|
|
|
|
|
|
Lenovo United States Grand Prix 2023 | 22 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:35,912 | - | - | 23 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:36,068 | 0,156 | 0,156 | 25 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:36,193 | 0,281 | 0,125 | 23 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:36,212 | 0,300 | 0,019 | 23 |
5. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:36,472 | 0,560 | 0,260 | 21 |
6. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:36,474 | 0,562 | 0,002 | 25 |
7. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:36,492 | 0,580 | 0,018 | 21 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:36,533 | 0,621 | 0,041 | 24 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:36,702 | 0,790 | 0,169 | 21 |
10. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:36,705 | 0,793 | 0,003 | 22 |
11. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:36,987 | 1,075 | 0,282 | 26 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:37,066 | 1,154 | 0,079 | 22 |
13. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:37,104 | 1,192 | 0,038 | 25 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri AT04 | | 1:37,152 | 1,240 | 0,048 | 24 |
15. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:37,256 | 1,344 | 0,104 | 21 |
16. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:37,418 | 1,506 | 0,162 | 25 |
17. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:37,517 | 1,605 | 0,099 | 24 |
18. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:37,840 | 1,928 | 0,323 | 19 |
19. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:38,420 | 2,508 | 0,580 | 22 |
20. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:39,940 | 4,028 | 1,520 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:42,626 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen ustanowił najlepszy wynik podczas piątkowej sesji treningowej towarzyszącej tegorocznemu weekendowi Formuły 1 na torze w Austin.
Verstappen jako pierwszy pokonał pełne okrążenie, ustanawiając czas 1:39,736s. Chwilę po tym na P1 awansował Nico Hulkenberg w zmodyfikowanym bolidzie Haasa. Tegoroczny mistrz świata nie przerwał jednak swojego przejazdu i na kolejnym kółku wykręcił 1:37,687s, powracając na pozycję lidera.
Po piętnastu minutach Verstappen nadal dysponował najlepszym rezultatem, ale tuż za nim, ze stratą 44 setnych sekundy, plasował się pięciokrotny zwycięzca GP USA – Lewis Hamilton.
Do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji doszło u końca esek w pierwszym sektorze. Jadący z przodu Lando Norris nie był świadomy tego, że tuż za nim z wysoką prędkością podąża Carlos Sainz. Szczęśliwie Hiszpan zachował ostrożność i uniknął kolizji z zawodnikiem McLarena.
Wcześnie swój przejazd przerwał Lance Stroll, który zjechał do boksów z przegrzewającymi się hamulcami. Chwilę po tym inspekcję przechodził już także bolid Fernando Alonso. Nocą Aston Martin naruszył przepisy o tak zwanej godzinie policyjnej – wszystko ze względu na późny przylot ekipy do Teksasu.
Ujęcia z kamer uwidoczniły spory problem, z którym w trakcie tego weekendu przyjdzie zmierzyć się wszystkim kierowcom – w wielu miejscach powstały spore nierówności, które uprzykrzały jazdę na prostych i przeszkadzały na dohamowaniach.
„Widać, że tor jest wyboisty i mocno daje w kość bolidom. Nasi kierowcy jeszcze na to nie narzekali. Myślę, że koncentrują się po prostu na poszukiwaniu limitów i lepszego tempa” – komentował sytuację szef Red Bull Racing, Christian Horner.
Na półmetku sesji najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Hamilton: 1:37,394s. W czołowej piątce plasowali się także Verstappen, Norris, Tsunoda i Magnussen (+0,7s). Niedługo po tym na pierwsze miejsce awansował Norris (1:37,256s).
W powszechnym użyciu były opony wykonane z twardej i pośredniej mieszanki. Lider ustanowił swój czas na „żółtych” Pirelli PZero, podczas gdy jego dwaj najbliżsi rywale – „białych”. Zapewniające najlepsze osiągi miękkie opony pojawiły się w bolidach na ostatni kwadrans, w ramach przygotowania do kwalifikacji.
Verstappen potwierdził znakomite tempo, schodząc do poziomu 1:35,912s. Perez, który niemal przez całą sesję zajmował miejsca w połowie tabeli, wskoczył na drugą lokatę, równo trzy dziesiąte za kolegą z zespołu. Reprezentantów mistrzowskiej ekipy z Milton Keynes rozdzielili jednak ostatecznie Charles Leclerc z Ferrari (+0,156s) oraz Hamilton (+0.281s). Piąte miejsce należało do Kevina Magnussena.
W ramach przygotowań do dalszej części weekendu ze sprintem, z miękkiego ogumienia w treningu nie skorzystali kierowcy McLarena i Astona Martina.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|