|
|
|
|
|
|
Rolex Magyar Nagydíj 2021 | 1 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:16,826 | - | - | 20 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:16,914 | 0,088 | 0,088 | 13 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:17,055 | 0,229 | 0,141 | 15 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:17,497 | 0,671 | 0,442 | 20 |
5. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:17,520 | 0,694 | 0,023 | 16 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:17,772 | 0,946 | 0,252 | 12 |
7. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:17,917 | 1,091 | 0,145 | 12 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:17,942 | 1,116 | 0,025 | 15 |
9. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:17,992 | 1,166 | 0,050 | 15 |
10. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:18,050 | 1,224 | 0,058 | 16 |
11. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:18,115 | 1,289 | 0,065 | 17 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:18,174 | 1,348 | 0,059 | 15 |
13. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:18,235 | 1,409 | 0,061 | 15 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:18,461 | 1,635 | 0,226 | 25 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:18,683 | 1,857 | 0,222 | 21 |
16. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:18,794 | 1,968 | 0,111 | 14 |
17. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:18,821 | 1,995 | 0,027 | 15 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:19,113 | 2,287 | 0,292 | 14 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:19,406 | 2,580 | 0,293 | 15 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:19,933 | 3,107 | 0,527 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,204 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie ostatniego treningu przed Grand Prix Węgier. Na dwóch kolejnych miejscach w klasyfikacji uplasowali się Max Verstappen i Valtteri Bottas.
Początkowo na torze przebywali kierowcy Haasa, do których niedługo później dołączył Yuki Tsunoda. Japończyk rozpoczynał trening z nadzieją na choćby częściowe odrobienie strat po piątkowej kraksie. Najlepszy wynik należał do Micka Schumachera, który wykręcił 1:21,899s.
Po kwadransie od rozpoczęcia zajęć garaż Mercedesa opuścił na miękkich oponach Lewis Hamilton. W tabeli wciąż nie znajdowało się zbyt wielu zawodników, którzy pokonali pomiarowe okrążenie. Najszybszym z nich był wtedy Kimi Raikkonen, przy którego nazwisku znajdował się czas 1:19,267s.
Hamilton rozpoczął swój przejazd od wyniku 1:18,587s, trafiając od razu na pierwszą lokatę. Siedmiokrotny mistrz świata miał za sobą zawodników Ferrari: Sainza i Leclerca. Czwarta pozycja należała do Pereza, który stracił tempo pod koniec szybkiego kółka, jadąc blisko za jednym z bolidów Haasa.
Kilka minut później Max Verstappen odebrał prowadzenie Hamiltonowi, odnotowując wynik 1:17,510s. Holender nie cieszył się jednak zbyt długo z prowadzenia, bo już po chwili P1 odebrał mu Valtteri Bottas (1:17,428s). Perez próbował poprawić swoją pozycję, ale nie był w stanie przebić bariery P4. Zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu tracił do lidera tabeli osiem dziesiątych sekundy.
Przez pewien czas w klasyfikacji nie dochodziło do poważnych przetasowań. Nadzieją na nie mogły być przejazdy symulujące kwalifikacje w ostatnich minutach FP3. Końcówka treningu nie przebiegła jednak płynnie ze względu na kraksę Micka Schumachera, do której doszło na wyjeździe z jedenastego zakrętu.
Niemiec uderzył lewym bokiem o barierę z opon po obróceniu bolidu, który stracił tylny docisk. Sesja natychmiast została przerwana czerwonymi flagami, ale zgodnie z przepisami jej czas stale płynął, odbierając kierowcom możliwość wykonania ostatnich prób przed czasówką.
Ze względu na dość rozległe uszkodzenia oraz obawy o stan skrzyni biegów, malały szanse na to, iż Schumacher zdoła powrócić dziś na tor. Syn legendy F1 – Michaela, zdawał sobie z tego sprawę: „Ze mną w porządku, ale bardzo za to przepraszam” – stwierdził przez radio. „Wiem, co to oznacza”.
Tuż przed przerwą Bottas wyśrubował swój rekord schodząc blisko poziomu 1m16s. W ostatnich dziewięciu minutach jazd Hamilton uzyskał rezultat 1:16,826s na co Verstappen odpowiedział tylko nieznacznie gorszym wynikiem 1:16,914s. Czołową trójkę uzupełniał Bottas. Dopiero na siódmym miejscu, z ponad sekundą straty do P1, trening finiszował Perez. Przed Meksykaninem ujrzeć można było Sainza, Leclerca i Norrisa.
Niżej zawiedli nieco kierowcy Astona Martina i Alpine, którzy po piątku prezentowali dość ostrożne lecz pozytywne nastawienie względem soboty – Alonso był dziewiąty a Stroll dziesiąty. Dopiero na jedenastym miejscu sklasyfikowany został Pierre Gasly, za którym znaleźli się Ocon i Vettel.
Sędziowie zajmą się teraz analizą incydentu z udziałem Giovinazziego i Strolla w alei serwisowej. Włoski kierowca został wypuszczony z garażu wprost pod koła reprezentanta Astona Martina. Dzięki szybkiej reakcji zawodnika Alfy Romeo incydent skończył się wyłącznie otarciem lewej końcówki przedniego skrzydła.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|