F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
MSC Cruises Japanese Grand Prix 20247 kwietnia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,771 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB201:30,056--18
2.11Sergio PerezRed Bull RB201:30,2370,1810,18118
3.55Carlos SainzFerrari SF-241:30,2690,2130,03220
4.63George RussellMercedes W151:30,5300,4740,26118
5.44Lewis HamiltonMercedes W151:30,5430,4870,01323
6.16Charles LeclercFerrari SF-241:30,5580,5020,01518
7.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:30,5990,5430,04120
8.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:31,1651,1090,56623
9.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:31,2301,1740,06520
10.4Lando NorrisMcLaren MCL381:31,2401,1840,01022
11.31Esteban OconAlpine A5241:31,9351,8790,69519
12.23Alexander AlbonWilliams FW461:31,9431,8870,00818
13.27Nico HulkenbergHaas VF-241:31,9581,9020,01519
14.77Valtteri BottasKick Sauber C441:32,0541,9980,09617
15.18Lance StrollAston Martin AMR241:32,0551,9990,00117
16.40Ayumu IwasaRB VCARB 011:32,1032,0470,04822
17.10Pierre GaslyAlpine A5241:32,2772,2210,17423
18.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:32,6382,5820,36118
19.20Kevin MagnussenHaas VF-241:32,8032,7470,16521
20.2Logan SargeantWilliams FW461:33,2043,1480,40110
107% najlepszego czasu: 1:36,360

Japonia to kolejna zamorska runda w początkowej fazie tegorocznego kalendarza F1. Tor Suzuka elektryzuje wielu kierowców i fanów F1. Unikalny układ, wyjątkowi kibice, to wszystko tworzy niepowtarzalną atmosferę.

Z wyjazdem na tor większości stawki nie musieliśmy czekać. Niemal od razu na trasie pojawili się wszyscy zawodnicy. W użyciu były pośrednie i twarde opony. W pierwszym kwadransie treningu najlepsze czasy wykręcał Norris z ogumieniem Pirelli oznaczonym żółtymi logotypami. Jego wynik zszedł do poziomu 1:31. Co ciekawe, identyczny czas zaliczył Fernando Alonso, również na pośrednich gumach. Sergio Perez na twardych stracił zaledwie 0,062 sekundy.

Gdy na torze zapanował lekki spokój, swoje doświadczenie w F1 nabywał Ayumu Iwasa, który dostał szansę jazdy w Racing Bulls. W tym czasie Verstappen wskoczył na czoło tabeli z wynikiem lepszym od Norrisa o 0,3 sekundy. Wynik ten ustanowił na twardych oponach.

Tuż przed półmetkiem sesji zawodnicy wyjechali na tor na miękkich oponach. Niestety tylko Lewisowi Hamiltonowi dane było ukończyć pomiarowe okrążenie (z wynikiem 1:30,543 objął prowadzenie), gdyż w bandach wylądował Logan Sargeant, powodując czerwoną flagę.

Sesja została wznowiona po nieco ponad 10 minutach. Większość stawki wyjechała na miękkich oponach, a na czele usadowił się Red Bull z Maxem Verstappenem na pierwszym miejscu. Holender był bliski złamania granicy 1:30. Tuż za Red Bullami plasował się Sainz, a dalej Mercedesy.

W końcówce sesji w pitlane pojawiły się pierwsze oznaki deszczu, jednak nic nie zapowiadało poważnej ulewy. Nad torem unosiły się chmury, jednak skończyło się na lekkiej mżawce. Na torze pomimo sporego ruchu nie doszło już do większych przetasowań. Teraz przed nami chwila przerwy i w drugim treningu poznamy kolejne odpowiedzi co do formy poszczególnych stajni. Pytaniem otwartym jest, czy Williams da radę naprawić samochód rozbity przez Sargeanta?

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 9,0 km/h
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca