F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Aramco United States Grand Prix 202124 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:34,874--17
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:34,8740,0000,00018
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:35,8060,9320,93216
4.16Charles LeclercFerrari SF211:36,3341,4600,52818
5.55Carlos SainzFerrari SF211:36,5081,6340,17420
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:36,6111,7370,10318
7.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:36,7981,9240,18720
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:36,8551,9810,05711
9.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:36,8742,0000,01918
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:36,8762,0020,00218
11.63George RussellWilliams FW43B1:36,9662,0920,09019
12.31Esteban OconAlpine A5211:36,9702,0960,00422
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:36,9722,0980,00220
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:36,9822,1080,01020
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:37,0682,1940,08612
16.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:37,4582,5840,39018
17.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:37,4632,5890,00519
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:37,9543,0800,49122
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:38,8663,9920,91217
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:42,2397,3653,37319
107% najlepszego czasu: 1:41,515


Valtteri Bottas ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na dwóch kolejnych lokatach uplasowali się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Austin przywitało Formułę 1 piękną, słoneczna pogodą. Temperatura powietrza przekraczała 30 stopni Celsjusza, dzięki czemu ponad sto tysięcy kibiców znajdujących się na torze mogło cieszyć się idealnymi warunkami do śledzenia piątkowej akcji. Pierwszym z zawodników, którzy opuścili aleję serwisową był Sergio Perez, wyposażony w aparaturę mierzącą przepływ powietrza przed przednimi oponami.

Już po trzech minutach swój udział w zajęciach zakończył Fernando Alonso. Hiszpan zatrzymał swój bolid na asfaltowym poboczu za długą prostą. Spod Alpine wyciekało sporo płynu, co z całą pewnością zaniepokoiło mechaników francuskiego teamu. Pytany o przyczynę usterki przedstawiciel ekipy przyznał, że liczy na jak najszybsze przetransportowanie konstrukcji do garażu, by mechanicy mogli przygotować ją do FP2.

O godzinie 11:43 czasu lokalnego sesja została wznowiona a dwaj pretendenci do tytułu – Lewis Hamilton i Max Verstappen, rozpoczęli pracę z miękkimi oponami. Po pierwszych okrążeniach dzieliło ich 0,77s, przy czym lepszym czasem legitymował się lider Srebrnych Strzał. Z kolei Charles Leclerc stracił panowanie nad swym bolidem w szybkich eskach pod koniec pierwszego sektora. Monakijczyk uniknął kontaktu z barierami, ale musiał zjechać do garażu Ferrari po komplet świeżego ogumienia.

Hamilton i Verstappen podkręcili tempo. Brytyjczyk poprawił swój wynik 0 0,4s, schodząc do poziomu 1:36,812s. Verstappen także dokonał postępów, ale tracił do zawodnika ze Stevenage 0,2s. Na trzecim miejscu plasował się Valtteri Bottas. Czwarty był z kolei Lando Norris, mający nadzieję na odbudowanie formy po rozczarowującym weekendzie w Stambule.

Junior McLarena nie ustawał w wysiłkach i na kolejnym kółku zredukował stratę do Hamiltona do 0,043s. Team z Woking miał powody do zadowolenia także z innego powodu – Daniel Ricciardo awansował na czwartą lokatę. Na chwilę na prowadzenie wysunął się Perez, który na twardych oponach ustanowił wynik 1:36,798s. Później jednak rezultat ten przebił 0 0,4s Hamilton, zgłaszający jednak problemy z przegrzewaniem się ogumienia.

Verstappen, który wypadł poza czołową piątkę, wrócił do topowej dyspozycji i uzyskał rezultat 1:36,049s, djaący mu ponad 0,3s przewagi nad Hamiltonem. Na trzeciej pozycji ujrzeć można było Leclerca, chociaż jego strata do pierwszej pozycji wynosiła grubo ponad pół sekundy. Co ciekawe chwilę przed tym na P1 znalazł się przez chwilę Sebastian Vettel – wynik czterokrotnego mistrza świata został jednak anulowany ze względu na przekroczenie limitu toru w dziewiątym zakręcie.

Gdy fani przed telewizorami ekscytowali się świetnym materiałem z kamery w kasku Estebana Ocona, Hamilton mknął po znaczącą poprawę osobistego rekordu, kończąc okrążenie w czasie szybszym o 0,953s od Verstappena. Pomimo początkowego niepokoju okazało się, że awaria w bolidzie Alonso nie była poważna a Hiszpan powrócił do jazdy na ostatni kwadrans FP1.

Mercedes prężył muskuły, czego dowodem był wynik Bottasa – po jego kółku strata Verstappena wynosiła już ponad jedną sekundę. Fani Red Bulla i Holendra mogli już czuć spory niepokój. Trudno było jednak powiedzieć, jaki dokładnie program realizowała stajnia z Milton Keynes. Verstappen nie skupiał się na szybkich okrążeniach podczas gdy Perez niemal cały trening spędził na twardych oponach.

Poproszony o skomentowanie znaczącej straty Red Bulla do Mercedesa, szef austriackiej stajni – Christian Horner, stwierdził na antenie Sky: „Jest znacząca. Jej 90% wynika z osiągów na prostej. Czy korzystają z mocniejszego trybu pracy silnika, czy jest to jakiś system, który teraz aktywowali? Myślę, że czeka nas po tej sesji mnóstwo analiz. Zobaczymy, czy po południu różnice będą mniejsze. Chcemy dopracować nasz pakiet i sądzę, że stać nas na więcej”.

W samej końcówce doszło jeszcze do incydentu z udziałem Sergio Pereza i Micka Schumachera. Meksykanin próbował wyprzedzić Niemca w zakręcie za prostą, jednak Niemiec zacieśnił linię jazdy przez co pomiędzy oboma kierowcami doszło do dość silnego kontaktu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0.0 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca