F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Heineken Australian Grand Prix 202210 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,486 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:18,978--27
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:19,2230,2450,24522
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:19,3760,3980,15327
4.14Fernando AlonsoAlpine A5221:19,5370,5590,16122
5.11Sergio PerezRed Bull RB181:19,6580,6800,12120
6.31Esteban OconAlpine A5221:19,8420,8640,18425
7.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:20,0551,0770,21325
8.4Lando NorrisMcLaren MCL361:20,1001,1220,04524
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:20,1421,1640,04227
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:20,2031,2250,06124
11.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:20,2121,2340,00925
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:20,4241,4460,21230
13.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:20,5211,5430,09723
14.18Lance StrollAston Martin AMR221:20,6111,6330,09028
15.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:21,0632,0850,45223
16.20Kevin MagnussenHaas VF-221:21,1912,2130,12823
17.23Alexander AlbonWilliams FW441:21,9122,9340,72128
18.47Mick Schumacher Haas VF-221:21,9742,9960,06222
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:22,3073,3290,33324
20.5Sebastian VettelAston Martin AMR22----
107% najlepszego czasu: 1:24,506

Embed from Getty Images

Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas drugiego piątkowego treningu przed Grand Prix Australii. Za Monakijczykiem znaleźli się Max Verstappen oraz Carlos Sainz.

Ferrari bardzo szybko potwierdziło konkurencyjną dyspozycję, meldując się na czele tabeli. Leclerc dysponował nieznaczną przewagą nad Sainzem, za którym znajdowali się kierowcy McLarena – Daniel Ricciardo i Lando Norris. Z wyjazdem z garaży zwlekali zawodnicy Red Bulla oraz Sebastian Vettel. W garażu Astona Martina trwały wytężone prace nad układem magazynowania energii.

Podczas gdy kierowcy McLarena utrzymywali konkurencyjne tempo, na pierwsze miejsce awansował Bottas, ustanawiając rezultat 1:20,32s. Niedługo po tym Ricciardo i Norris znaleźli się przed Sainzem. Verstappen, który pokonywał pierwsze okrążenie po dłuższej nieobecności na torze, nie był zadowolony z bolidu: Mam te same problemy. Nie mogę skręcać.

Kiedy w bolidzie Sainza znalazły się miękkie opony, Hiszpan natychmiast zrobił z nich użytek, powracając na pozycję lidera klasyfikacji. Nie na długo, bo minutę później wynikiem lepszym o dwie dziesiąte sekundy popisał się Leclerc. Hiszpan nie powiedział jednak ostatniego słowa i na kolejnym okrążeniu urwał kolejne 0,2s z rekordu zespołowego kolegi.

Zadowoleni mogli być fani McLarena, który po dwóch ciężkich weekendach zdawał się wracać do środka stawki. Verstappen spędzał za to czas w garażu, gdzie mechanicy pracowali nad zmianą ustawień tylnego zawieszenia jego RB18. Na pół godziny przed końcem zajęć, urzędujący mistrz świata był trzynasty.

Festiwal konkurencyjnych czasów trwał za to w najlepsze. Alonso zepchnął Sainza na drugie miejsce, uzyskując rezultat lepszy o 0,031s. Na odpowiedź Scuderii nie trzeba było długo czekać. Leclerc zszedł poniżej bariery 1m19s, wypracowując przewagę czterech dziesiątych sekundy nad Sainzem. Postępów dokonał także wspomniany wcześniej Verstappen, jednak w przypadku Holendra wystarczyły one na trzecią lokatę. Po chwili Holender dokonał kolejnych postępów, wskakując na drugą pozycję.

Z niezbyt konkurencyjnej strony prezentował się Mercedes. Russell oraz Hamilton znajdowali się w drugiej dziesiątce, odpowiednio na jedenastym i trzynastym miejscu, rozdzieleni przez Tsunodę z AlphaTauri. Nieco lepiej niż w FP1 radził sobie Haas – Magnussen zajmował szesnaste miejsce, podczas gdy Schumacher był osiemnasty.

Podobnie jak miało to miejsce w pierwszym treningu, także w drugim pojawiły się czerwone flagi. Zakłóciły one zespołom symulacje tempa wyścigowego, przerywając pracę na około dziesięć minut przed końcem sesji. Ponownie były one związane z oderwaniem się elementu karoserii z bolidu – tym razem Lance'a Strolla, który głęboko najechał na krawężnik za czternastym zakrętem.

Po krótkiej przerwie kierowcy mogli wrócić do pracy. Wszyscy oprócz Vettela. Chociaż z zespołu płynęły pełne nadziei sugestie o tym, że Niemiec otrzyma szansę opuszczenia garażu na dziesięć ostatnich minut, pod koniec sesji Aston Martin potwierdził, że naprawy nie zostaną ukończone na czas.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca