F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 202424 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,732 - Max Verstappen (Red Bull), 2023
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,235 - Sergio Perez (Red Bull), 2023
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lando NorrisMcLaren MCL381:18,564--23
2.1Max VerstappenRed Bull RB201:18,5820,0180,01819
3.63George RussellMercedes W151:18,5970,0330,01521
4.16Charles LeclercFerrari SF-241:18,5990,0350,00222
5.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:18,6210,0570,02226
6.11Sergio PerezRed Bull RB201:18,6420,0780,02123
7.18Lance StrollAston Martin AMR241:18,6670,1030,02526
8.55Carlos SainzFerrari SF-241:18,6860,1220,01923
9.44Lewis HamiltonMercedes W151:18,7710,2070,08520
10.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:18,9180,3540,14725
11.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:19,2740,7100,35625
12.23Alexander AlbonWilliams FW461:19,4430,8790,16911
13.20Kevin MagnussenHaas VF-241:19,4890,9250,04621
14.2Logan SargeantWilliams FW461:19,5190,9550,03022
15.31Esteban OconAlpine A5241:19,5610,9970,04225
16.27Nico HulkenbergHaas VF-241:19,6041,0400,04321
17.10Pierre GaslyAlpine A5241:19,6221,0580,01825
18.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:19,7161,1520,09416
19.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:19,9891,4250,27323
20.77Valtteri BottasKick Sauber C441:20,0141,4500,02521
107% najlepszego czasu: 1:24,063

Embed from Getty Images

Lando Norris ustanowił najlepszy czas w treningu inaugurującym Grand Prix Australii. Za nim uplasowali się Max Verstappen i George Russell.

Jako pierwszy z pit lane wyjechał wyposażony w aparaturę aerodynamiczną Fernando Alonso. Za bolidem Astona na tor skierowali się kierowcy McLarena, Saubera, Mercedesa i Alpine.

Pomiarowe okrążenie najwcześniej ukończył Russell, ustanawiając wynik 1:30,214s. Rezultat ten chwilę później poprawił Hamilton, schodząc na 1:20,886s. Siedmiokrotny mistrz świata nie był jednak zadowolony z pracy hamulców, które nie były wystarczająco czułe na nacisk pedału.

Po kilku zmianach lidera, pierwszym, który zszedł poniżej bariery 1m20s, był Yuki Tsunoda z czasem 1:19,997s. Na drugim końcu klasyfikacji znajdował się Alex Albon z Williamsa, niemający na koncie ani jednego wyjazdu z garażu.

Podczas gdy Carlos Sainz aklimatyzował się w bolidzie SF-24 po przerwie spowodowanej zabiegiem usunięcia wyrostka robaczkowego, jego kolega z Ferrari – Charles Leclerc, toczył korespondencyjny pojedynek o P1 z Sergio Perezem. Obu kierowców pogodził jednak Verstappen, który awansował na pozycję lidera tabeli z przewagą 0,4s nad drugą lokatą.

Krótko przed półmetkiem, za Verstappenem, Leclerkiem i Perezem ujrzeć można było Lance'a Strolla i Daniela Ricciardo. Tsunoda nie tracił animuszu i dość niespodziewanie wskoczył na drugie miejsce, uzyskując na pośredniej mieszance czas gorszy o 0,4s od Verstappena, który był wyposażony w „czerwone” ogumienie Pirelli.

Limitów z całą pewnością poszukiwał Alonso – dwukrotny czempion F1 wyjechał z toru pokonując szybką sekwencję zakrętów 9/10. Szczęśliwie dla kierowcy z Oviedo wycieczka po żwirowym poboczu nie zakończyła się poważniejszymi konsekwencjami. Naturalnie, 42-latek zjechał do mechaników na inspekcję podłogi. Jak się okazało, musiała ona zostać wymieniona.

Na czele doszło do zmiany – Norris wykręcił rezultat 1:18,564s, dzięki czemu awansował przed Verstappena. Brytyjczyk szybko poprosił jednak o zjazd i przyjrzenie się podłodze, zgłaszając silne dobijanie do nawierzchni na pomiarowym kółku. 20 minut przed zakończeniem zajęć, za Brytyjczykiem plasowali się Tsunoda, Perez, Stroll i Verstappen.

Piruet przy wysokiej prędkości zaliczył Valtteri Bottas. Fin stracił panowanie nad kierownicą pokonując dziesiąty zakręt. Nieco wcześniej nerwowy moment w tym samym wirażu przeżył Russell.

Zdecydowanie mniej szczęścia miał Albon – Taj rozbił swojego Williamsa w T8, powodując wywieszenie czerwonych flag. Uderzenie w ścianę przyjął prawy przedni narożnik konstrukcji. Kierowca stajni z Grove został poproszony o udanie się na kontrolę w samochodzie medycznym a porządkowi przystąpili do sprzątania nawierzchni z odłamków i pyłu. Na tor wyjechał także dźwig, mający przetransportować wrak bolidu w bezpieczne miejsce.

Sesja została wznowiona na dziewięć minut przed upływem regulaminowego czasu. Kierowcy nie tracili ani jednej chwili – na tor wyjechali wszyscy poza Leclerkiem, Perezem, Verstappenem, Russellem, Zhou i Alonso, u którego na ukończeniu były prace związane z wymianą podłogi. W przeciągu kilkudziesięciu sekund jedynym zawodnikiem, który nie poruszał się po torze, był już tylko Albon.

Hamilton rozpoczął pierwsze pomiarowe okrążenie od wycieczki poza tor w pierwszym zakręcie. Odpuścić musiał także Verstappen, który zahaczył kołami o pobocze za T10. Szerszy wyjazd zaliczył również Perez – w przypadku Meksykanina błąd popełniony został jednak w przedostatnim wirażu.

Finalnie Norris zakończył FP1 z najlepszym czasem, utrzymując za sobą Verstappena, Russella, Leclerca, Tsunodę i Pereza, których strata nie przekroczyła jednej dziesiątej sekundy. W dole bez zmian – dwa Saubery oraz Gasly, któremu towarzyszył pechowiec Alonso. Ocon poradził sobie niewiele lepiej – był piętnasty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 37°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca