|
|
|
|
|
|
Kimi Raikkonen najszybszy przed kwalifikacjami na Sepang |
Za kierowcą Ferrari znaleźli się Vettel i Ricciardo. |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 wrze?nia 2017, wyświetlenia: 5080 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Malezji. W czołowej trójce znaleźli się także Vettel i Ricciardo.
Jako pierwszy na torze pojawił się Pierre Gasly, który rozpoczął swój przejazd od próbnego startu na końcu alei serwisowej. Kilku kierowców zdecydowało się pokonać swoje okrążenie instalacyjne korzystając z pośredniego ogumienia, które nie będzie preferowanym wyborem strategicznym na niedzielny wyścig. Już na samym początku Raikkonen zgłosił "wibracje pochodzące z opon".
Po czterech minutach od zgaśnięcia czerwonego światła na wyjeździe z pit lane, Gasly ustanowił czas 1:37,083s na miękkich oponach. Wkrótce został on pobity przez Raikkonena, który na supermiękkich wykręcił 1:32,665s. Podczas gdy Gasly informował o nadsterowności, Grosjean sprawdzał mocowanie feralnej studzienki, jaka doprowadziła do rozbicia przez niego bolidu w dwunastym zakręcie podczas piątkowego drugiego treningu. W czołówce Bottas przesunął się na drugie miejsce, przed Ricciardo z Red Bulla i duet Toro Rosso. Vettel, który donosił o kawałku plastiku przyklejonym do opony już po chwili znalazł się na drugim miejscu, za Raikkonenem.
Po około piętnastu minutach na prowadzenie w tabeli wyszedł Hamilton, dzięki wynikowi 132,650s. Przed sobotnimi sesjami Brytyjczyk powrócił do starszego pakietu aerodynamicznego bolidu W08, z kolei Bottas nadal korzysta z najnowszych udoskonaleń przygotowanych przez stajnię z Brackley. Na kolejnym okrążeniu Hamilton ustanowił kolejny osobisty rekord w FP3 – dzięki rekordom w pierwszym i drugim sektorze udało mu się zejść do poziomu 1:32,539s. Niedługo po tym Alonso obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie, a Magnussen skierował się do alei serwisowej po wykryciu problemów z układem elektrycznym.
Na półmetku najlepszym czasem (1:32,091s) błysnął Daniel Ricciardo. Chwilę później na P2 znalazł się Bottas, który dysponował przewagą kilku dziesiętnych części sekundy nad Hamiltonem, który według informacji zespołu miał być "całkiem zadowolony" z balansu bolidu. Na około 20 minut przed końcem sesji na czoło powróciło Ferrari: Raikkonen ustanowił rezultat 1:31,880s, a Vettel pokonał okrążenie w tempie gorszym o 0,162s. Problemy dopadły Jolyona Palmera, który nie zdołał na czas wyhamować do ostatniego zakrętu. Pedał hamulca opadł do podłogi – poinformował Brytyjczyk, kierując się do mechaników w garażu Renault. Z kolei w trzynastym zakręcie, po zblokowaniu tylnych opon, swój bolid obrócił Grosjean.
U progu ostatnich piętnastu minut czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Stroll i Alonso. Wtedy to Ocon wskoczył na siódmą pozycję, uzyskując nieco lepszy wynik od zespołowego partnera z Force India – Sergio Pereza. Wkrótce między reprezentantami ekipy Vijaya Mallyi znalazł się Stoffel Vandoorne z wynikiem 1:33,321s. Perez nie spuszczał jednak z tempa i poprawił swój osobisty rekord na 1:33,209, powracając na P7. W ostatnich minutach w bolidzie Sebastiana Vettela doszło do podejrzanych problemów. Niemiec został poinstruowany, aby w wolnym tempie skierować się do alei serwisowej.
Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę doszło do kolizji w ostatnim zakręcie. Znajdujący się na szybkim kółku Jolyon Palmer uderzył w tył bolidu Maxa Verstappena, który przygotowywał się do ostatniej pomiarowej próby. W wyniku kontaktu w bolidzie Holendra doszło do przebicia tylnej opony, a w R.S.17 Palmera – uszkodzenia przedniego skrzydła.
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:31,880 | - | - | 19 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:32,042 | 0,162 | 0,162 | 14 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:32,091 | 0,211 | 0,049 | 16 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:32,329 | 0,449 | 0,238 | 24 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:32,539 | 0,659 | 0,210 | 20 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:32,579 | 0,699 | 0,040 | 17 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:33,209 | 1,329 | 0,630 | 20 |
8. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:33,240 | 1,360 | 0,031 | 20 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:33,290 | 1,410 | 0,050 | 21 |
10. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:33,321 | 1,441 | 0,031 | 16 |
11. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:33,530 | 1,650 | 0,209 | 17 |
12. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:33,538 | 1,658 | 0,008 | 21 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:33,787 | 1,907 | 0,249 | 10 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:33,871 | 1,991 | 0,084 | 14 |
15. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR12 | | 1:33,924 | 2,044 | 0,053 | 22 |
16. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR12 | | 1:34,206 | 2,326 | 0,282 | 24 |
17. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.17 | | 1:34,475 | 2,595 | 0,269 | 12 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:34,914 | 3,034 | 0,439 | 19 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:34,936 | 3,056 | 0,022 | 19 |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:35,045 | 3,165 | 0,109 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,312 |
|
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|