|
|
|
|
|
|
Emirates Grand Prix de France 2021 | 20 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:32,872 | - | - | 21 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:32,880 | 0,008 | 0,008 | 27 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:33,125 | 0,253 | 0,245 | 23 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:33,340 | 0,468 | 0,215 | 25 |
5. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:33,550 | 0,678 | 0,210 | 23 |
6. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:33,685 | 0,813 | 0,135 | 23 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:33,696 | 0,824 | 0,011 | 25 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:33,698 | 0,826 | 0,002 | 24 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:33,786 | 0,914 | 0,088 | 26 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:33,822 | 0,950 | 0,036 | 24 |
11. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:33,831 | 0,959 | 0,009 | 23 |
12. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:33,921 | 1,049 | 0,090 | 24 |
13. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:33,955 | 1,083 | 0,034 | 25 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:34,079 | 1,207 | 0,124 | 24 |
15. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:34,447 | 1,575 | 0,368 | 25 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:34,632 | 1,760 | 0,185 | 24 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:35,266 | 2,394 | 0,634 | 25 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:35,331 | 2,459 | 0,065 | 25 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:35,512 | 2,640 | 0,181 | 24 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:35,551 | 2,679 | 0,039 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,373 |
|
|
Drugi trening na torze Paul Ricard odbył się przy tak samo dobrych warunkach atmosferycznych jak pierwszy. Wszyscy poza Charlesem Leclerkiem od razu zabrali się do pracy i wyjechali na tor.
Dominowały miękkie opony, a tempo nadawał Valtteri Bottas z czasem 1:32,880. Za nim plasował się Hamilton, ponownie tracąc 0,4 sekundy, a dalej mieliśmy Red Bulle ze stratą sekundy. Podobnie jak w porannym treningu, kierowcy zmagali się z wysokimi krawężnikami rozstawionymi na poboczach toru. Max Verstappen nawet uszkodził przednie skrzydło najeżdżając na jeden z nich.
Na torze ostatecznie pojawił się również Leclerc, jednak Monakijczyk poruszał się na twardej mieszance Pirelli. Pierwszym zawodnikiem na miękkim ogumieniu był Bottas, jednak nie poprawił swojego czasu. Hamilton za to nieco się zbliżył do Fina, jednak poprawa nie była zbyt duża. Bardzo mocno prezentowało się Alpine, a Alonso tracił tylko pół sekundy do Verstappena, który zanotował znacznie większy progres niż kierowcy Mercedesa na miękkich oponach. Mimo to przewaga nad Bottasem wynosiła zaledwie 0,008 sekundy.
Po testach ogumienia z czerwonym oznaczeniem przyszedł czas na bardzo krótkie przejazdy wyścigowe. Nie zmieniło to już kolejności w tabeli. Bottas meldował przez radio, iż tempo jest znaczenie lepsze niż rano, tymczasem Hamilton narzekał na ogólne zachowanie swojego Mercedesa. Poza tym był to spokojny piątek i w obu sesjach nie doszło do żadnych dramatów czy niespodzianek.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|