|
|
|
|
|
|
Pirelli Gran Premio d’Italia 2022 | 11 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:22,410 | - | - | 25 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:22,487 | 0,077 | 0,077 | 23 |
3. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:22,689 | 0,279 | 0,202 | 27 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:22,831 | 0,421 | 0,142 | 24 |
5. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:22,840 | 0,430 | 0,009 | 27 |
6. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:23,075 | 0,665 | 0,235 | 28 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:23,099 | 0,689 | 0,024 | 26 |
8. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:23,260 | 0,850 | 0,161 | 26 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:23,394 | 0,984 | 0,134 | 27 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:23,511 | 1,101 | 0,117 | 26 |
11. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:23,529 | 1,119 | 0,018 | 24 |
12. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:23,570 | 1,160 | 0,041 | 28 |
13. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:23,640 | 1,230 | 0,070 | 27 |
14. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:23,661 | 1,251 | 0,021 | 21 |
15. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:23,688 | 1,278 | 0,027 | 28 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:23,856 | 1,446 | 0,168 | 27 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:24,006 | 1,596 | 0,150 | 24 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Haas VF-22 | | 1:24,317 | 1,907 | 0,311 | 25 |
19. | 34 | Nyck de Vries | Aston Martin AMR22 | | 1:24,731 | 2,321 | 0,414 | 22 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:24,941 | 2,531 | 0,210 | 24 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,179 |
|
|
Nie trzeba nikomu przypominać, który zespół na Monzy jest wyjątkowo wspierany. Szczególnie w tym sezonie, gdy ekipa spod znaku czarnego konia posiada samochód pozwalający na zwycięstwa. Z jednej strony to uskrzydla, z drugiej nakłada presję. Wraz z pierwszym treningiem mogliśmy rozpocząć śledzenie, czy Ferrari udźwignie ten ciężar i da włoskim kibicom upragnioną wygraną.
Część zespołów poświęciła pierwszy trening, by sprawdzić przywiezione poprawki oraz dokonać walidacji przepływu powietrza. Między innymi Nick de Vries został obarczony takimi zadaniami. Warto też wspomnieć, że Ferrari wystąpi w ten weekend w zmienionym malowaniu z okazji 75. rocznicy debiutu swojego pierwszego samochodu produkcyjnego.
Podczas pierwszego przejazdu w użyciu były głównie pośrednie i twarde opony. Jedynie Haas zdecydował się wyjechać na miękkiej mieszance. W tej fazie treningu zdecydowanie najszybszy był Verstappen z czasem 1:22,853. Holender miał założone opony z białym oznaczeniem.
Miękkie opony przyniosły nieco ruchu w tabeli. Najpierw na czoło wysunął się Charles Leclerc z wynikiem 1:22,410. Jeszcze szybciej jechał Verstappen, jednak trafił na Lando Norrisa jadącego na twardych oponach, przez co ostatni sektor Holendra był bardzo wolny. Dało mu to okrążenie wolniejsze o 0,4 sekundy od Monakijczyka. Nieco wolniejszy od partnera zespołowego był Carlos Sainz, jednak różnica wynosiła zaledwie 0,077 sekundy. Za Ferrari plasował się Mercedes, z Russellem na trzecim miejscu i Hamiltonem na czwartym.
Końcówka sesji nie przyniosła już znaczących zmian w kontekście kręcenia czasów. Trening upłynął też spokojnie jeśli chodzi o incydenty. Czy podobnie będzie również w drugiej sesji? Dowiecie się tego śledząc z nami weekend Grand Prix Włoch.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|