|
|
|
|
|
|
Vettel najszybszy przed czasówką na Red Bull Ringu |
Na dwóch kolejnych pozycjach trzeci trening zakończyli Hamilton i Bottas. |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 czerwca 2018, wyświetlenia: 3931 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie trzeciego treningu przed Grand Prix Austrii. Za kierowcą Mercedesa ostatni sprawdzian przed kwalifikacjami zakończyli Hamilton i Bottas.
Pierwszy aleję serwisową opuścił Fernando Alonso. Hiszpan zjechał jednak do garażu po ukończeniu okrążenia instalacyjnego. Na torze pozostał Kimi Raikkonen, który po chwili ustanowił pierwszy czas dnia: 1:05,839s. Na kolejnym kółku mistrz świata z 2007 roku zszedł do poziomu 1:05,314s. Warunki na torze nie należały do najlepszych. Padający w nocy deszcz zmył gumę z asfaltu obniżając przyczepność.
Pomiarowe przejazdy zakończyli także kierowcy McLarena: wspomniany wcześniej Alonso tracił do lidera 1,4s, a jego zespołowy partner – Stoffel Vandoorne – 1,6s. Po piętnastu minutach od startu sesji na pierwsze pomiarowe okrążenie wyjechał Sebastian Vettel – Niemiec zepsuł jednak swoją próbę szerokim wyjazdem na pobocze T1, do którego doprowadziło zahaczenie o wysoki krawężnik. W międzyczasie Raikkonen podniósł poprzeczkę na 1:04,937s. Vettel zaatakował jednak na kolejnym okrążeniu i przebił czas Fina ustanawiając 1:04,920s.
Na trzecim i czwartym miejscu plasowali się kierowcy Mercedesa, także korzystający z ultramiękkich opon. Hamilton mógł co prawda popisać się nieco lepszym osiągnięciem, ale w ostatnim sektorze natrafił na wolniejszych kierowców. W miarę upływu kolejnych minut zawodnicy podkręcali swoje tempo – Hamilton zdołał awansować na pierwszą lokatę i dysponował przewagą 0,2s nad Vettelem. Po kilku minutach nowym liderem tabeli został Bottas z wynikiem 1:04,594s. Czołowa trójka mieściła się w jednej dziesiętnej części sekundy.
Z wyjazdem na tor zwlekali reprezentanci Red Bulla. Po pierwszych okrążeniach zarówno Daniel Ricciardo jak i Max Verstappen tracili do pierwszego miejsca niemal jedną sekundę. Pierre Gasly z Toro Rosso narzekał z kolei na utrudniającego mu szybką jazdę Estebana Ocona. Drobne incydenty przytrafiły się Verstappenowi oraz Raikkonenowi, którzy wypadali w żwirowe pułapki w zakrętach numer cztery oraz siedem. Fin szybko wrócił jednak do konkurencyjnej dyspozycji i na dwadzieścia minut przed końcem zajęć ustanowił najlepszy czas okrążenia. Wkrótce został on jednak pobity przez Vettela. Niemiec uzyskał nowy absolutny rekord toru – 1:04,159s. Następne kółko kierowcy z Heppenheim było jeszcze szybsze (1:04,070s).
Wszystko wskazywało na to, że Red Bulla nadal trapiły problemy z ustawieniami. Ani Ricciardo, ani Verstappen nie potrafili zbliżyć się do kierowców Mercedesa i Ferrari. Odpowiedź na świetne tempo Scuderii wysłał Hamilton, który na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę zszedł na 1:04,099s korzystając ze świeżego kompletu ultramiękkich opon. W powszechnym użyciu były właśnie opony oznaczone fioletowym kolorem. Na supermiękkich oponach pracowali w trakcie FP3 jedynie Magnussen i Grosjean ścigający się w barwach Haasa.
Im więcej kierowców przygotowywało się do symulacji tempa kwalifikacyjnego tym większym problemem na krótkim Red Bull Ringu stawał się wzmożony ruch na torze. Ricciardo i Bottas zostali zmuszeni do rezygnacji z prób pokonania szybkiego kółka, podczas gdy Vettel i Raikkonen w ogóle nie opuszczali garażu Ferrari. Na kilka minut przed końcem treningu Verstappen zjechał na pobocze informując zespół o awarii silnika.
W samej końcówce po raz kolejny w tym sezonie zaimponował Charles Leclerc – zawodnik Saubera wskoczył na dziewiąte miejsce, przed Carlosa Sainza. Krótko po tym Monakijczyk także zatrzymał swój bolid. Podobnie jak we wcześniejszym przypadku źródłem problemów okazała się jednostka napędowa.
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:04,070 | - | - | 22 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:04,099 | 0,029 | 0,029 | 24 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:04,204 | 0,134 | 0,105 | 24 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:04,470 | 0,400 | 0,266 | 22 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:04,791 | 0,721 | 0,321 | 14 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:04,891 | 0,821 | 0,100 | 18 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:04,916 | 0,846 | 0,025 | 17 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:05,013 | 0,943 | 0,097 | 16 |
9. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:05,086 | 1,016 | 0,073 | 22 |
10. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:05,219 | 1,149 | 0,133 | 25 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:05,228 | 1,158 | 0,009 | 19 |
12. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:05,264 | 1,194 | 0,036 | 25 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:05,444 | 1,374 | 0,180 | 21 |
14. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:05,448 | 1,378 | 0,004 | 19 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:05,502 | 1,432 | 0,054 | 24 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:05,699 | 1,629 | 0,197 | 27 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:05,705 | 1,635 | 0,006 | 23 |
18. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:05,837 | 1,767 | 0,132 | 16 |
19. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:06,029 | 1,959 | 0,192 | 23 |
20. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:06,318 | 2,248 | 0,289 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:08,555 |
|
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|