F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Österreich 202210 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:08,610--40
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:08,6600,0500,05043
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:08,7780,1680,11832
4.14Fernando AlonsoAlpine A5221:08,8320,2220,05421
5.31Esteban OconAlpine A5221:08,8480,2380,01624
6.11Sergio PerezRed Bull RB181:09,1790,5690,33136
7.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:09,2400,6300,06133
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:09,2510,6410,01126
9.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:09,3500,7400,09914
10.4Lando NorrisMcLaren MCL361:09,5190,9090,16938
11.18Lance StrollAston Martin AMR221:09,5250,9150,00643
12.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:09,5790,9690,05437
13.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:09,6020,9920,02344
14.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:09,6651,0550,06336
15.47Mick Schumacher Haas VF-221:09,7001,0900,03532
16.23Alexander AlbonWilliams FW441:09,7401,1300,04034
17.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:09,8521,2420,11234
18.20Kevin MagnussenHaas VF-221:09,9601,3500,10834
19.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:10,0051,3950,04539
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:10,2611,6510,25636
107% najlepszego czasu: 1:13,413

Embed from Getty Images

Carlos Sainz był najszybszy w drugim treningu na torze Red Bull Ring. Kierowca Ferrari wyprzedził swojego zespołowego kolegę, Charlesa Leclerca, a także Maxa Verstappena.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się pod pochmurnym niebem, jednak deszcz nie miał zamiaru krzyżować planów zespołom. Pierwsi na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, jednak po chwili dołączyła do nich większa grupa.

Po pięciu minutach na czele klasyfikacji znalazł się Lando Norris. Brytyjczyk od razu zdecydował się na wybór miękkich opon. Po chwili na tor wyjechał ulubieniec publiczności, Max Verstappen. Korzystający z miękkiego ogumienia Holender wskoczył na pierwszą lokatę, wyprzedzając dwóch kierowców Ferrari, którzy w międzyczasie przesunęli się na prowadzenie w tabeli.

Po pierwszym kwadransie Verstappen nadal był na szczycie klasyfikacji. Za kierowców Ferrari awansował tymczasem Gasly, który jechał na pośrednich oponach. Piąty był Norris przed Russelem. Tymczasem Leclerc zgłosił przez radio dziwne zachowanie silnika. Na torze nadal brakowało kierowców Alpine, Strolla oraz Hamiltona.

Po dwudziestu minutach na trzecim miejscu zameldował się George Russell. Kierowca Mercedesa mógł być wdzięczny swoim mechanikom, którzy uporali się z uszkodzeniami spowodowanymi jego wczorajszą kraksą. Na szóstej lokacie ujrzeć można było z kolei Alexa Albona, wyprzedzającego duet McLarena.

Do pracy zabrał się Stroll, który rozpoczął swoją sesję od ustanowienia dziewiątego czasu. Z garażu wyjechali również kierowcy Alpine — Alonso zameldował się na czwartej pozycji, a Ocon — na szóstej. Na półmetku sesji jedynym kierowcą, który nie wyjechał na tor był Lewis Hamilton.

W drugiej części sesji do czołówki mocniej zapukał nowy wicelider sesji, Alonso. Przed Hiszpanem sklasyfikowany był tylko Verstappen. Kolega z zespołu Alonso, Esteban Ocon po chwili poprawił czas dwukrotnego mistrza świata, potwierdzając dobre tempo Alpine. Tuż po tym czas Verstappena został w końcu poprawiony — nowym liderem został Charles Leclerc, któremu zamontowano „czerwone” opony Pirelli.

Na piętnaście minut przed końcem na pierwsze miejsce wskoczył najnowszy zwycięzca w Formule 1, Carlos Sainz. Tymczasem mechanicy Mercedesa w dalszym ciągu starali się naprawić bolid Hamiltona. Po chwili siedmiokrotny mistrz świat wreszcie wyjechał na tor. Zespołowy partner Hamiltona, George Russell, jako jedyny w stawce postanowił wypróbować twarde opony.

W końcówce sesji Sebastian Vettel wyjechał szeroko w ostatnim zakręcie, gubiąc przy tym drobny element ze swojego bolidu. Nie miało to jednak większego znaczenia — sesja dobiegła końca. Najszybszy czas przypadł Carlosowi Sainzowi, który był szybszy od Leclerca i Verstappena. Za nimi znaleźli się: Alonso, Ocon, Perez, Russell, Bottas, Hamilton i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca