F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 202424 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,732 - Max Verstappen (Red Bull), 2023
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,235 - Sergio Perez (Red Bull), 2023
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF-241:16,714--22
2.1Max VerstappenRed Bull RB201:16,7340,0200,02028
3.55Carlos SainzFerrari SF-241:16,7910,0770,05720
4.44Lewis HamiltonMercedes W151:16,8060,0920,01520
5.63George RussellMercedes W151:16,8860,1720,08023
6.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:16,9970,2830,11120
7.11Sergio PerezRed Bull RB201:17,0140,3000,01728
8.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:17,0870,3730,07319
9.18Lance StrollAston Martin AMR241:17,3410,6270,25422
10.4Lando NorrisMcLaren MCL381:17,4900,7760,14920
11.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:17,6730,9590,18319
12.77Valtteri BottasKick Sauber C441:17,7521,0380,07920
13.23Alexander AlbonWilliams FW461:17,7591,0450,00723
14.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:17,8761,1620,11719
15.31Esteban OconAlpine A5241:17,9201,2060,04418
16.27Nico HulkenbergHaas VF-241:17,9411,2270,02117
17.20Kevin MagnussenHaas VF-241:17,9611,2470,02018
18.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:17,9631,2490,00220
19.10Pierre GaslyAlpine A5241:18,3901,6760,42719
107% najlepszego czasu: 1:22,084

Embed from Getty Images

Charles Leclerc okazał się najszybszy w ostatnim treningu przed Grand Prix Australii.

Ostatni trening na torze Melbourne rozpoczął się od wyjazdu na tor lokalnego bohatera — Oscar Piastri przewodził Lando Norrisowi w pierwszych minutach sesji. Po przerywanych jazdach w piątek kierowcy liczyli na dużo jazd podczas sobotniego treningu.

Chętni do pracy byli kierowcy Red Bulla, którzy natychmiast zabrali się za przejechanie mierzonego okrążenia. Jednocześnie Max Verstappen zgłaszał przez radio problemy z hamulcami. To nie przeszkodziło Holendrowi w ustanowieniu najszybszego okrążenia w pierwszych dziesięciu minutach sesji. Co ciekawe, również Perez po chwili zgłosił niezadowolenie z hamulców. Meksykanin po chwili wskoczył na pierwszą lokatę. Mogło się wydawać, że problemy z hamulcami działają motywująco na kierowców Red Bulla!

Podczas piątkowych treningów bardzo dobre tempo prezentowali kierowcy Ferrari. Kierowcy Scuderii plasowali się w początkowych etapach treningu za kierowcami Red Bulla. Oprócz nich na torze był Hamilton, Russell, Norris oraz Albon, który był jedynym kierowcą Williamsa. Hamilton, który narzekał na swój bolid w piątek, próbował na początku sesji przejazdów na miękkich oponach. Brytyjczyk był bardzo rozczarowany, gdy jego inżynier zgłaszał mu stratę do lidera sesji.

Sainz i Leclerc poprawili swoje czasy, awansując na dwa pierwsze miejsca w stawce. W połowie rywalizacji pierwsze osiem miejsc należało do duetów Ferrari, Red Bulla, Mercedesa i Aston Martina. Na 15 minut przed końcem przyspieszył Piastri, który ustanowił trzeci czas. Do niezręcznej sytuacji doszło w Mercedesie, kiedy Russell narzekał na blokującego go Hamiltona. Siedmiokrotny mistrz świata był jednocześnie na szybkim okrążeniu, które pozwoliło mu wskoczyć na drugą pozycję.

Miękkie opony nie służyły Verstappenowi, który nie był w stanie poprawić swojego czasu. Służyły one za to obu Mercedesom. Russell również poprawił swój czas, awansując na czwarte miejsce. W ostatnich chwilach sesji mocno przycisnął Sergio Perez. Meksykanin wyprzedził Verstappena, jednak w dalszym ciągu Red Bulle były na piątym i szóstym miejscu. Dopiero w ostatniej chwili treningu Verstappen awansował na pierwszą lokatę. Holendra po chwili wyprzedził Leclerc, który zakończył sesję na czele. Co zaskakujące, miękkie opony nie wyglądały na najłatwiejsze opony do rozgrzania. Verstappen potrzebował aż trzech szybkich kółek do awansu do czołówki. Zanosi się zatem na ekscytujące kwalifikacje do Grand Prix Australii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 6,1 km/h
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca