|
|
|
|
|
|
Rolex Turkish Grand Prix 2021 | 10 pa?dziernika |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:23,804 | - | - | 30 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:23,970 | 0,166 | 0,166 | 29 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:24,214 | 0,410 | 0,244 | 31 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:24,373 | 0,569 | 0,159 | 28 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:24,439 | 0,635 | 0,066 | 27 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:24,525 | 0,721 | 0,086 | 24 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:24,660 | 0,856 | 0,135 | 21 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:24,672 | 0,868 | 0,012 | 26 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:24,756 | 0,952 | 0,084 | 32 |
10. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:24,796 | 0,992 | 0,040 | 29 |
11. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:24,882 | 1,078 | 0,086 | 30 |
12. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:24,903 | 1,099 | 0,021 | 34 |
13. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:25,020 | 1,216 | 0,117 | 31 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:25,060 | 1,256 | 0,040 | 23 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:25,143 | 1,339 | 0,083 | 27 |
16. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:25,229 | 1,425 | 0,086 | 30 |
17. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:25,307 | 1,503 | 0,078 | 30 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:25,358 | 1,554 | 0,051 | 29 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:25,480 | 1,676 | 0,122 | 26 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:25,698 | 1,894 | 0,218 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,670 |
|
|
Drugi trening również rozpoczął się przy suchej nawierzchni i nic nie zapowiadało, by piątek miał przywitać opady nad torem Istanbul Park. Zawodnicy postanowili z tego skorzystać i w pierwszych minutach mieliśmy w użyciu wszystkie trzy mieszanki opon dostarczone przez Pirelli.
Po pierwszych okrążeniach prowadził Charles Leclerc z czasem 1:24,102. Tuż za Ferrari plasował się Mercedes. Co ciekawe, do Monakijczyka Sainz tracił 0,6 sekundy, jadąc na miękkich oponach. Czołówka tymczasem podróżowała na pośredniej mieszance.
Hamilton wskoczył na czoło tabeli po zmianie opon na miękkie, choć nie poprawił czasu w środkowym sektorze. Zdecydowanie więcej problemów na miękkiej mieszance miał Verstappen, który pojechał okrążenie o 0,9 sekundy wolniej. Ogólnym problemem na tej mieszance była stabilność tylnej osi. Max zdecydowanie nie wstrzelił się z ustawieniami, gdyż Perez pojechał od niego szybciej o 0,4 sekundy.
Leclerc nieco poprawił się na oponach z czerwonym oznaczeniem, ale problemy z nadsterownością sprawiły, że nie był to duży zysk. Verstappenowi tymczasem udało się nieco zmniejszyć stratę, ale ciągle wynosiła ona ponad pół sekundy.
Drugi trening w przypadku normalnych warunków pogodowych standardowo służył w celu sprawdzenia długich przejazdów. W czasie nich kilku zawodników zaliczyło wyjazdy poza tor, ale ograniczały się one do piruetów. Nikt nie zaliczył kraksy, co tylko potwierdzało, że przyczepność na torze w Turcji uległa sporej poprawie od zeszłego roku.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|