F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 202317 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 4,928 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,399 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari SF-231:32,120--26
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:32,1380,0180,01827
3.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:32,3550,2350,21725
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:32,4780,3580,12325
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:32,5850,4650,10723
6.4Lando NorrisMcLaren MCL601:32,7110,5910,12623
7.11Sergio PerezRed Bull RB191:32,8120,6920,10123
8.1Max VerstappenRed Bull RB191:32,8520,7320,04023
9.20Kevin MagnussenHaas VF-231:33,0170,8970,16525
10.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:33,1050,9850,08824
11.27Nico HulkenbergHaas VF-231:33,1391,0190,03422
12.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:33,2851,1650,14627
13.31Esteban OconAlpine A5231:33,3611,2410,07625
14.18Lance StrollAston Martin AMR231:33,3901,2700,02925
15.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:33,4611,3410,07123
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:33,4771,3570,01627
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:33,5751,4550,09825
18.10Pierre GaslyAlpine A5231:33,8241,7040,24924
19.2Logan Sargeant Williams FW451:34,3272,2070,50328
20.23Alexander Albon Williams FW451:35,5583,4381,2315
107% najlepszego czasu: 1:38,568

Embed from Getty Images

Carlos Sainz ustanowił najlepszy czas okrążenia w drugim piątkowym treningu na torze Marina Bay.

Pierwszy a zarazem ostatni nocny trening otworzył Carlos Sainz, który ustanowił czas 1:34,150s. Za zawodnikiem Ferrari plasowali się jego zespołowy partner – Charles Leclerc a także Lewis Hamilton z Mercedesa.

Niedługo później na pierwszej pozycji zameldował się Fernando Alonso, który zszedł do poziomu 1m33s. Hiszpan nie nacieszył się prowadzeniem zbyt długo, bo na czele tabeli ponownie znalazł się duet Ferrari – tym razem z Sainzem przed Leclerkiem.

Niepokojąco sesja rozpoczęła się dla Alexa Albona, który zgłosił problemy z jednostką napędową. Taj pokonał jedno wolne okrążenie, po czym zjechał do alei serwisowej na dokładną kontrolę.

Po piętnastu minutach najlepszy czas wciąż należał do Sainza (1:33,303s) a czołową piątkę uzupełniali Alonso, Leclerc, Perez i Hamilton.

Po krótkiej chwili kolejne szybkie kółko ukończył Leclerc – dzięki wynikowi lepszemu o 0,238s od tego, którym legitymował się Sainz, Monakijczyk wskoczył na P1.

Podczas gdy Scuderia prężyła muskuły, w cieniu pozostawał oczywisty faworyt do zwycięstwa w niedzielnym wyścigu – Max Verstappen. Holender plasował się na dziewiątej lokacie i informował inżyniera o całkowitym braku przyczepności.

W połowie zajęć nadszedł czas na symulacje tempa kwalifikacyjnego a na torze zaroiło się od bolidów wyposażonych w miękkie opony. Ferrari potwierdziło konkurencyjną dyspozycję: Sainz ustanowił nowy rekord sesji – 1:32,120s, podczas gdy Leclerc musiał zadowolić się drugą pozycją ze stratą zaledwie osiemnastu setnych sekundy.

W dobrej formie był także Alonso – dwukrotny mistrz świata przez długi okres utrzymywał się w TOP3, jednak ostatecznie rozdzielił kierowców Mercedesa – Russella i Hamiltona. Szósty czas wykręcił wyposażony poprawki bolidu Lando Norris, który wyprzedzał w klasyfikacji Pereza i Verstappena. W gronie dziesięciu najszybszych kierowców FP2 znaleźli się także Magnussen i Bottas.

Niedosyt mógł odczuwać team Alpine – najlepszy z jego kierowców, Esteban Ocon, finiszował piątkowe przygotowania na trzynastym miejscu, podczas gdy Pierre Gasly był dopiero osiemnasty.

Na pochwały zasługiwał Liam Lawson, który na nowym dla siebie torze zakończył drugi trening na dwunastej lokacie, tracąc niespełna 1,2s do lidera. Jednocześnie Nowozelandczyk uzyskał wynik lepszy o 0,2s od znacznie bardziej doświadczonego partnera z AlphaTauri – Yukiego Tsunody.

W końcowej fazie sesji zespoły skupiły się na testach ogumienia w warunkach reprezentatywnych dla niedzielnego wyścigu. Nie doszło do żadnych przerw spowodowanymi incydentami lub jaszczurami.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 7,9 km/h
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca