F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
  • Sesja treningowa 1
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Lenovo United States Grand Prix 202322 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:35,912--23
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:36,0680,1560,15625
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:36,1930,2810,12523
4.11Sergio PerezRed Bull RB191:36,2120,3000,01923
5.20Kevin MagnussenHaas VF-231:36,4720,5600,26021
6.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:36,4740,5620,00225
7.23Alexander Albon Williams FW451:36,4920,5800,01821
8.55Carlos SainzFerrari SF-231:36,5330,6210,04124
9.27Nico HulkenbergHaas VF-231:36,7020,7900,16921
10.10Pierre GaslyAlpine A5231:36,7050,7930,00322
11.2Logan Sargeant Williams FW451:36,9871,0750,28226
12.31Esteban OconAlpine A5231:37,0661,1540,07922
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:37,1041,1920,03825
14.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT041:37,1521,2400,04824
15.4Lando NorrisMcLaren MCL601:37,2561,3440,10421
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:37,4181,5060,16225
17.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:37,5171,6050,09924
18.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:37,8401,9280,32319
19.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:38,4202,5080,58022
20.18Lance StrollAston Martin AMR231:39,9404,0281,5205
107% najlepszego czasu: 1:42,626

Embed from Getty Images

Max Verstappen ustanowił najlepszy wynik podczas piątkowej sesji treningowej towarzyszącej tegorocznemu weekendowi Formuły 1 na torze w Austin.

Verstappen jako pierwszy pokonał pełne okrążenie, ustanawiając czas 1:39,736s. Chwilę po tym na P1 awansował Nico Hulkenberg w zmodyfikowanym bolidzie Haasa. Tegoroczny mistrz świata nie przerwał jednak swojego przejazdu i na kolejnym kółku wykręcił 1:37,687s, powracając na pozycję lidera.

Po piętnastu minutach Verstappen nadal dysponował najlepszym rezultatem, ale tuż za nim, ze stratą 44 setnych sekundy, plasował się pięciokrotny zwycięzca GP USA – Lewis Hamilton.

Do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji doszło u końca esek w pierwszym sektorze. Jadący z przodu Lando Norris nie był świadomy tego, że tuż za nim z wysoką prędkością podąża Carlos Sainz. Szczęśliwie Hiszpan zachował ostrożność i uniknął kolizji z zawodnikiem McLarena.

Wcześnie swój przejazd przerwał Lance Stroll, który zjechał do boksów z przegrzewającymi się hamulcami. Chwilę po tym inspekcję przechodził już także bolid Fernando Alonso. Nocą Aston Martin naruszył przepisy o tak zwanej godzinie policyjnej – wszystko ze względu na późny przylot ekipy do Teksasu.

Ujęcia z kamer uwidoczniły spory problem, z którym w trakcie tego weekendu przyjdzie zmierzyć się wszystkim kierowcom – w wielu miejscach powstały spore nierówności, które uprzykrzały jazdę na prostych i przeszkadzały na dohamowaniach.

„Widać, że tor jest wyboisty i mocno daje w kość bolidom. Nasi kierowcy jeszcze na to nie narzekali. Myślę, że koncentrują się po prostu na poszukiwaniu limitów i lepszego tempa” – komentował sytuację szef Red Bull Racing, Christian Horner.

Na półmetku sesji najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Hamilton: 1:37,394s. W czołowej piątce plasowali się także Verstappen, Norris, Tsunoda i Magnussen (+0,7s). Niedługo po tym na pierwsze miejsce awansował Norris (1:37,256s).

W powszechnym użyciu były opony wykonane z twardej i pośredniej mieszanki. Lider ustanowił swój czas na „żółtych” Pirelli PZero, podczas gdy jego dwaj najbliżsi rywale – „białych”. Zapewniające najlepsze osiągi miękkie opony pojawiły się w bolidach na ostatni kwadrans, w ramach przygotowania do kwalifikacji.

Verstappen potwierdził znakomite tempo, schodząc do poziomu 1:35,912s. Perez, który niemal przez całą sesję zajmował miejsca w połowie tabeli, wskoczył na drugą lokatę, równo trzy dziesiąte za kolegą z zespołu. Reprezentantów mistrzowskiej ekipy z Milton Keynes rozdzielili jednak ostatecznie Charles Leclerc z Ferrari (+0,156s) oraz Hamilton (+0.281s). Piąte miejsce należało do Kevina Magnussena.

W ramach przygotowań do dalszej części weekendu ze sprintem, z miękkiego ogumienia w treningu nie skorzystali kierowcy McLarena i Astona Martina.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca