|
|
|
|
|
|
Heineken Australian Grand Prix 2022 | 10 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,486 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:19,117 | - | - | 12 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:19,249 | 0,132 | 0,132 | 15 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:19,265 | 0,148 | 0,016 | 17 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:19,275 | 0,158 | 0,010 | 15 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:19,419 | 0,302 | 0,144 | 17 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:19,693 | 0,576 | 0,274 | 14 |
7. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:19,809 | 0,692 | 0,116 | 16 |
8. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:19,896 | 0,779 | 0,087 | 13 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:20,008 | 0,891 | 0,112 | 17 |
10. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:20,071 | 0,954 | 0,063 | 12 |
11. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:20,096 | 0,979 | 0,025 | 16 |
12. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:20,133 | 1,016 | 0,037 | 14 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:20,205 | 1,088 | 0,072 | 14 |
14. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:20,692 | 1,575 | 0,487 | 17 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:20,836 | 1,719 | 0,144 | 16 |
16. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:20,958 | 1,841 | 0,122 | 16 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:21,025 | 1,908 | 0,067 | 14 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:21,050 | 1,933 | 0,025 | 14 |
19. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:21,636 | 2,519 | 0,586 | 11 |
20. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | - | - | - | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,655 |
|
|
Trzeci trening to tradycyjnie ostatnia szansa dla zespołów by sprawdzić poprawki naniesione do samochodów po piątkowych przejazdach. Jednak dzisiaj początek sesji nie należał do zbyt aktywnych i dopiero po dziesięciu minutach kierowcy zdecydowali się na ustanowienie czasów.
Na pierwszych przejazdach dobrze radziło sobie kilka ekip ale to Fernando Alonso na miękkich oponach okazał się najszybszy z czasem 1:20,119. Za Hiszpanem plasował się Sainz i Ricciardo, jednak należy zaznaczyć, iż Red Bull podróżował w tym czasie na pośrednim ogumieniu. Przejazdy nie trwały zbyt długo gdyż Sebastian Vettel w dziesiątym zakręcie stracił panowanie nad samochodem i rozbił swojego Aston Martina. Spowodowało to ogłoszenie czerwonej flagi i wszyscy musieli wrócić do mechaników. Tuż przed tym incydentem problemy miał również Lewis Hamilton, który dotknął band toru, jednak nie rozbił samochodu.
Sesja została przywrócona na niecałe pół godziny przed końcem i tym razem praktycznie cała stawka była zainteresowana szybkim wyjazdem na tor. Na bardzo mocnym kółku był Verstappen, jednak w ostatnim zakręcie obrócił samochód. Red Bull w dalszym ciągu sprawdzał pośrednią mieszankę Pirelli. Ponownie najszybszy okazał się Alonso, najpierw schodząc jako pierwszy poniżej granicy 1:20, a następnie poprawiając czas na 1:19,660.
Z Hiszpanem z Alpine uporał się dopiero Verstappen na miękkich oponach, a później po kilku mierzonych kółkach Carlos Sainz. Mimo to ekipa z Enstone prezentuje w ten weekend bardzo mocne tempo. Problemy z prędkością ma za to Mercedes, którego samochód sprawia wrażenie niezwykle niesfornego, jednak ostatecznie Russellowi i Hamiltonowi udało sie poskładać niezłe kółka, a wicemistrz świata ustanowił nawet rekord pierwszego sektora.
Sporą niespodziankę sprawił na dziesięć minut przed końcem sesji Lando Norris. Anglik pojechał bardzo mocne okrążenie na świeżym miękkim ogumieniu i wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:19,117. Wynik ten próbował pobić Verstappen, jednak jego Red Bull ponownie jak Mercedesy jest w ten weekend zdecydowanie trudny w prowadzeniu. Dwa szybkie okrążenia Holender musiał odpuścić przez błędy w różnych zakrętach.
Na cztery minuty przed końcem czasu Lance Stroll robił swoją maszynę, dając zespołowi jeszcze więcej pracy przed kwalifikacjami. Strasznie pechowa sesji dla Astona Martina. Sędziowie zdecydowali się na czerwoną flagę, a sesja nie została wznowiona co dało Norrisowi pierwszą pozycję przed czasówką. Warto jednak dodać, iż na kolejnych kółkach McLaren poprosił kierowcę o delikatne używanie przepustnicy i natychmiastowy powrót do garażu, co może zwiastować problem z jednostką napędową. Mocne tempo ciągle prezentuje Alpine, gdyż najlepszy czas Alonso został ustanowiony na dość starym komplecie opon. Czasówka zapowiada się niesamowicie ciekawie! Czy Alpine lub McLaren sprawią dziś niespodziankę?
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|