|
|
|
|
|
|
Heineken Grande Prémio De Portugal 2021 | 2 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,466 - Q2, Valtteri Bottas (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,750 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 206,569 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:18,489 | - | - | 21 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:18,725 | 0,236 | 0,236 | 21 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:18,820 | 0,331 | 0,095 | 19 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:18,840 | 0,351 | 0,020 | 25 |
5. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:18,860 | 0,371 | 0,020 | 19 |
6. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:19,001 | 0,512 | 0,141 | 23 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:19,050 | 0,561 | 0,049 | 24 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:19,272 | 0,783 | 0,222 | 18 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:19,374 | 0,885 | 0,102 | 26 |
10. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:19,415 | 0,926 | 0,041 | 26 |
11. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:19,485 | 0,996 | 0,070 | 25 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:19,582 | 1,093 | 0,097 | 19 |
13. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:19,588 | 1,099 | 0,006 | 23 |
14. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:19,949 | 1,460 | 0,361 | 20 |
15. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:20,033 | 1,544 | 0,084 | 22 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:20,090 | 1,601 | 0,057 | 17 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:20,127 | 1,638 | 0,037 | 18 |
18. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:20,214 | 1,725 | 0,087 | 21 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:20,681 | 2,192 | 0,467 | 19 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:20,690 | 2,201 | 0,009 | 20 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,983 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen uzyskał najlepszy wynik w trzecim treningu przed Grand Prix Portugalii. Tuż za Holendrem sesję zakończyli Lewis Hamilton i Valtteri Bottas.
Przed kwalifikacjami FIA poinformowała o monitorowaniu jazdy kierowców w kolejnych zakrętach – od FP3 ryzyko anulowania czasu występuje po szerszych wyjazdach w T1, T4, T5, T14 i T15.
Pierwszy z alei serwisowej wyjechał Lance Stroll, za którym w ślad poszli Sebastian Vettel, Mick Schumacher oraz Nikita Mazepin. Zawodnicy Haasa obrócili swoje bolidy w pierwszych minutach, ale pozostali na torze i odnotowali pomiarowe okrążenia. Pozostali zawodnicy ograniczyli się do kółek instalacyjnych.
Po kwadransie w czołowej trójce znajdowali się Fernando Alonso, Yuki Tsunoda i Sergio Perez. Po kilku chwilach na pierwszym miejsce awansował Kimi Raikkonen z rezultatem 1:19,9s. Wielkiej aktywności na torze nie przejawiali kierowcy z czołówki: Hamilton, Verstappen i Bottas. Okres służył środkowi stawki – wkrótce w TOP3 zameldowali się tacy kierowcy jak Esteban Ocon, Charles Leclerc i Daniel Ricciardo.
Dopiero po 20 minutach garaże Mercedesa opuścili Hamilton i Bottas, których bolidy wyposażone zostały w miękkie opony. Dołączył do nich także Verstappen. Gdy wydawało się, że sesja zaczyna się rozkręcać, dyrekcja podjęła decyzję o zarządzeniu wirtualnej neutralizacji, po tym jak wiatr przemieścił styropianową reklamę Pirelli w trzecim sektorze.
Na półmetku FP3 sytuacja w tabeli wróciła do dobrze znanego stanu – Hamilton zajmował P1 z wynikiem 1:18,755s, mając tuż za sobą Sergio Pereza (1:18,840s). Trzeci Leclerc legitymował się rezultatem 1:19,001.s W piątce na szczycie plasowali się także Verstappen i Bottas.
Na kolejnym pomiarowym okrążeniu Verstappen podkręcił tempo, przebijając czas Hamiltona o blisko dwie dziesiąte sekundy. Wicelider klasyfikacji generalnej dokonał tego na miękkich oponach, które miały już na koncie osiem okrążeń. Ciekawie przedstawiało się zestawienie najlepszych międzyczasów w sektorach. W pierwszym i drugim brylowały Mercedesy, ale już w trzecim tempo wyznaczał Red Bull.
U progu dziesięciu ostatnich minut Verstappen rozpoczął bardzo szybkie okrążenie, poprawiająs swój rekord o 0,2s, jednak w kolejnych sekcjach tracił tempo. Swoją dyspozycję nieznacznie poprawił Bottas, któremu udało się powrócić do czołowej trójki, za zespołowego kolegę.
Okazało się jednak, że Verstappen nie powiedział ostatniego słowa – kilka chwil przed wywieszeniem flagi w szachownicę 23-latek zszedł do poziomu 1:18,489s, zwiększając przewagę nad Hamiltonem do 0,236s. Z tyłu tabeli dramatycznie wręcz prezentowała się sytuacja Astona Martina. Stroll i Vettel osiągnęli czasy zbliżone do reprezentantów Williamsa i Haasa. Niewiele lepiej radził sobie Fernando Alonso.
Z drugiej strony pozytywne wrażenie po raz kolejny wywarli kierowcy Ferrari: Leclerc był szósty a Sainz siódmy. Przed nimi na zaskakująco wysokim, piątym miejscu, uplasował się Esteban Ocon. Nieco niemrawe tempo zaprezentował McLaren – Norris i Ricciardo musieli zadowolić się pozycjami na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|