F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
BWT Grosser Preis von Österreich 20214 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:04,591--15
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:05,1290,5380,53822
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:05,2770,6860,14820
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:05,2800,6890,00327
5.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:05,3450,7540,06527
6.55Carlos SainzFerrari SF211:05,3470,7560,00229
7.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:05,3960,8050,04920
8.14Fernando AlonsoAlpine A5211:05,4340,8430,03823
9.16Charles LeclercFerrari SF211:05,4840,8930,05035
10.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:05,5420,9510,05822
11.18Lance StrollAston Martin AMR211:05,5460,9550,00419
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:05,5610,9700,01523
13.31Esteban OconAlpine A5211:05,6741,0830,11322
14.63George RussellWilliams FW43B1:05,6941,1030,02023
15.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:05,7001,1090,00623
16.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:05,7251,1340,02521
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:05,7471,1560,02231
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:06,0781,4870,33126
19.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:06,1051,5140,02717
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:06,2891,6980,18428
107% najlepszego czasu: 1:09,112


Max Verstappen uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem na Red Bull Ringu.

Po czterech minutach Lando Norris znalazł się na czele klasyfikacji, uzyskując czas 1:06,4s. Chociaż na torze nie brakowało akcji, kierowcy dwóch czołowych ekip: Red Bulla i Mercedesa, nie spieszyli się z pokonywaniem pomiarowych okrążeń. Kamery pokazywały jednak, że Lewis Hamilton znajduje się już w kokpicie, przygotowany do opuszczenia garażu.

Pod nieobecność kierowców z czołówki, konkurencyjne tempo z piątkowych treningów potwierdzali zawodnicy AlphaTauri. Po kwadransie od rozpoczęcia zajęć na pierwszej pozycji plasował się Yuki Tsunoda a 0.013s za nim – Pierre Gasly. Norris tracił do liderów dwie dziesiąte sekundy.

Gdy Hamilton wyjechał na tor w jego bolidzie W12 zamontowane były prototypowe opony Pirelli. Na podobne posunięcie zdecydowała się zresztą większość kierowców i zespołów. Pierwsze pomiarowe okrążenie Brytyjczyka przyniosło rezultat gorszy o około 0,3s od Tsunody. Bardziej z tyłu był Bottas, który na pierwszej próbie nie zaliczył udanego wyjazdu z zakrętu numer cztery.

Po kilku chwilach Norris powrócił na pozycję lidera, notując wynik 1:05,762s. Zawodnik McLarena jako jeden z pierwszych rozpoczął przejazdy na miękkiej mieszance. Dopiero pół godziny od startu sesji aleję serwisową po raz pierwszy w sobotę opuścił Max Verstappen – od razu wyposażony w "czerwone" Pirelli PZero. Bez większych niespodzianek Holender od razu awansował na P1 z czasem 1:04,941s.

Chwilę po tym w ostatnim sektorze na krótko pojawiły się żółte flagi po tym jak Tsunoda stracił panowanie nad bolidem na wyjeździe z przedostatniego zakrętu. Z kolei Hamilton, już na miękkim ogumieniu, nie zdołał dorównać Verstappenowi. Pół sekundy straty i drugie miejsce – tak zakończył się pierwszy szybki przejazd siedmiokrotnego mistrza świata. W walce z czasem reprezentantowi Mercedesa na pewno nie pomogło zblokowanie kół na dohamowaniu do T3.

Bottas prezentował jeszcze gorszą formę, tracąc kilka dziesiątych do Hamiltona, który przekonywał, że większość strat względem Red Bulla Mercedes notuje na prostych odcinkach. Duet Srebrnych Strzał rozdzielał Charles Leclerc z Ferrari. Czołową piątkę uzupełniał Norris a konkurencyjnego wyniku cały czas nie miał na koncie Sergio Perez.

W ostatniej fazie treningu priorytetem stały się symulacje przejazdów kwalifikacyjnych – stąd też w tabeli doszło do licznych przetasowań. Nagle w czołówce znalazł się Russell a także zawodnicy Astona Martina – Vettel i Stroll wskoczyli na piąte i szóste miejsce. Odebrał im je Perez, który w końcu zaliczył szybki przejazd na miękkich oponach. Meksykanin plasował się jednak za zawodnikami Ferrari: Sainzem i Leclerkiem. W ostatnich minutach kolejność ta uległa zmianom a do czołowej dziesiątki wskoczył między innymi Antonio Giovinazzi.

Podczas gdy czas Hamiltona został anulowany w związku z szerokim wyjazdem poza tor w ostatnim zakręcie, Verstappen jeszcze bardziej podkręcił tempo, schodząc do poziomu 1:04,591s. Drugi Bottas tracił do lidera mistrzostw świata 0,538s a trzeci Hamilton – 0,686s. Gdyby nie wycieczka na pobocze u wyjazdu na prostą startową byłoby to 0,4s.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca