|
|
|
|
|
|
Rolex Magyar Nagydíj 2021 | 1 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:17,012 | - | - | 29 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:17,039 | 0,027 | 0,027 | 27 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:17,310 | 0,298 | 0,271 | 24 |
4. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:17,759 | 0,747 | 0,449 | 29 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:17,824 | 0,812 | 0,065 | 23 |
6. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:18,113 | 1,101 | 0,289 | 31 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:18,169 | 1,157 | 0,056 | 27 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:18,228 | 1,216 | 0,059 | 31 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:18,313 | 1,301 | 0,085 | 25 |
10. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:18,320 | 1,308 | 0,007 | 30 |
11. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:18,370 | 1,358 | 0,050 | 30 |
12. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:18,441 | 1,429 | 0,071 | 32 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:18,737 | 1,725 | 0,296 | 26 |
14. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:19,277 | 2,265 | 0,540 | 21 |
15. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:19,292 | 2,280 | 0,015 | 29 |
16. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:19,479 | 2,467 | 0,187 | 30 |
17. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:19,671 | 2,659 | 0,192 | 3 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:19,817 | 2,805 | 0,146 | 29 |
19. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:20,186 | 3,174 | 0,369 | 28 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:21,881 | 4,869 | 1,695 | 28 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,403 |
|
| Embed from Getty Images
Valtteri Bottas zakończył piątkowe jazdy na Hungaroringu z najlepszym czasem okrążenia. W drugim treningu pierwszą trójkę uzupełnili Hamilton (+0,027) oraz Verstappen (+0,298).
Pierwsze minuty treningu były bardzo pracowite, ponieważ na torze mieliśmy niemal całą stawkę. W garażu pozostał jedynie duet Red Bulla oraz Yuki Tsunoda z AlphaTauri, który pod koniec pierwszej sesji roztrzaskał swój bolid. Z kolei tabelę wyników otworzył Carlos Sainz, który okrążył Hungaroring na twardym zestawie w 1:21,084.
Po upływie dziesięciu minut liderem był Valtteri Bottas z czasem 1:18,376 na pośrednich oponach, natomiast pięć minut później Fin został przeskoczony przez partnera na identycznym zestawie. Lewis Hamilton podniósł poprzeczkę do 1:18,140, mając zapas 0,108 sekundy nad Bottasem i 0,213 nad Verstappenem.
Wkrótce do akcji wkroczyli zawodnicy na miękkich Pirelli. Pozycję lidera przejął Pierre Gasly z wynikiem 1:18,113, trzeci był Sebastian Vettel (+0,115), natomiast piąty jego partner z Astona Martina – Lance Stroll (+0,207). Na półmetku drugiego treningu najszybsze opony otrzymali zawodnicy Mercedesa i znów na czele pojawił się Valtteri Bottas (1:17,012) przed Lewisem Hamiltonem (+0,027).
Po dłuższej chwili do urzędujących mistrzów świata dołączył Max Verstappen, jednakże jego czas na ogumieniu z czerwonym paskiem wystarczył tylko na trzecie miejsce ze stratą 0,298 sekundy do Bottasa. Holender w komunikacie radiowym mocno narzekał na podsterowność Red Bulla RB16B.
Ostatnie dwadzieścia minut sesji stało pod znakiem symulacji wyścigu. Kierowcy tradycyjnie przeznaczyli końcówkę piątkowych jazd na okrążenia z wysokim poziomem paliwa. Tym samym nie doszło już do żadnych przetasowań i z najlepszym czasem utrzymał się na czele Valtteri Bottas. Za nim widnieją w tabeli Hamilton (+0,027), Verstappen (+0,298), Ocon (+0,747), Perez (+0,812), Gasly (+1,101), Alonso (+1,157), Vettel (+1,216), Norris (+1,301) oraz Stroll (+1,308).
W samej końcówce przejazd wykonał Yuki Tsunoda, którego AlphaTauri było naprawiane przez mechaników niemal cały drugi trening. Japończyk wykonał jedno mierzone kółko i z czasem 1:19,671 wbił się na siedemnaste miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|