|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2024 | 24 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,732 - Max Verstappen (Red Bull), 2023 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:20,235 - Sergio Perez (Red Bull), 2023 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-24 | | 1:16,714 | - | - | 22 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB20 | | 1:16,734 | 0,020 | 0,020 | 28 |
3. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-24 | | 1:16,791 | 0,077 | 0,057 | 20 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W15 | | 1:16,806 | 0,092 | 0,015 | 20 |
5. | 63 | George Russell | Mercedes W15 | | 1:16,886 | 0,172 | 0,080 | 23 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR24 | | 1:16,997 | 0,283 | 0,111 | 20 |
7. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB20 | | 1:17,014 | 0,300 | 0,017 | 28 |
8. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL38 | | 1:17,087 | 0,373 | 0,073 | 19 |
9. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR24 | | 1:17,341 | 0,627 | 0,254 | 22 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL38 | | 1:17,490 | 0,776 | 0,149 | 20 |
11. | 22 | Yuki Tsunoda | RB VCARB 01 | | 1:17,673 | 0,959 | 0,183 | 19 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber C44 | | 1:17,752 | 1,038 | 0,079 | 20 |
13. | 23 | Alexander Albon | Williams FW46 | | 1:17,759 | 1,045 | 0,007 | 23 |
14. | 24 | Guanyu Zhou | Kick Sauber C44 | | 1:17,876 | 1,162 | 0,117 | 19 |
15. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A524 | | 1:17,920 | 1,206 | 0,044 | 18 |
16. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-24 | | 1:17,941 | 1,227 | 0,021 | 17 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-24 | | 1:17,961 | 1,247 | 0,020 | 18 |
18. | 3 | Daniel Ricciardo | RB VCARB 01 | | 1:17,963 | 1,249 | 0,002 | 20 |
19. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A524 | | 1:18,390 | 1,676 | 0,427 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,084 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc okazał się najszybszy w ostatnim treningu przed Grand Prix Australii.
Ostatni trening na torze Melbourne rozpoczął się od wyjazdu na tor lokalnego bohatera — Oscar Piastri przewodził Lando Norrisowi w pierwszych minutach sesji. Po przerywanych jazdach w piątek kierowcy liczyli na dużo jazd podczas sobotniego treningu.
Chętni do pracy byli kierowcy Red Bulla, którzy natychmiast zabrali się za przejechanie mierzonego okrążenia. Jednocześnie Max Verstappen zgłaszał przez radio problemy z hamulcami. To nie przeszkodziło Holendrowi w ustanowieniu najszybszego okrążenia w pierwszych dziesięciu minutach sesji. Co ciekawe, również Perez po chwili zgłosił niezadowolenie z hamulców. Meksykanin po chwili wskoczył na pierwszą lokatę. Mogło się wydawać, że problemy z hamulcami działają motywująco na kierowców Red Bulla!
Podczas piątkowych treningów bardzo dobre tempo prezentowali kierowcy Ferrari. Kierowcy Scuderii plasowali się w początkowych etapach treningu za kierowcami Red Bulla. Oprócz nich na torze był Hamilton, Russell, Norris oraz Albon, który był jedynym kierowcą Williamsa. Hamilton, który narzekał na swój bolid w piątek, próbował na początku sesji przejazdów na miękkich oponach. Brytyjczyk był bardzo rozczarowany, gdy jego inżynier zgłaszał mu stratę do lidera sesji.
Sainz i Leclerc poprawili swoje czasy, awansując na dwa pierwsze miejsca w stawce. W połowie rywalizacji pierwsze osiem miejsc należało do duetów Ferrari, Red Bulla, Mercedesa i Aston Martina. Na 15 minut przed końcem przyspieszył Piastri, który ustanowił trzeci czas. Do niezręcznej sytuacji doszło w Mercedesie, kiedy Russell narzekał na blokującego go Hamiltona. Siedmiokrotny mistrz świata był jednocześnie na szybkim okrążeniu, które pozwoliło mu wskoczyć na drugą pozycję.
Miękkie opony nie służyły Verstappenowi, który nie był w stanie poprawić swojego czasu. Służyły one za to obu Mercedesom. Russell również poprawił swój czas, awansując na czwarte miejsce. W ostatnich chwilach sesji mocno przycisnął Sergio Perez. Meksykanin wyprzedził Verstappena, jednak w dalszym ciągu Red Bulle były na piątym i szóstym miejscu. Dopiero w ostatniej chwili treningu Verstappen awansował na pierwszą lokatę. Holendra po chwili wyprzedził Leclerc, który zakończył sesję na czele. Co zaskakujące, miękkie opony nie wyglądały na najłatwiejsze opony do rozgrzania. Verstappen potrzebował aż trzech szybkich kółek do awansu do czołówki. Zanosi się zatem na ekscytujące kwalifikacje do Grand Prix Australii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 6,1 km/h
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|