F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Hiszpanii: Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Holender zaliczył pierwsze tego weekendu szybkie okrążenie na miękkich oponach.
Nataniel Piórkowski, 8 maja 2021, wyświetlenia: 2555<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen odnotował najlepszy czas okrążenia podczas finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Hiszpanii. Nieco gorsze rezultaty uzyskali Lewis Hamilton i Charles Leclerc.

Na wyjazd pierwszego kierowcy trzeba było czekać około pięć minut. Po tym czasie garaż Alpine opuścił Fernando Alonso, który początkowo miał cały tor dla siebie. Hiszpan rozpoczął swój przejazd od wyniku 1:21,020s. Około 12:10 do dwukrotnego mistrza świata dołączył Sergio Perez z Red Bulla. Chwilę później realizację programu rozpoczął także Daniel Ricciardo (McLaren).

Kwadrans po starcie sesji na czele tabeli plasował się Perez z czasem 1:20,388s na pośrednich oponach. Jedną dziesiątą tracił do Meksykanina Ricciardo. Alonso był z tyłu o kolejne dwie dziesiąte. W tym samym momencie zawodnicy Alfy Romeo rozpoczynali próby na miękkich oponach, schodząc bez problemu poniżej bariery 1m20s. Giovinazzi (1:19,3s) dysponował przewagą 0,4s nad Raikkonenem.

Emocje były stopniowane powoli – kolejnym aktem sesji było pojawienie się na torze kierowców Ferrari. Korzystali oni z "czerwonych" Pirelli PZero. Leclerc przebił rezultat Giovinazziego, odnotowując 1:18,997s. Wkrótce na drugą lokatę awansował Carlos Sainz.

Czołowa trójka klasyfikacji generalnej – Hamilton, Verstappen i Bottas dołączyła do walki o czasy po około 25 minutach od rozpoczęcia treningu. Fin uzyskał rezultat 1:18,423s na miękkich oponach. Holender był o dwie dziesiąte sekundy wolniejszy, jednak w jego bolidzie znajdowały się pośrednie opony. Hamilton, podobnie jak Bottas korzystający z miękkiej mieszanki, odpowiedział czasem 1:18,304s, automatycznie trafiając na pierwsze miejsce.

Nie było to bynajmniej ostatnie słowo siedmiokrotnego mistrza świata, który chwilę później zszedł na poziom 1:18,117s. Szczególnie dobrze Brytyjczyk poradził sobie w krętym trzecim sektorze.

W McLarenie sytuacja utrzymywała się bez znaczących zmian. Po serii okrążeń na pośrednich oponach Daniel Ricciardo odstawał nieznacznie tempem od Lando Norrisa. Australijczyk podkreślał, że nadal nie czuje się komfortowo za sterami bolidu MCL35B. Dla porównania w Astonie Martinie Stroll i Vettel prezentowali niemal identyczne osiągi – obu kierowców dzieliło zaledwie sześć tysięcznych sekundy. Do poprawy pozostawały jedynie pozycje – piętnasta i szesnasta.

Warunki sprzyjały – temperatura rosła a tor zyskiwał coraz większą przyczepność. Sesja wchodziła także w decydującą część a więc symulację kwalifikacji. Pierwsze szybkie kółko Hamiltona nie przyniosło oczekiwanego postępu. Lider mistrzostw zaliczył szerszy wyjazd z ostatniej szykany i zmarnował lekką przewagę zyskaną w pierwszym i drugim sektorze. Za jego plecami swoje osobiste rekordy poprawili Leclerc i Sainz.

Trzynaście minut przed końcem sesji Kimi Raikkonen skierował się do alei serwisowej z przebitą prawą tylną oponą. Z kolei Lando Norris stracił panowanie nad kierownicą w dziesiątym zakręcie, wpadając w żwirową pułapkę. Szczęśliwie dla Brytyjczyka bolid nie zakopał się na poboczu, jak miało to miejsce w piątek w przypadku Roberta Kubicy. Chwilę wcześniej junior McLarena awansował na piąte miejsce.

Na pierwsze naprawdę szybkie okrążenie w wykonaniu Maxa Verstappena trzeba było czekać naprawdę długo. Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Holender ustanowił czas 1:17,835s. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kierowców Mercedesa, Holender także zmarnował część przewagi w końcowej sekcji. Po dwóch sektorach wynosiła ona ponad 0,4s a w finalnym rozrachunku zamknęła się w około dwóch dziesiątych sekundy.

W końcowej klasyfikacji FP3 za Verstappenem znaleźli się Hamilton i Leclerc. Strata Monakijczyka wynosiła już jednak blisko 0,5s. Czołową piątkę uzupełnili Bottas i Norris. Pozytywnie trening ułożył się dla Pierre'a Gasly'ego, który wykręcił siódmy czas. Po pozytywnych piątkowych sesjach sobota przyniosła niepokój w szeregach Astona Martina. Kierowcy teamu z Silverstone sklasyfikowani zostali na czternastej i siedemnastej pozycji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:17,835--11
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:18,0700,2350,23514
3.16Charles LeclercFerrari SF211:18,3080,4730,23817
4.55Carlos SainzFerrari SF211:18,4100,5750,10218
5.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:18,4230,5880,01315
6.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:18,4940,6590,07114
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:18,5350,7000,04117
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:18,5820,7470,04721
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:18,5970,7620,01518
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:18,6060,7710,00916
11.14Fernando AlonsoAlpine A5211:18,6620,8270,05618
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:18,6730,8380,01121
13.31Esteban OconAlpine A5211:18,7000,8650,02715
14.18Lance StrollAston Martin AMR211:18,8771,0420,17718
15.63George RussellWilliams FW43B1:19,0051,1700,12817
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:19,2141,3790,20919
17.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:19,3631,5280,14918
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:19,3921,5570,02916
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:19,9992,1640,60717
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:20,2372,4020,23815
107% najlepszego czasu: 1:23,283

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca