|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2021 | 23 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:11,294 | - | - | 19 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:11,341 | 0,047 | 0,047 | 28 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:11,552 | 0,258 | 0,211 | 27 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:11,765 | 0,471 | 0,213 | 21 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:11,817 | 0,523 | 0,052 | 18 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:11,988 | 0,694 | 0,171 | 20 |
7. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:12,020 | 0,726 | 0,032 | 20 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:12,298 | 1,004 | 0,278 | 25 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:12,357 | 1,063 | 0,059 | 28 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:12,537 | 1,243 | 0,180 | 24 |
11. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:12,539 | 1,245 | 0,002 | 21 |
12. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:12,700 | 1,406 | 0,161 | 22 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:12,959 | 1,665 | 0,259 | 25 |
14. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:13,139 | 1,845 | 0,180 | 21 |
15. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:13,329 | 2,035 | 0,190 | 19 |
16. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:13,390 | 2,096 | 0,061 | 20 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:13,447 | 2,153 | 0,057 | 29 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:13,475 | 2,181 | 0,028 | 22 |
19. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:13,522 | 2,228 | 0,047 | 30 |
20. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:13,614 | 2,320 | 0,092 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:16,285 |
|
|
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia przed sesją kwalifikacyjną, która zadecyduje o ustawieniu na starcie wyścigu o Grand Prix Monako.
Podobnie jak podczas wyścigu F2, także podczas treningu F1 pogoda przywitała kierowców pochmurnym niebem – jedną zmianą było całkowite wyschnięcie wilgotnego jeszcze o poranku toru. Ryzyko wystąpienia opadów deszczu wynosiło około czterdzieści procent.
Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, którzy w czwartek zaprezentowali całkiem przyzwoite tempo. Już po dziesięciu minutach jednak to kierowcy Ferrari zaczęli dyktować warunki na ulicach Księstwa. Po kilku chwilach przy nazwisku Charlesa Leclerca widniał już czas 1:12,633s. Carlos Sainz momentalnie odpowiedział na niego odnotowując 1:12,5s. Monakijczyk nie powiedział jednak ostatniego słowa i odzyskał P1 dzięki rezultatowi 1:12,223s.
Dalej, na trzecim miejscu, ze stratą prawie jednej sekundy, plasował się Lano Norris z McLarena. Dość nieśmiało trening rozpoczął wicelider klasyfikacji generalnej – Max Verstappen był piąty. Tym razem z przejazdem szybkich kółek długo zwlekali zawodnicy Mercedesa.
Po nieco ponad kwadransie sesji Leclerc zszedł do poziomu 1:11,6s. Verstappen tracił do 23-latka 0,8s. Niedługo po tym Holender przesunął się na drugie miejsce, by następnie zrzucić Leclerca z pierwszego miejsca dzięki wynikowi 1:11,485s. Ferrari wciąż miało jednak coś w zapasie – tym razem to Sainz zapewnił zespołowi spod znaku wierzgającego rumaka powrót na top tabeli.
Na półmetku sesji za czołową trójką znajdował się duet Mercedesa: Hamilton przed Bottasem. W drugiej połowie TOP10 ujrzeć można było z kolei Pereza, Norrisa, Giovinazziego, Gasly'ego i Strolla.
Po raz kolejny problemy miał Daniel Ricciardo – dwunasty po 30 minutach jazd. Australijczyk narzekał w czwartek na delikatną charakterystykę bolidu, która zdaje się nie pasować w Monako do jego stylu jazdy. Poza górną dziesiątką plasowali się też kierowcy Alpine. Marcin Budkowski wyjaśniał, że chociaż kierowcy wyrażają zadowolenie z wprowadzonych zmian, to wciąż nie przekłada się to na konkurencyjne czasy okrążeń.
Siedemnaście minut przed metą Nicholas Latifi rozbił swój bolid na wyjeździe z szykany za basenem, powodując wywieszenie czerwonych flag. Na wejściu w ciasną sekcję Kanadyjczyk zahaczył prawym przednim narożnikiem bolidu o metalową bandę, następnie głęboko najechał na krawężnik u wyjścia i uderzył o barierę armco po zewnętrznej stronie toru.
Zajęcia zostały wznowione na dwanaście minut przed upływem regulaminowego czasu – w momencie idealnym na ostatnią symulację czasówki. Verstappen ustanowił rekord w środkowym sektorze, ale nie wystarczyło mu to na odebranie pierwszego miejsca Sainzowi. Na kolejnym kółku kierowca Red Bulla zdołał wyzbyć się większych mankamentów i zapewnił sobie pierwsze miejsce z przewagą 0,047 nad Hiszpanem.
Sesja została zakończona na 2 minuty przed godziną trzynastą po tym jak Mick Schumacher roztrzaskał lewą stronę swojego bolidu na wyjściu z zakrętu Casino, stawiając tym samym pod znakiem zapytania swój występ w kwalifikacjach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|