F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
  • Sesja treningowa 1
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20232 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:05,742--30
2.55Carlos SainzFerrari SF-231:05,9830,2410,24132
3.16Charles LeclercFerrari SF-231:06,0120,2700,02933
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:06,2510,5090,23934
5.11Sergio PerezRed Bull RB191:06,2620,5200,01132
6.18Lance StrollAston Martin AMR231:06,3400,5980,07829
7.20Kevin MagnussenHaas VF-231:06,4970,7550,15727
8.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:06,6560,9140,15931
9.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:06,6960,9540,04028
10.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:06,7801,0380,08433
11.23Alexander Albon Williams FW451:06,7941,0520,01423
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:06,8091,0670,01536
13.27Nico HulkenbergHaas VF-231:06,8461,1040,03730
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:06,8471,1050,00133
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:06,9851,2430,13834
16.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:07,0171,2750,03236
17.2Logan Sargeant Williams FW451:07,0181,2760,00125
18.31Esteban OconAlpine A5231:07,2021,4600,18430
19.10Pierre GaslyAlpine A5231:07,2871,5450,08528
20.4Lando NorrisMcLaren MCL601:07,3681,6260,08120
107% najlepszego czasu: 1:10,344

Kolejny weekend ze sprintem, ponownie w Austrii. W zeszłym roku szczęśliwy dla Ferrari i Charlesa Leclerca. Jedyny trening tego weekendu odbył się przy upalnym słońcu, wysokiej temperaturze i ogromnym zainteresowaniu kibiców. Jak co roku w Austrii, szykujmy się na niespodzianki i emocje.

W pierwszym przejeździe stawka podzieliła się pomiędzy twarde i pośrednie opony. Tabelę czasową otworzył Hamilton, ale jak to zawsze bywa na starcie weekendu, nie były to reprezentatywne wyniki. Jedynym zespołem dłużej pozostającym w garażu był Williams, który nie pojawił się na trasie gdy reszta stawki miała już na swoim koncie mierzone kółka.

Pomimo informacji o chorobie, Sergio Perez pojawił się w padoku i od początku sesji kręcił konkurencyjne czasy. Po kilku mierzonych próbach na czoło tabeli wskoczył Fernando Alonso z czasem 1:06,656. Hiszpan miał założone pośrednie opony i o włos wyprzedzał Lewisa Hamiltona, który podróżował na twardym ogumieniu. Tymczasem tuż przed zjazdem do mechaników na pierwszym miejscu zameldował się Verstappen, również z twardymi oponami. Jego wynik to 1:06,598.

Williams gdy w końcu pojawił się na torze, założył od razu miękkie opony. Sam zespół twierdził, że późny wyjazd nie był spowodowany awarią. Albon za to wskoczył od razu na piąte miejsce. Na kolejnym przejeździe na twardych oponach Hamilton wysunął się przed Verstappena, ale jak zwykle na tym torze, różnice były minimalne.

Ferrari przez większość sesji okupowało dolną część tabeli, jednak miękkie opony w końcówce sesji pozwoliły czerwonym przeskoczyć na czoło tabeli. Sainz wykręcił wynik 1:05,983. Odpowiedź Red Bulla była niecodzienna, gdyż Verstappen nie założył miękkich opon. Mimo to udało mu się poprawić wynik Hiszpana i zakończył trening na czele tabeli z czasem 1:05,742.

Nietypowy format weekendu spowodował, że trening również obfitował w nietypowe programy testowe. O ile w czołówce walka powinna się toczyć podobnie jak na początku sezonu, o tyle w środku stawki zdecydowanie będzie ciasno i ciekawie. Jeszcze dzisiaj będziemy mieli pierwsze rozstrzygnięcia w kwalifikacjach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,6 km/h
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca