|
|
|
|
|
|
Lenovo Grand Prix de France 2022 | 24 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:32,527 | - | - | 22 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:32,628 | 0,101 | 0,101 | 22 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:33,077 | 0,550 | 0,449 | 17 |
4. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,291 | 0,764 | 0,214 | 20 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,517 | 0,990 | 0,226 | 23 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:33,607 | 1,080 | 0,090 | 21 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:33,906 | 1,379 | 0,299 | 24 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:33,928 | 1,401 | 0,022 | 24 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:33,984 | 1,457 | 0,056 | 23 |
10. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:34,060 | 1,533 | 0,076 | 16 |
11. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:34,259 | 1,732 | 0,199 | 24 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:34,264 | 1,737 | 0,005 | 27 |
13. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:34,420 | 1,893 | 0,156 | 27 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:34,540 | 2,013 | 0,120 | 24 |
15. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:34,595 | 2,068 | 0,055 | 26 |
16. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:34,653 | 2,126 | 0,058 | 23 |
17. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:34,654 | 2,127 | 0,001 | 26 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:34,660 | 2,133 | 0,006 | 26 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:35,195 | 2,668 | 0,535 | 22 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:35,412 | 2,885 | 0,217 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,004 |
|
| Embed from Getty Images
Carlos Sainz ustanowił najszybszy czas w drugim treningu przed Grand Prix Francji. Dublet Ferrari uzupełnił Charles Leclerc, a trzeci był Max Verstappen.
Gorący letni dzień na torze Paul Ricard trwał w najlepsze. Pierwszym kierowcą na torze był Mick Schumacher, jednak szybko do Niemca dołączyli pozostali. Na czoło czasówki na samym początku sesji wskoczył duet kierowców Alfy Romeo — lider Bottas wrócił do swojego bolidu. Fin był zastąpiony w porannym treningu przez Roberta Kubicę. Podobnie, na tor szybko wyjechał Lewis Hamilton, który oddał w pierwszej sesji swój bolid Nyckowi de Vriesowi.
W 15 minucie sesji groźny moment zaliczył Mick Schumacher, który obrócił się w jedenastym zakręcie i cudem uniknął wypadku. Tymczasem na czoło klasyfikacji wskoczył Charles Leclerc. Monakijczyk był znacznie szybszy od drugiego Russella. Trzeci był Gasly przed Perezem. Tylko dwóch kierowców nie ustanowiło jeszcze czasu. Po dwudziestu minutach do pracy zabrał się Verstappen, który poprawił czas Leclerca o jedną setną sekundy. Obaj ustanowili swoje czasy na pośrednich oponach.
Ostatnim kierowcą, który miał do zaliczenia szybkie okrążenie był Carlos Sainz. Korzystający z miękkich opon Hiszpan wskoczył na pierwszą lokatę. W międzyczasie lokalny bohater, Pierre Gasly głośno narzekał przez radio na wolno jadącego Alexandra Albona. Większość kierowców rozpoczęła sesję na żółtych, pośrednich oponach, natomiast mniej więcej w połowie sesji coraz częściej decydowano się na czerwone, miękkie gumy Pirelli. Leclerc wykorzystał potencjał nowego ogumienia i wskoczył na czoło klasyfikacji na półmetku sesji.
Monakijczyk nie cieszył się z prowadzenia zbyt długo — po kilku minutach jego czas ponownie został poprawiony przez zespołowego partnera, Carlosa Sainza. Trzeci był Kevin Magnussen, który ponownie pokazywał bardzo dobre tempo w Haasie – warto dodać, iż po raz kolejny zespół ten nie przywiózł żadnych poprawek. Na swoim pierwszym okrążeniu na miękkich oponach Verstappen awansował na drugą lokatę. Holender był jednak wolniejszy o ponad pół minuty od pierwszego Sainza, a po chwilę został zepchnięty z pozycji wicelidera przez Leclerka. Na czwarte miejsce awansował tymczasem Lewis Hamilton. Znajdujący się za nim Kevin Magnussen miał problemy z utrzymaniem się na torze w pierwszej szykanie.
Po kilku minutach czas Hamiltona poprawił Russell. Tymczasem swoje pierwsze okrążenie na miękkich oponach rozpoczął Sergio Perez. Meksykanin długo ociągał się z rozpoczęciem symulacji, a jego czas pozwolił na awans tylko na dziesiątą lokatę. Po chwili Perez powrócił do swoich mechaników. Na szóste miejsce skoczył Lando Norris, przed Pierrem Gaslym.
Do końca sesji niewiele się zmieniło. Sainz zakończył sesję z najszybszym czasem przed Leclerciem, Verstappenem, Russelem, Hamiltonem, Norrisem, Gaslym, Magnussenem, Ricciardo i Perezem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|