F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 202123 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:11,294--19
2.55Carlos SainzFerrari SF211:11,3410,0470,04728
3.16Charles LeclercFerrari SF211:11,5520,2580,21127
4.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:11,7650,4710,21321
5.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:11,8170,5230,05218
6.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:11,9880,6940,17120
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:12,0200,7260,03220
8.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:12,2981,0040,27825
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:12,3571,0630,05928
10.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:12,5371,2430,18024
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:12,5391,2450,00221
12.18Lance StrollAston Martin AMR211:12,7001,4060,16122
13.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:12,9591,6650,25925
14.47Mick Schumacher Haas VF-211:13,1391,8450,18021
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:13,3292,0350,19019
16.9Nikita MazepinHaas VF-211:13,3902,0960,06120
17.63George RussellWilliams FW43B1:13,4472,1530,05729
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:13,4752,1810,02822
19.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:13,5222,2280,04730
20.31Esteban OconAlpine A5211:13,6142,3200,09218
107% najlepszego czasu: 1:16,285


Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia przed sesją kwalifikacyjną, która zadecyduje o ustawieniu na starcie wyścigu o Grand Prix Monako.

Podobnie jak podczas wyścigu F2, także podczas treningu F1 pogoda przywitała kierowców pochmurnym niebem – jedną zmianą było całkowite wyschnięcie wilgotnego jeszcze o poranku toru. Ryzyko wystąpienia opadów deszczu wynosiło około czterdzieści procent.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, którzy w czwartek zaprezentowali całkiem przyzwoite tempo. Już po dziesięciu minutach jednak to kierowcy Ferrari zaczęli dyktować warunki na ulicach Księstwa. Po kilku chwilach przy nazwisku Charlesa Leclerca widniał już czas 1:12,633s. Carlos Sainz momentalnie odpowiedział na niego odnotowując 1:12,5s. Monakijczyk nie powiedział jednak ostatniego słowa i odzyskał P1 dzięki rezultatowi 1:12,223s.

Dalej, na trzecim miejscu, ze stratą prawie jednej sekundy, plasował się Lano Norris z McLarena. Dość nieśmiało trening rozpoczął wicelider klasyfikacji generalnej – Max Verstappen był piąty. Tym razem z przejazdem szybkich kółek długo zwlekali zawodnicy Mercedesa.

Po nieco ponad kwadransie sesji Leclerc zszedł do poziomu 1:11,6s. Verstappen tracił do 23-latka 0,8s. Niedługo po tym Holender przesunął się na drugie miejsce, by następnie zrzucić Leclerca z pierwszego miejsca dzięki wynikowi 1:11,485s. Ferrari wciąż miało jednak coś w zapasie – tym razem to Sainz zapewnił zespołowi spod znaku wierzgającego rumaka powrót na top tabeli.

Na półmetku sesji za czołową trójką znajdował się duet Mercedesa: Hamilton przed Bottasem. W drugiej połowie TOP10 ujrzeć można było z kolei Pereza, Norrisa, Giovinazziego, Gasly'ego i Strolla.

Po raz kolejny problemy miał Daniel Ricciardo – dwunasty po 30 minutach jazd. Australijczyk narzekał w czwartek na delikatną charakterystykę bolidu, która zdaje się nie pasować w Monako do jego stylu jazdy. Poza górną dziesiątką plasowali się też kierowcy Alpine. Marcin Budkowski wyjaśniał, że chociaż kierowcy wyrażają zadowolenie z wprowadzonych zmian, to wciąż nie przekłada się to na konkurencyjne czasy okrążeń.

Siedemnaście minut przed metą Nicholas Latifi rozbił swój bolid na wyjeździe z szykany za basenem, powodując wywieszenie czerwonych flag. Na wejściu w ciasną sekcję Kanadyjczyk zahaczył prawym przednim narożnikiem bolidu o metalową bandę, następnie głęboko najechał na krawężnik u wyjścia i uderzył o barierę armco po zewnętrznej stronie toru.

Zajęcia zostały wznowione na dwanaście minut przed upływem regulaminowego czasu – w momencie idealnym na ostatnią symulację czasówki. Verstappen ustanowił rekord w środkowym sektorze, ale nie wystarczyło mu to na odebranie pierwszego miejsca Sainzowi. Na kolejnym kółku kierowca Red Bulla zdołał wyzbyć się większych mankamentów i zapewnił sobie pierwsze miejsce z przewagą 0,047 nad Hiszpanem.

Sesja została zakończona na 2 minuty przed godziną trzynastą po tym jak Mick Schumacher roztrzaskał lewą stronę swojego bolidu na wyjściu z zakrętu Casino, stawiając tym samym pod znakiem zapytania swój występ w kwalifikacjach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca