F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Lenovo Japanese Grand Prix 202324 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:30,267--12
2.4Lando NorrisMcLaren MCL601:30,5070,2400,24016
3.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:30,5550,2880,04815
4.11Sergio PerezRed Bull RB191:31,0040,7370,44912
5.16Charles LeclercFerrari SF-231:31,0220,7550,01820
6.55Carlos SainzFerrari SF-231:31,1370,8700,11520
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:31,1590,8920,02213
8.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:31,5051,2380,3469
9.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:31,5491,2820,04416
10.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:31,6681,4010,11915
11.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:31,6991,4320,03115
12.20Kevin MagnussenHaas VF-231:31,8801,6130,18116
13.31Esteban OconAlpine A5231:31,9241,6570,04413
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:31,9511,6840,02718
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:31,9791,7120,02813
16.2Logan Sargeant Williams FW451:32,0021,7350,02313
17.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:32,0481,7810,04618
18.23Alexander Albon Williams FW451:32,1131,8460,06512
19.18Lance StrollAston Martin AMR231:32,1541,8870,04119
20.10Pierre GaslyAlpine A5231:32,1991,9320,04515
107% najlepszego czasu: 1:36,586

Embed from Getty Images

Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w ostatniej sesji treningowej, towarzyszącej weekendowi Formuły 1 na Suzuce.

Na wyjazd pierwszego bolidu kibice zgromadzeni na trybunach musieli poczekać pięć dodatkowych minut. Najpierw garaż Ferrari opuścił Carlos Sainz a następnie Charles Leclerc. Obaj kierowcy byli wyposażeni w miękkie opony i po chwili Monakijczyk plasował się na czele tabeli z czasem 1:31,963s. Hiszpan był wolniejszy o 0,038s.

Bardzo szybko wyniki zawodników Scuderii przebił z pokaźną przewagą Lando Norris, który ustanowił rezultat 1:31,174s. Oscar Piastri był drugi, siedem dziesiątych dalej i wkrótce spadł za Lewisa Hamiltona, George'a Russella oraz Sergio Pereza.

W powszechnym użyciu były miękkie opony, chociaż obaj reprezentanci Astona Martina realizowali program na twardej mieszance. Także Yuki Tsunoda i Liam Lawson wyróżniali się na tle konkurencji, zbierając dane na pośrednim ogumieniu.

Uwagę wzbudzał pierwszy szybki przejazd Maxa Verstappena. Holender uzyskał nieco lepsze międzyczasy niż Norris i ostatecznie awansował na pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych sekundy. Największą przewagę kierowca Red Bulla zyskał w ostatnim sektorze.

Konkurencyjne tempo prezentowali kierowcy Haasa, którzy plasowali się na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki, rozdzielani przez Alexa Albona. Progresu dokonał również Leclerc, wskakując na P3. Nieco gorzej wypadał na ich tle Fernando Alonso, który – już na miękkich oponach – był dopiero dwunasty, tracąc do lidera 1,245s.

W połowie sesji kierowcy próbowali pobić swoje osobiste rekordy, ale mimo tego w tabeli nie dochodziło do żadnych zasadniczych zmian.

Dopiero siedemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Piastri otworzył okno symulacji przejazdów kwalifikacyjnych, wskakując na pierwszą lokatę z mocnym 1:30,555s. Na odpowiedź świetnie dysponowanego Norrisa nie trzeba było długo czekać: 1:30,507s. Różnica zamknęła się w pięciu setnych sekundy.

Degradacja dawała się mocno we znaki – drugie szybkie kółko Norrisa na tym samym komplecie ogumienia zakończyło się stratą ponad jednej sekundy. Zhou, który najpierw wskoczył na piąte miejsce, na kolejnej próbie był wolniejszy o ponad dwie sekundy.

Verstappen zareagował na mocne tempo McLarenów osiem minut przed końcem treningu. Lider klasyfikacji generalnej ostrożnie rozpoczął szybkie kółko, by przycisnąć w dwóch ostatnich sektorach. Dało mu to pierwsze miejsce z przewagą dwóch dziesiątych.

Ferrari i Mercedes sprawiały wrażenie zespołów, które powalczą w kwalifikacjach o status trzeciej siły stawki. Żaden z ich kierowców nie był w stanie zbliżyć się do McLarenów czy Verstappena, utrzymując średnio sekundowy dystans. Czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso i Zhou.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 10,8 km/h
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca