|
|
|
|
|
|
Heineken Grande Prémio De Portugal 2021 | 2 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,466 - Q2, Valtteri Bottas (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,750 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 206,569 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:19,837 | - | - | 33 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:19,980 | 0,143 | 0,143 | 26 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:20,181 | 0,344 | 0,201 | 28 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:20,197 | 0,360 | 0,016 | 33 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:20,220 | 0,383 | 0,023 | 32 |
6. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:20,235 | 0,398 | 0,015 | 31 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:20,360 | 0,523 | 0,125 | 33 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:20,418 | 0,581 | 0,058 | 31 |
9. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:20,427 | 0,590 | 0,009 | 31 |
10. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:20,516 | 0,679 | 0,089 | 28 |
11. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:20,558 | 0,721 | 0,042 | 34 |
12. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:20,757 | 0,920 | 0,199 | 28 |
13. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:20,976 | 1,139 | 0,219 | 32 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:21,053 | 1,216 | 0,077 | 33 |
15. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:21,074 | 1,237 | 0,021 | 32 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:21,225 | 1,388 | 0,151 | 22 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:21,238 | 1,401 | 0,013 | 32 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:21,537 | 1,700 | 0,299 | 29 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:21,855 | 2,018 | 0,318 | 31 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:22,638 | 2,801 | 0,783 | 28 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,426 |
|
| Embed from Getty Images
Drugi trening na torze w Algarve uległ opóźnieniu z powodu poluzowanej pokrywy studzienki. FIA dokonała inspekcji, a porządkowi na torze odpowiednich napraw, by sesja mogła odbyć się w bezpiecznych warunkach. Spowodowało to jednak 10 minutowy poślizg.
Pierwsze przejazdy, gdy już zapalono zielone światło, praktycznie cała stawka wykonała na pośrednich oponach. Pozwalały one na pokonanie kilku szybkich kółek, przez co kolejność w tabeli dość regularnie się tasowała. gdy sytuacja się nieco uspokoiła na czele meldował się Bottas z czasem 1:20,423, tuż przed Carlosem Sainzem w Ferrari.
Wysoką, piątą pozycję dzierżył Pierre Gasly, wyprzedzając nawet Maxa Verstappena. Holender postanowił się jednak nie poddawać i zmienił Bottasa na czele tabeli. Ten się chwilę później odgryzł i dopiero Hamilton pogodził dwójkę rywali, wyjeżdżając na miękkiej mieszance i ustanawiając nowych najlepszy czas sesji.
Przejazdy na miękkich oponach wyjątkowo mocno pasowały kierowcom Alpine, którzy plasowali się zaledwie 0,3 sekundy za Hamiltonem, odpowiednio na czwartej i piątej pozycji, dopóki Verstappen nie znalazł rytmu i wskoczył na drugie miejsce.
Druga część treningu upłynęła standardowo na sprawdzaniu długich przejazdów. Algarve w tym roku jest wyjątkowo wietrzne, więc kierowcy potrzebowali jak największej liczby kółek, by przywyknąć do tych trudnych warunków.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|