|
|
|
|
|
|
STC Saudi Arabian Grand Prix 2021 | 5 grudnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:29,786 | - | - | 21 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:29,842 | 0,056 | 0,056 | 23 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:30,009 | 0,223 | 0,167 | 24 |
4. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:30,263 | 0,477 | 0,254 | 28 |
5. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:30,318 | 0,532 | 0,055 | 27 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:30,564 | 0,778 | 0,246 | 26 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:30,600 | 0,814 | 0,036 | 26 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:30,608 | 0,822 | 0,008 | 25 |
9. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:30,842 | 1,056 | 0,234 | 27 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:30,886 | 1,100 | 0,044 | 25 |
11. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:30,960 | 1,174 | 0,074 | 27 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:31,023 | 1,237 | 0,063 | 29 |
13. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:31,029 | 1,243 | 0,006 | 23 |
14. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:31,044 | 1,258 | 0,015 | 25 |
15. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:31,099 | 1,313 | 0,055 | 26 |
16. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:31,296 | 1,510 | 0,197 | 26 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:31,343 | 1,557 | 0,047 | 28 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:31,525 | 1,739 | 0,182 | 24 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:31,821 | 2,035 | 0,296 | 27 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:33,464 | 3,678 | 1,643 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,071 |
|
|
Tor w Arabii Saudyjskiej licencję potrzebną na rzecz wyścigów F1 otrzymał dopiero wczoraj, ale jeszcze dzisiaj kilka godzin przed pierwszym treningiem porządkowi kończyli prace na trasie. ostatecznie jednak udało się przygotować obiekt i kierowcy mogli wyjechać na tor zgodnie z harmonogramem.
Przed sesją wielu miało obawy o stan nawierzchni oraz jej zabrudzenie, ale już od pierwszych kółek wszystko było w normie. Oczywiście tor nie był idealnie czysty, ale nie przeszkadzało to w poznawaniu go z pełną prędkością.
W użyciu mieliśmy wszystkie trzy rodzaje mieszanek, więc ciężko było porównywać czasy, tym bardziej, że poprawiały się z rundy na rundę. Pierwsze miejsce dzierżył Max Verstappen z wynikiem 1:30,354, który ustanowił na twardych oponach. Drugi był Bottas na miękkim ogumieniu.
Podczas pierwszych przejazdów na nowym torze zdecydowanie najlepiej czuł się Verstappen, regularnie poprawiając czas. Za Holendra wskoczył Hamilton, jednak tracił 0,6 sekundy.
Co ciekawe na miękkich oponach Verstappen nie był w stanie poprawić czasu, co udało się na nowym komplecie dwójce z Mercedesa. Dzięki temu na czele pojawił się Hamilton z czasem 1:29,786, a za niego wskoczył Bottas, który stwierdził przez radio, że jazda po tym obiekcie jest super zabawą.
Rzutem na taśmę Verstappen wskoczył na drugie miejsce w tabeli w ostatnich sekundach sesji, dało mu to pozycję przed Bottasem. Za Finem sklasyfikowany został Gasly. Dalej co ciekawe był Giovinazzi, przed Sainzem i Leclerkiem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|