F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 20249 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
227,968 km/h - Sergio Perez (Red Bull), 2023
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB201:28,412--13
2.16Charles LeclercFerrari SF-241:28,6080,1960,19616
3.11Sergio PerezRed Bull RB201:28,9060,4940,29813
4.63George RussellMercedes W151:28,9640,5520,05817
5.4Lando NorrisMcLaren MCL381:28,9710,5590,00711
6.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:29,0380,6260,06714
7.18Lance StrollAston Martin AMR241:29,1270,7150,08914
8.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:29,2130,8010,08611
9.44Lewis HamiltonMercedes W151:29,2680,8560,05519
10.38Oliver BearmanFerrari SF-241:29,3060,8940,03822
11.20Kevin MagnussenHaas VF-241:29,4851,0730,17912
12.10Pierre GaslyAlpine A5241:29,5461,1340,06113
13.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:29,5721,1600,02618
14.31Esteban OconAlpine A5241:29,5751,1630,00313
15.27Nico HulkenbergHaas VF-241:29,6751,2630,10011
16.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:29,7401,3280,06515
17.23Alexander AlbonWilliams FW461:29,8081,3960,06813
18.77Valtteri BottasKick Sauber C441:30,0831,6710,27521
19.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:30,7392,3270,65612
20.2Logan SargeantWilliams FW462:27,99459,58257,2552
107% najlepszego czasu: 1:34,601

Trzeci trening ponownie odbywał się przy świetle słonecznym, jednak w przeciwieństwie do pierwszej sesji, na tor kierowcy nie rzucili się od pierwszych minut. Nie dotyczyło to jednak sensacyjnego debiutanta jakim został dziś Olivier Bearman. Młodzian z F2 zadebiutował w Ferrari z powodu zapalenia wyrostka Carlosa Sainza. Jest to pierwszy debiut dokonany w Ferrari od 1972 roku!

Początek sesji był dziś zdecydowanie spokojny i oczy były skupione głównie na Bearmanie. Poza nim na torze pojawiło się kilka innych ekip, w tym Mercedes na miękkich oponach. Mimo to Russell i Hamilton nie byli w stanie przeskoczyć dzisiejszego debiutanta na pierwszych mierzonych kółkach. Dopiero na kolejnych udało się to Hamiltonowi, a później też Russellowi.

Gdy na torze pojawili się w końcu zawodnicy z czołówki na czele meldował się Leclerc, który czas ustanowił na pośrednich oponach. Verstappen na pierwszym mierzonym kółku na miękkim ogumieniu nie był w stanie przeskoczyć Monakijczyka, ale udało mu się tego dokonać na kolejnych, gdyż tor w Dżuddzie ponownie pozwalał na przejechanie kilku szybkich kółek. Na wysokim trzecim miejscu meldował się w tym czasie Magnussen. Haas zdecydowanie podkręcił tempo w tym sezonie.

Pechowcem trzeciego treningu zdecydowanie był Logan Sargeant, który po uderzeniu lewym przednim kołem w ścianę zakończył swój udział w sesji. Kolumna kierownicza uległa uszkodzeniu i mechanicy musieli przejąć jego Williamsa.

Jeszcze większego pecha miał Zhou, który stracił panowanie nad samochodem i z dużą prędkością uderzył w bariery tec-pro. Samochód poszedł w drzazgi, ale kierowca nie ucierpiał i o własnych siłach opuścił pojazd. Jego występ w kwalifikacjach stoi jednak pod znakiem zapytania. Pojawiły się oczywiście czerwone flagi i porządkowi musieli odbudować bariery ochronne.

Sesja została wznowiona na 5 minut przed końcem regulaminowego czasu. W pitlane ustawił się długi sznur samochodów chętnych do wyjazdu na ostatni przejazd przed kwalifikacjami. Na czele nikt nie pokonał Verstappena, ale za jego plecy wskoczył Leclerc, przed Perezem, który wyprzedził o włos Russella i Norrisa. Dalej mieliśmy dwójkę Aston Martina przed Piastrim. Dziesiątkę uzupełnił Hamilton i Bearman, który zaliczył naprawdę obiecującą pierwszą sesję w karierze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 15,4 km/h
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca