|
|
|
|
|
|
Aramco United States Grand Prix 2022 | 23 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:36,857 | - | - | 19 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:37,081 | 0,224 | 0,224 | 15 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:37,332 | 0,475 | 0,251 | 20 |
4. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:37,460 | 0,603 | 0,128 | 23 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:37,515 | 0,658 | 0,055 | 19 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:37,713 | 0,856 | 0,198 | 25 |
7. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:37,802 | 0,945 | 0,089 | 23 |
8. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:37,810 | 0,953 | 0,008 | 24 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:37,856 | 0,999 | 0,046 | 23 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:38,041 | 1,184 | 0,185 | 25 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:38,102 | 1,245 | 0,061 | 24 |
12. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:38,276 | 1,419 | 0,174 | 21 |
13. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:38,422 | 1,565 | 0,146 | 21 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:38,898 | 2,041 | 0,476 | 23 |
15. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:38,922 | 2,065 | 0,024 | 20 |
16. | 39 | Robert Szwarcman | Ferrari F1-75 | | 1:38,951 | 2,094 | 0,029 | 21 |
17. | 28 | Alex Palou | McLaren MCL36 | | 1:39,911 | 3,054 | 0,960 | 21 |
18. | 98 | Theo Pourchaire | Alfa Romeo C42 | | 1:40,175 | 3,318 | 0,264 | 19 |
19. | 45 | Logan Sargeant | Williams FW44 | | 1:40,325 | 3,468 | 0,150 | 23 |
20. | 99 | Antonio Giovinazzi | Haas VF-22 | | 1:43,063 | 6,206 | 2,738 | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,637 |
|
| Embed from Getty Images
Carlos Sainz okazał się najszybszy na rozpoczęcie weekendu w Austin. Za Hiszpanem uplasowali się Verstappen i Hamilton.
Pierwszy trening na torze Austin stał pod znakiem jazdy rezerwowych kierowców. Aż pięć zespołów zdecydowało się na wystawienie swoich rezerwowych kierowców: Robert Szwarcman w Ferrari, Alex Palou w McLarenie, Theo Pourchaire w Alfie Romeo, Antonio Giovinazzi w Alfie Romeo i Logan Sargeant w Williamsie. Zmagania swoich kolegów z garażu oglądali odpowiednio: Leclerc, Ricciardo, Bottas, Magnussen i Latifi.
Nic dziwnego, że na tor czym prędzej wyjechała większość stawki. Pracę kierowców szybko przerwał jednak powracający do bolidu Formuły 1 Antonio Giovinazzi, który wypadł z toru w szóstym zakręcie i uderzył w bandę. Jego bolid utknął w barierze, przez co sesja została zatrzymana. Po chwili Włoch zdołał powrócić na tor i czym prędzej zniknął w garażu swojego zespołu.
Do momentu wywieszenia czerwonej flagi na czele klasyfikacji znajdował się Sergio Perez. Sesja została wznowiona po kilku chwilach. Po dwudziestu minutach na czele tabeli znalazł się Max Verstappen, który wykorzystał potencjał miękkich opon Pirelli i ustanowił rekord każdego sektora. Za nim znajdowali się obaj kierowcy Alpine: Ocon przez Alonso. Tymczasem Haas ogłosił, że Antonio Giovinazzi nie powróci na tor.
W połowie sesji do Verstappena na czoło klasyfikacji dołączył Perez oraz Sebastian Vettel. Bardzo wolno rozpędzali się kierowcy Mercedesa. Zespół Srebrnych Strzał postanowił wykorzystać poranny trening w Teksasie na testy. Tym samym Hamilton był na półmetku sesji czternasty, a Russell — szesnasty. Wśród kierowców rezerwowych najszybszy był Palou, który legitymował się dwunastym czasem. Hiszpan przez radio podsumował swoje pierwsze pół godziny treningu: „ten samochód jest szalony!”
Bardzo dobre tempo w dalszym ciągu prezentował Vettel. Odchodzący na emeryturę Niemiec poprawił swój czas i awansował na drugą lokatę. Klasyfikacja zmieniła się jednak po tym, gdy reprezentatywne czasy w końcu ustanowili kierowcy Mercedesa. Russell awansował na dziewiątą pozycję, a Hamilton wskoczył na drugą lokatę. Za Brytyjczykiem był Alonso, który również jak Vettel doskonale czuł się na Circuit of the Americas.
Na czoło klasyfikacji na piętnaście minut przed końcem sesji wskoczył tymczasem Lance Stroll, który poprawił czas Verstappena o dwie tysięczne sekundy. Po chwili jednak zdecydowanie najszybszy był Carlos Sainz, który awansował na pierwszą lokatę. Za Hiszpanem po chwili zameldował się Hamilton. W ostatnich minutach zdecydowana większość stawki wyjechała na tor na miękkich oponach. Na siedem minut przed końcem na drugie miejsce awansował Verstappen. Klasyfikacja nie zmieniła się do końca sesji: Sainz okazał się najszybszy przed Verstappenem i Hamiltonem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|