F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 202424 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,732 - Max Verstappen (Red Bull), 2023
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,235 - Sergio Perez (Red Bull), 2023
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF-241:17,277--26
2.1Max VerstappenRed Bull RB201:17,6580,3810,38121
3.55Carlos SainzFerrari SF-241:17,7070,4300,04925
4.18Lance StrollAston Martin AMR241:17,8220,5450,11529
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:17,9120,6350,09031
6.63George RussellMercedes W151:17,9510,6740,03924
7.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:18,0770,8000,12629
8.11Sergio PerezRed Bull RB201:18,0900,8130,01333
9.4Lando NorrisMcLaren MCL381:18,1550,8780,06523
10.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:18,1880,9110,03327
11.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:18,4211,1440,23332
12.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:18,5341,2570,11330
13.2Logan SargeantWilliams FW461:18,5781,3010,04423
14.77Valtteri BottasKick Sauber C441:18,5851,3080,00732
15.10Pierre GaslyAlpine A5241:18,6911,4140,10633
16.27Nico HulkenbergHaas VF-241:18,7021,4250,01128
17.31Esteban OconAlpine A5241:18,7051,4280,00332
18.44Lewis HamiltonMercedes W151:18,8341,5570,12923
19.20Kevin MagnussenHaas VF-241:19,2751,9980,44131
107% najlepszego czasu: 1:22,686

Embed from Getty Images
Weekend w Australii to pierwszy w tym roku, gdzie kierowcy mają do dyspozycji trzy treningi w warunkach adekwatnych do tego, co czeka ich zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigu. Dlatego też nikt nie próżnował już od pierwszych minut sesji i na torze szybko pojawiła się cała stawka poza Alexem Albonem, którego samochód był naprawiany po kraksie z pierwszego treningu.

Po pierwszych mierzonych okrążeniach na pośrednich oponach na czele tabeli plasował się Aston Martin, Ferando Alonso wykręcił czas 1:18,805. Po chwili przedzielił ich Lando Norris, a po kolejnych kilku minutach do walki o czołowe lokaty włączył się Mercedes. Różnice podobnie jak w pierwszej sesji były bardzo niewielkie.

Podczas gdy Max Verstappen musiał poczekać na wyjazd nieco dłużej ze względu na wymianę podłogi, Sergio Perez stał się ponownym liderem tabeli. Meksykanina szybko zmienił na prowadzeniu Charles Leclerc. Monakijczyk nieco oddalił się od stawki, gdyż jego czas był lepszy o 0,4 od Pereza. Niemal dokładnie w tym samym czasie obrót na torze zaliczył Logan Sargeant powodując zimny pot na plecach mechaników Williamsa, gdyż zespół był już zajęty reperowaniem Albona.

Rywale Leclerca poprawili jeszcze nieco czasy przed zjazdem do garażu, ale nie byli w stanie wyprzedzić zawodnika Ferrari. Tym samym po 15 minutach treningu na torze mieliśmy nieco spokojniejszą atmosferę z zaledwie kilkoma samochodami.

Pierwszym zawodnikiem na miękkim ogumieniu i to w dość wczesnej fazie treningu był Fernando Alonso. Hiszpanowi nie udało się jednak zostać nowym liderem, ze względu na drobny błąd w drugim sektorze. Jego partner zespołowy w ostatnim zakręcie zaliczył większą wpadkę i stracił ponad sekundę. Perez na miękkich oponach również nie popisał się niczym wielkim.

Po 23 minutach sesji na torze pojawił się Max Verstappen. Gdy Holender rozgrzewał opony, Aston Martin poprawił czasy na drugim mierzonym okrążeniu. Prowadził Stroll przed Alonso. Ferrari Leclerca ponownie popisało się mocnym wynikiem i wyprzedziło Strolla o 0,4 sekundy na miękkich oponach. Czerwone samochody spisują się na razie na Albert Park bardzo dobrze.

Zastanawiająca była forma Lewis Hamiltona, który na miękkich oponach wykręcił dopiero 17. czas w tabeli. Anglik zdecydowanie nie czuł się komfortowo w tegorocznej konstrukcji. Verstappen jako, że jego program opóźnił się przez wymianę podłogi, czas na miękkim ogumieniu zaliczył nieco później, ale również nie był w stanie przebić wyniku Leclerca. Holender nie był też w stanie sprawdzić formy swojego samochodu na długich przejazdach, gdyż po prostu nie było na to czasu.

Przed nami jeszcze jeden trening, w którym zespoły sprawdzą poprawki naniesione po dzisiejszych dwóch sesjach, jednak rywalizacja na Albert Park zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 7,6 km/h
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca