F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 20233 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari SF-231:21,355--23
2.4Lando NorrisMcLaren MCL601:21,3740,0190,01919
3.11Sergio PerezRed Bull RB191:21,5400,1850,16617
4.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:21,5450,1900,00521
5.1Max VerstappenRed Bull RB191:21,6310,2760,08620
6.16Charles LeclercFerrari SF-231:21,7160,3610,08523
7.23Alexander Albon Williams FW451:21,9790,6240,26319
8.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:22,0710,7160,09216
9.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:22,1760,8210,10520
10.27Nico HulkenbergHaas VF-231:22,2910,9360,11519
11.20Kevin MagnussenHaas VF-231:22,5841,2290,29321
12.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:22,5951,2400,01119
13.10Pierre GaslyAlpine A5231:22,6511,2960,05622
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:22,6961,3410,04523
15.31Esteban OconAlpine A5231:22,7161,3610,02022
16.2Logan Sargeant Williams FW451:22,7551,4000,03924
17.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:22,7831,4280,02823
18.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:23,1671,8120,38423
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:23,3461,9910,17920
20.18Lance StrollAston Martin AMR23---2
107% najlepszego czasu: 1:27,050

Embed from Getty Images

Carlos Sainz osiągnął najlepszy czas okrążenia w drugim piątkowym treningu F1 na Monzy.

Jednym z pierwszych kierowców, którzy pojawili się na torze, był Lance Stroll, którego miejsce w bolidzie zajmował podczas FP1 Felipe Drugovich. Kanadyjczyk nie nacieszył się jednak zbyt długo jazdą po torze, bo po niecałych pięciu minutach zatrzymał swój bolid za szykaną Ascari, zgłaszając zespołowi nagły spadek mocy.

Sesja została przerwana czerwonymi flagami, aby umożliwić porządkowym zepchnięcie konstrukcji AMR23 w bezpieczne miejsce. Gdy zajęcia wznowiono, na czele klasyfikacji znajdował się Zhou z czasem 1:24,755s, uzyskanym na pośredniej mieszance.

Po dziesięciu minutach w czołówce nie było już żadnego śladu po Alfie Romeo – pierwsze miejsce należało do Sainza, mającego przy swym nazwisku rezultat 1:21,565s. Na drugiej pozycji ujrzeć można było Leclerca a trzeci był Verstappen. Świetnie na miękkiej mieszance radził sobie Albon, który był czwarty, 0,7s za liderem. TOP5 zamykał Perez.

Meksykanin przeskoczył niedługo po tym przed Taja oraz Verstappena, jednak jaszcze większych postępów dokonał Alonso. Hiszpan awansował na trzecią lokatę, zbliżając się do Sainza na nieco ponad pół sekundy. Należało jednak wziąć poprawkę na opony, z jakich korzystał dwukrotny mistrz świata – były to "czerwone" PZero, miększe od pośredniego ogumienia znajdującego się w bolidach konkurentów.

Hamilton, który próbował zawalczyć o progres, zrezygnował z szybkiej próby, niezadowolony z konfiguracji tylnego skrzydła, wprowadzonej w przerwie przed rozpoczęciem FP2. Brytyjczyk zajmował dziewiąte miejsce, za Russellem oraz Sargeantem.

Z biegiem czasu coraz większa liczba kierowców przechodziła na miękkie ogumienie. Korzystając z holowania Perez wskoczył na pierwszą pozycję, odnotowując rezultat lepszy o 0,025s od Sainza. Verstappen przesunął się na P3, narzekając przy tym na duży ruch w środkowym sektorze. Osiągami nadal imponował Albon, który po zmianie opon na pośrednie, utrzymał się w okolicach P5 ze stratą 0,5s do najlepszego w tamtej chwili Pereza.

Sytuacja ta nie utrzymała się zbyt długo, gdyż do ścisłej czołówki z powodzeniem zapukali reprezentanci McLarena: Norris oraz Piastri. Zawodnicy teamu z Woking awansowali odpowiednio na P1 i P3. Ku uciesze Tifosich Sainzowi udało się jednak odpowiedzieć na tempo rywali, powracając na fotel lidera z zapasem niespełna dwóch setnych sekundy.

Ostatni kwadrans nie obfitował już w tak częste zmiany w klasyfikacji. Priorytetem stały się przejazdy z większym zapasem paliwa i ocena pracy poszczególnych mieszanek w kontekście niedzielnego wyścigu.

Verstappen – autentycznie rozżalony nieudanym przejazdem na miękkich oponach – tracił po około sekundzie w każdym z trzech sektorów. Jeszcze wolniejsze tempo prezentował Sainz. Był to ewidentny znak świadczący o rozpoczęciu realizacji kolejnego, mniej ekscytującego fragmentu programu treningowego.

Drugim obok Verstappena rozczarowanym kierowcą był z pewnością Hamilton, który kończył piątkowe przygotowania na siedemnastym miejscu, przed Lawsonem, Zhou oraz Strollem.

Zawód pod koniec treningu sprawił Red Bullowi Perez – wyjeżdżając z Paraboliki zawodnik z Guadalajary zahaczył lewym przednim kołem o żwirową pułapkę, stracił kontrolę nad bolidem i uderzył tyłem bolidu RB19 o bandę.

Po krótkiej przerwie kierowcy otrzymali cztery ostatnie minuty na sprawdzenie możliwości swych konstrukcji. Do niespodzianek nie doszło – w tabeli nie odnotowane zostały żadne znaczące przetasowania.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,9 km/h
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca