F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Indii: trening 2 - Massa najszybszy

Wyniki i opis drugiej piątkowej sesji treningowej na torze Buddh.
Nataniel Piórkowski, 28 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 7479<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas popołudniowej sesji treningowej przed Grand Prix Indii najszybszym kierowcą okazał się niespodziewanie Felipe Massa, a czołową trójkę dopełnili Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Trening przebiegał tym razem bez incydentów z udziałem miejscowej fauny, ale kierowcy ciągle padali ofiarami zdradliwej nawierzchni i śliskich poboczy.

Jako pierwszy rezultat okrążenia ustanowił Jerome d'Ambrosio, który w porannej sesji zajął ostatnie miejsce. Z nowym torem oswajał się tymczasem Heikki Kovalainen, który pauzował w pierwszym treningu na rzecz Karuna Chandhoka. Od pierwszych minut można było jednak zobaczyć delikatną poprawę stanu nawierzchni asfaltu. Warto zauważyć, że w międzyczasie na Buddh odbył się trening Delhi Championship with MRF.

Pierwszy etap zupełnie różnił się od porannego widoku. Po dziesięciu minutach aż dziewiętnastu kierowców zdołało uzyskać czas pojedynczego okrążenia, a na czele figurowało nazwisko Sebastiana Vettela. Ruch na torze nie sprzyjał jednak Pastorowi Maldonado. Wenezuelczyk wypadł z toru i zakopał się w pułapkę żwirową. Porządkowi nie zdołali go z niej wypchnąć, więc po raz kolejny Williams stracił czas na realizację pełnego programu, a większość kierowców postanowiła zjechać do garażów.

Niespodziewanie na początku kolejnej serii wyjazdów najlepszy rezultat osiągnął Sebastien Buemi, ale bardzo szybko pobił go Lewis Hamilton potwierdzając dobrą dyspozycję brytyjskiego zespołu. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że w końcówce sezonu wzrosła także forma stajni z Faenzy, która zacięcie rywalizuje z Sauberem o szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów.

Duży ruch na torze nie ułatwiał omijania wolniejszych kierowców – na największe problemy mogli narzekać reprezentanci Lotus Renault. Senna nie mógł sobie długo poradzić z Narainem Karthikeyanem, a Pietrow wymachiwał ręką samego Brazylijczyka, który przeszkadzał mu w przejechaniu szybkiego kółka. Wzrosły również prędkości maksymalne osiągane przez kierowców. Najszybszy w punkcie pomiaru czasu był Sergio Perez (323 km/h), który o 3 km/h wyprzedzał Alguersuariego i Buemiego.

Problemy nie opuściły Fernando Alonso. Po straconej pierwszej sesji, w tej kierowca Ferrari narzekał na wibracje występujące na prostych, a po komunikacie w radiu, zjechał do alei serwisowej. Jego partner z Ferrari – Felipe Massa zajmował na półmetku drugą pozycję. Hiszpan znajdował się trzy miejsca niżej i tracił do niego około 0,4 sek. Czoło tabeli okupował Vettel, a kierowcy McLarena byli na trzeciej i czwartej lokacie. Nieco poniżej oczekiwań spisywał się duet Force India – nadzieja hinduskich kibiców zajmowała dopiero czternaste i piętnaste miejsca.

Na czterdzieści minut przed końcem sesji, Jerome d'Ambrossio wypadł z toru w zakręcie 11 i uszkodził tylne zawieszenie. Dyrekcja Grand Prix postanowiła wstrzymać sesję, co pokrzyżowało szyki Michaelowi Schumacherowi, który chwilę przed incydentem wyjechał na tor próbując poprawić swój rozczarowujący, dwudziesty czwarty czas. Do tamtej chwili, Niemiec zdołał przejechać zaledwie osiem kółek, co mogło oznaczać problemy techniczne. Po kilku minutach przymusowej przerwy, na torze ponownie zaroiło się od bolidów, ale uzyskiwane czasy pozwalały domyślać się, że zespoły rozpoczęły symulację wyścigu i porównywanie mieszanek ogumienia.

Lotus Renault GP poinformował jednak za pośrednictwem Twittera, że w bolidzie Witalija Pietrowa wymieniany jest drążek stabilizatora, przez co Rosjanin straci trochę czasu na torze. Tymczasem Heikki Kovalainen przyznał, że przyczepność na twardszych oponach nie jest tak zła jak pierwotnie zakładano.

W przeciwieństwie do pozostałych zespołów, Ferrari postawiło na szybkie tempo, czego dowodem były rezultaty osiągane przez Felipe Massę i Fernando Alonso. Hiszpan znalazł się jednak w niekorzystnym położeniu, przez co nie był w stanie wykorzystywać możliwości poprawy czasu swego partnera z zespołu. Po osiągnięciu trzeciego miejsca w tabeli, Fernando zjechał do garażu. Massa utrzymał dzięki temu prowadzenie w treningu. Dwójkę Ferrari dzielił Sebastian Vettel.

Ostatecznie kierowcy Force India zdołali powrócić do czołówki na siódmą i dziewiątą pozycję. W końcówce drobną przygodę przeżył Pietrow, który wypadł poza tor w szóstym zakręcie, ale po chwili powrócił do realizacji swojego programach. W dole tabeli znajdowali się za to kierowcy Mercedesa. Schumacher i Rosberg od początku drugiej sesji nie dorównywali tempem czołówce.

Największą liczbą okrążeń mogli poszczycić się obaj kierowcy Team Lotus, a najmniej – Jerome d'Ambrosio, który na półmetku rozbił swój bolid. Kontrowersje budzi również lokalizacja wyjazdu z alei serwisowej, która wprost prowokuje incydenty. Za nami trzy godziny zaciętej pracy, po których wydaje się, że w Indiach do gry o zwycięstwo może dołączyć niedoceniany od jakiegoś czasu zespół Ferrari. Żelazną dwójką jak zawsze pozostają Red Bull i McLaren. Zapraszamy na jutrzejszą sesję treningową oraz kwalifikacje i zachęcamy do dalszego śledzenia weekendu F1 w Delhi z Wyprzedź Mnie!.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:25,706--33
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:25,7940,0880,08834
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:25,9300,2240,13634
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:26,4540,7480,52426
5.2Mark WebberRed Bull RB71:26,5000,7940,04630
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:26,7141,0080,21428
7.14Adrian SutilForce India VJM041:27,3161,6100,60234
8.9Bruno SennaRenault R311:27,4981,7920,18235
9.15Paul di RestaForce India VJM041:27,8532,1470,35535
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:27,8682,1620,01535
11.10Witalij PietrowRenault R311:27,8902,1840,02237
12.16Kamui KobayashiSauber C301:28,0502,3440,16034
13.17Sergio PerezSauber C301:28,2892,5830,23936
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:28,5522,8460,26331
15.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:28,6912,9850,13929
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:28,7083,0020,01724
17.21Jarno TrulliLotus T1281:29,3323,6260,62439
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:30,2414,5350,90941
19.8Nico RosbergMercedes GP W021:31,0985,3920,85738
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:31,4695,7630,37132
21.7Michael SchumacherMercedes GP W021:31,8046,0980,33528
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:32,5936,8870,78912
23.23Daniel RicciardoHRT F1111:32,7687,0620,17533
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:32,8247,1180,05633
107% najlepszego czasu: 1:31,705

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Buddh

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
punksnotdead, 28.10.2011 16:02[!]
Cytat :
Kontrowersje budzi również lokalizacja wyjazdu z alei serwisowej, która wprost prowokuje incydenty.
Znowu? Kolejny nowy tor po Korei z tym problemem...

Sytuacją zabawną byłoby niezakwalifikowanie się do wyścigu Karthikeyana w swoim długo wyczekiwanym, domowym i mam nadzieję ostatnim w karierze GP... :)
Kordas, 28.10.2011 16:12[!]
Cytat punksnotdead :
Sytuacją zabawną byłoby niezakwalifikowanie się do wyścigu Karthikeyana w swoim długo wyczekiwanym, domowym i mam nadzieję ostatnim w karierze GP... :)


A masz jakieś złudzenia, że go nie dopuszczą? Szczególnie, że to Indie :D
sebas, 28.10.2011 19:51[!]
A temu co się stało? Skąd się wziął na czele tabeli (jakiejkolwiek tabeli :-)) Jeździli dziecięcymi rowerkami, czy co...?
Kamikadze2000, 28.10.2011 20:33[!]
@sebas - wreszcie dostał maszynę na poziomie tej Alonso... ;]

@THC-303 - chodziło mi od Jerome'a. ;)
Kajt, 29.10.2011 01:47[!]
Patrzcie jaki filmik znalazłem :D

http://youtu.be/7AlSoGoI0JE
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca