F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton najszybszy w treningu na Imoli

W czołówce także Verstappen i Bottas. Małe różnice w środku stawki.
Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2020, wyświetlenia: 2063<< | lista | T- | T+ | >>

Lewis Hamilton odnotował najlepszy rezultat w trakcie treningu przed Grand Prix Emilii Romanii.

Ze względu na nietypowy harmonogram weekendu, już pięć minut po godzinie dziesiątej garaże opuścił komplet kierowców – w piątkowych treningach byłby to bardzo rzadki widok. Na czele klasyfikacji plasował się Max Verstappen z wynikiem 1:17,8s. Symulacje wskazywały jednak na to, iż rezultat pole position mógł oscylować w granicach 1m14s.

Podobnie jak miało to miejsce w Portimao, także na Imoli problemem dla kierowców okazywało się przestrzeganie limitów toru – na początku ze względu na poszukiwanie optymalnych linii jazdy, później przez jazdę na limicie, aby jak najlepiej przygotować się do sesji kwalifikacyjnej.

Po kwadransie najlepszy czas nadal należał do Verstappena, który zszedł do poziomu 1:16,228s. Na drugim miejscu ujrzeć można było nazwisko Pierre'a Gasly'ego. Mercedes rozpoczynał zajęcia bez pośpiechu. Hamilton był trzeci, ze stratą niespełna sekundy do pierwszej pozycji.

Tymczasem Verstappen nadal śrubował rekordy, uzyskując rezultat 1:15,912. Po dwudziestu minutach od startu treningu na Holendrem znajdowali się Gasly, Leclerc, Hamilton i Kwiat. Zbliżone a zarazem konkurencyjne tempo prezentowali toczący zaciętą walkę w klasyfikacji konstruktorów McLaren i Renault. Czołową dziesiątkę dopełniał Alex Albon.

Bliżej 10:30 Bottas poprawił wynik Verstappena o 0.129s, notując przy tym najlepsze międzyczasy w pierwszym i trzecim sektorze. Martin Brundle, który obserwował akcję na torze z szykany Villeneuve'a był pod wrażeniem balansu i przyczepności bolidów stajni z Brackley. Wraz z upływem czasu kierowcy Ferrari zaczęli spadać w dół tabeli. Vettel był osiemnasty a Leclerc dziewiąty. Monakijczyk zjechał do boksów prosząc mechaników o korektę ustawień przedniego skrzydła.

Verstappen tymczasem ponownie zyskał przewagę nad Mercedesami. Holender uzyskał rezultat 1:15,338s, budując przewagę czterech dziesiątych sekundy nad Bottasem. Hamilton momentalnie odpowiedział na coraz lepsze tempo Red Bulla, jednak do P1 zabrakło mu zaledwie osiem tysięcznych sekundy.

Nie był to bynajmniej koniec korespondencyjnego pojedynku. Bottas odzyskał pierwsze miejsce, ale tylko na krótką chwilę. Verstappen odnotował 1:15,023, zyskując 0,2s przewagi. Wtedy jednak lider mistrzostw świata jako pierwszy zameldował się w strefie 1m14s, odnotowując wynik 1:14,726s.

Pomimo tego szef Red Bull Racing – Christian Horner optymistycznie wypowiadał się o szansach Verstappena. Brytyjczyk zwracał uwagę na małe różnice i mocne tempo Holendra w drugim sektorze. Spoglądając na klasyfikację wyrównana walka nie toczyła się wyłącznie w czołówce. Czwarte i dziesiąte miejsce dzieliły trzy dziesiąte sekundy, co zwiastowało kolejną emocjonującą i nieprzewidywalną rozgrywkę w środku stawki.

Wyglądało na to, że większe szanse na dużą zdobycz punktową ma Renault, tym bardziej, iż tym razem w czubie znajdował się nie tylko Daniel Ricciardo, ale także jego zespołowy kolega – Esteban Ocon. W tym samym czasie, na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, zawodnicy McLarena zajmowali miejsca poza TOP10. Sainz był trzynasty a Norris czternasty.

Leclerc zdawał się stopniowo rozwiewać nadzieje Ferrari na mocny występ na domowym terytorium. Monakijczyk był co prawda dziewiąty, jednak donosił przez radio iż jego bolid jest bardzo trudny w prowadzeniu. Vettel okupował ostatnie miejsce, jednak przez długi czas koncentrował się na dłuższych przejazdach z wykorzystaniem twardych opon. Wcześniej zmarnował szansę na ustanowienie konkurencyjnego wyniku ze względu na naruszenie limitów toru...

Ostatnie minuty sesji zostały poświęcone przez zespoły na przejazdy wyścigowe z większym zapasem paliwa, chociaż kierowcy korzystali głównie dwóch miększych mieszanek: czerwonej i żółtej. Jedną z nielicznych zmian w tabeli był awans Gasly'ego na szóstą lokatę. Norris także starał się o poprawę wyniku, jednak jego wysiłki dały mu piąte miejsce, lecz krótko po tym wynik ten został anulowany przez sędziów.

Gasly trzymał się toru a przy tym podkręcał osiągi, dzięki czemu kilka minut przed zakończeniem sesji awansował na czwarte miejsce, przed duet Renault. Vettel także opuścił niechlubna ostatnią pozycję, wskakując na P12. Postępów dokonał też Leclerc, który zakończył trening z piątym czasem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:14,726--46
2.33Max VerstappenRed Bull RB161:15,0230,2970,29739
3.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:15,2180,4920,19547
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:15,6330,9070,41546
5.16Charles LeclercFerrari SF10001:15,6880,9620,05541
6.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:15,8391,1130,15132
7.31Esteban OconRenault R.S.201:15,9451,2190,10644
8.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:15,9661,2400,02147
9.23Alexander AlbonRed Bull RB161:16,0611,3350,09541
10.18Lance StrollRacing Point RP201:16,0821,3560,02142
11.11Sergio PerezRacing Point RP201:16,1091,3830,02742
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:16,1671,4410,05811
13.8Romain GrosjeanHaas VF-201:16,5501,8240,38342
14.55Carlos SainzMcLaren MCL351:16,5601,8340,01042
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:16,5641,8380,00433
16.4Lando NorrisMcLaren MCL351:16,6711,9450,10745
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:16,6841,9580,01343
18.63George RussellWilliams FW431:16,7802,0540,09643
19.20Kevin MagnussenHaas VF-201:17,0602,3340,28045
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:17,7793,0530,71929
107% najlepszego czasu: 1:19,957

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Imola

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca