|
|
|
|
|
|
Gran Premio De La Ciudad De México 2023 | 29 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:18,686 | - | - | 26 |
2. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:18,805 | 0,119 | 0,119 | 31 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:18,952 | 0,266 | 0,147 | 33 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:18,955 | 0,269 | 0,003 | 33 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:18,988 | 0,302 | 0,033 | 29 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri AT04 | | 1:19,002 | 0,316 | 0,014 | 31 |
7. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:19,024 | 0,338 | 0,022 | 30 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:19,077 | 0,391 | 0,053 | 29 |
9. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:19,163 | 0,477 | 0,086 | 31 |
10. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:19,227 | 0,541 | 0,064 | 31 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:19,257 | 0,571 | 0,030 | 34 |
12. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:19,290 | 0,604 | 0,033 | 34 |
13. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:19,415 | 0,729 | 0,125 | 27 |
14. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:19,446 | 0,760 | 0,031 | 23 |
15. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:19,535 | 0,849 | 0,089 | 29 |
16. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:19,642 | 0,956 | 0,107 | 29 |
17. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:19,900 | 1,214 | 0,258 | 26 |
18. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:20,075 | 1,389 | 0,175 | 17 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:20,112 | 1,426 | 0,037 | 30 |
20. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:20,426 | 1,740 | 0,314 | 30 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,194 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen zanotował najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Meksyku. W czołówce znaleźli się także Lando Norris i Charles Leclerc.
Już od pierwszych minut na torze panował spory tłok – po niespełna czterech minutach z garaży wyjechali wszyscy kierowcy. Pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko był Daniel Ricciardo (1:20,568, twarde opony), za którym plasowali się Perez, Sargeant i Piastri. Po kilku chwilach nowym liderem został Lando Norris, który – jak większość kierowców – na tym etapie korzystał z eksperymentalnego ogumienia Pirelli.
Po siedmiu minutach kierowcę McLarena na prowadzeniu na krótko zmienił Verstappen, a następnie Albon, który poprawił czas Holendra o zaledwie jedną setną sekundy. Pośpiech kierowców i zespołów najprawdopodobniej wynikał z tego, że nad tor w dość szybkim tempie zmierzały ciemne chmury. Po upływie ośmiu minut zaczął nawet padać deszcz, jednak – niezbyt intensywne – opady ograniczyły się tylko do okolic dawnej Peraltady i wjazdu do pit lane.
Opady szybko ustały, a na prowadzenie po upływie kwadransa od początku sesji ponownie wysunął się Verstappen (1:19,511), którego wyposażono tym razem w pośrednie opony. Za mistrzem świata plasowali się Leclerc i Ricciardo. Kilka minut później dobry użytek z miękkich opon – jako pierwszy – zrobił Oscar Piastri, który awansował na pierwsze miejsce, poprawiając czas Verstappena o 0,348 sekundy.
Czasu Australijczyka nie zdołali poprawić kierowcy Williamsa, podczas gdy chwile grozy przeżył Fernando Alonso. Podczas swojej pierwszej próby na miękkim ogumieniu Hiszpan obrócił swój samochód przy dużej prędkości w 9. zakręcie, lecz szczęśliwie zdołał uniknąć kontaktu z barierami. Na półmetku sesji na szczyt tabeli powrócił tymczasem Verstappen, który poprawił czas Piastriego o 0,477 sekundy. Tuż za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,119 sekundy znajdował się Lando Norris.
W kolejnych minutach niemal wszyscy zawodnicy skupili się na realizacji dłuższych przejazdów, a kilku z nich zgłaszało swoim inżynierom pojawienie się kropel deszczu. Nie dochodziło zatem do praktycznie żadnych ruchów w tabeli wyników i taki stan rzeczy utrzymał się już do samego końca sesji. Z najlepszym czasem dnia trening na pierwszym miejscu zakończył więc Max Verstappen, a czołową trójkę uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.
Na zaskakująco wysokim, czwartym miejscu znalazł się Valtteri Bottas, który stracił jedynie trzy tysięczne sekundy do trzeciego Leclerca. Tuż za Finem uplasował się Sergio Perez, a czołową dziesiątkę zamknęli Ricciardo, Hamilton, Ocon, Piastri i Russell. Dopiero jedenasty czas wykręcił Sainz, a poza Hiszpanem w drugiej dziesiątce znaleźli się m. in. kierowcy Williamsa czy Haasa. Szczególnie rozczarowujący na papierze był występ kierowców Astona Martina – Lance Stroll i Fernando Alonso zajęli odpowiednio 18. i 20. miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31,1°C
Temperatura powietrza: 23,7°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|