F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Pirelli Grand Prix du Canada 202318 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,240 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,078 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:13,718--30
2.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:13,7450,0270,02731
3.55Carlos SainzFerrari SF-231:13,8440,1260,09939
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:14,0440,3260,20038
5.16Charles LeclercFerrari SF-231:14,0940,3760,05038
6.1Max VerstappenRed Bull RB191:14,1420,4240,04834
7.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:14,2200,5020,07840
8.11Sergio PerezRed Bull RB191:14,2500,5320,03029
9.18Lance StrollAston Martin AMR231:14,4190,7010,16931
10.10Pierre GaslyAlpine A5231:14,4770,7590,05839
11.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:14,5330,8150,05638
12.20Kevin MagnussenHaas VF-231:14,5440,8260,01136
13.4Lando NorrisMcLaren MCL601:14,6170,8990,07340
14.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:14,8111,0930,19437
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:14,9411,2230,13043
16.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:15,0021,2840,06138
17.23Alexander Albon Williams FW451:15,0031,2850,00133
18.31Esteban OconAlpine A5231:15,0921,3740,08917
19.2Logan Sargeant Williams FW451:15,4261,7080,33438
20.27Nico HulkenbergHaas VF-231:16,3692,6510,94311
107% najlepszego czasu: 1:18,878

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton z Mercedesa popisał się najlepszym wynikiem w drugim piątkowym treningu przed GP Kanady, który w końcówce został zakłócony opadami deszczu.

Problemy z monitoringiem zostały rozwiązane a w ramach rekompensaty za czas stracony w FP1, późnopopołudniowe zajęcia wydłużono o pół godziny.

Trzy minuty po otwarciu alei serwisowej, na torze było już dziewiętnastu kierowców. Brakowało wyłącznie Alexa Albona. Na czele tabeli plasował się Valtteri Bottas z czasem 1:16,895s, jednak bardzo szybko rezultat ten przebił Charles Leclerc (1:16,564s).

Verstappen, który tracił dwie dziesiąte do Monakijczyka, narzekał na redukcję biegów: „To jakiś żart” – mówił przez radio. Nie przeszkodziło mu to jednak w tym, by po chwili awansować na P1, schodząc znacznie poniżej bariery 1m16s (1:15,333s).

Zmiany w klasyfikacji były bardzo częstym widokiem ze względu na dużą aktywność kierowców. Po 20 minutach najlepszy czas należał do Leclerca, za którym ujrzeć można było Verstappena, Sainza, Gasly'ego oraz Pereza. Dużo gorsze rezultaty notowali zawodnicy Mercedesa, którzy koncentrowali się raczej na dłuższych przejazdach.

Tuż przed upływem 30 minut jazd, w bolidzie Nico Hulkenberga doszło do awarii silnika. Niemiec zatrzymał się przy ścianie oddzielającej główną prostą od alei serwisowej. Z tyłu Haasa VF-23 wydobywał się biały dym. Na czas akcji gaśniczej sesja została przerwana.

Po jej wznowieniu zespoły wciąż miały 57 minut na przygotowania do kluczowej części weekendu. Wkrótce jednak Ocon został poproszony o zatrzymanie się na poboczu, najprawdopodobniej w związku z usterką skrzyni biegów. Nad torem po raz kolejny zaczęły powiewać czerwone flagi.

Czas uciekał a pogoda stawała się coraz bardziej niepewna – sugerowano, że jeszcze przed końcem FP2 nad tor może nadejść deszcz. Zwiastowały go ciężkie, ciemne chmury.

Pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę, najlepszy wynik należał do Carlosa Sainza. Hiszpan dysponował przewagą 0,2s nad Leclerkiem, za którym znajdowali się Verstappen, Bottas i Alonso.

„Deszcz za 10 minut” – taki krótki komunikat przekazał inżynier Nyckowi de Vriesowi. Jeśli w planach kierowców znajdowały się symulacje kwalifikacji, musiały zostać przyspieszone. Mocne tempo zaprezentowali Lewis Hamilton i George Russell, którzy awansowali na pierwszą i drugą lokatę. Lider mógł pochwalić się rezultatem 1:13,718s. Zespołowy partner siedmiokrotnego mistrza świata świata tracił do niego 0,03s a Sainz nieco ponad jedną dziesiątą.

W kolejnych chwilach Alonso poprawił swój osobisty rekord, co pozwoliło mu na awans na czwarte miejsce. W drugiej połowie TOP10 ciągle utrzymywał się Bottas – Fin znajdował się w doborowym towarzystwie, rozdzielając kierowców Red Bulla. Na dalszych lokatach trening kończyli Stroll i Gasly. Najlepszy z reprezentantów McLarena – Oscar Piastri, był jedenasty.

Jednym z najgorętszych tematów treningu, który pojawiał się po błędach kierowców, była konfiguracja barier za pierwszym zakrętem. Od tego roku uniemożliwiają one łatwe ominięcie drugiego wirażu, przez zawodników korzystających z pobocza. Pojawiły się jednak sugestie o tym, że rozwiązanie to może nie być do końca bezpieczne. Problem ten z całą pewnością zostanie poruszony podczas wieczornej odprawy.

Wzmagający się wiatr zwiastował spore opady, które nadciągnęły nad tor od strony zakrętów numer 10-12. Kilku kierowców spróbowało swych sił na przejściowym ogumieniu, zbierając doświadczenia przed sobotą, która według prognoz także może przynieść deszczowe warunki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 10,8 km/h
Wilgotność powietrza: 68%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca