak wyjątkowo delikatny dla opon, ponieważ Perez na kolejnej próbie przesunął się za Holendra o zaledwie 0,001 sekundy. Z tego samego skorzystał Verstappen, który na kolejnym kółku odjechał o kolejne 0,3 sekundy. Tymczasem swoją szansę na dobry czas zmarnował Valtteri Bottas, który obrócił się na pierwszym przejeździe na miękkich oponach i spłaszczył opony.
Niespodziewanym gościem w czołowej dziesiątce na półmetku sesji był Latifi meldujący się na dziewiątej lokacie. Bottas po powrocie do mechaników i zmianie opon ponownie pojawił się na torze i tym razem popisał się czasem ciut gorszym od Verstappena. Dla Fina będzie to jednak trudny weekend ze względu na karę za użycie kolejnego silnika spalinowego.
Ewolucja toru w Austin była dość znaczna, gdyż na drugim szybkim przejeździe na czele stawki pojawił się Carlos Sainz. Red Bull odzyskał prowadzenie, ponownie na czele był Verstappen przed Perezem, jednak nie da się ukryć, iż Mercedes póki co nie prezentuje świetnej formy w USA i być może będzie musiał w kwalifikacjach zmierzyć się z Ferrari i McLarenem, czego szczególnie nie chciałby Hamilton.
Jak się okazało po chwili, czas Verstappena został anulowany z powodu przekroczenia limitów toru, przez co na czoło awansował Perez. Do końca sesji lider klasyfikacji generalnej nie był w stanie przejechać czystego okrążenia, przez co kolejność pozostała niezmieniona.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|