|
|
|
|
|
|
Lenovo Grand Prix de France 2022 | 24 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:32,272 | - | - | 23 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:32,626 | 0,354 | 0,354 | 14 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:32,909 | 0,637 | 0,283 | 20 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,255 | 0,983 | 0,346 | 22 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:33,293 | 1,021 | 0,038 | 25 |
6. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,376 | 1,104 | 0,083 | 18 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:33,376 | 1,104 | 0,000 | 18 |
8. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:33,558 | 1,286 | 0,182 | 19 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:33,669 | 1,397 | 0,111 | 16 |
10. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:33,751 | 1,479 | 0,082 | 19 |
11. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:33,788 | 1,516 | 0,037 | 17 |
12. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:33,841 | 1,569 | 0,053 | 16 |
13. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:33,869 | 1,597 | 0,028 | 18 |
14. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:33,872 | 1,600 | 0,003 | 20 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:33,911 | 1,639 | 0,039 | 19 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:34,031 | 1,759 | 0,120 | 23 |
17. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:34,122 | 1,850 | 0,091 | 18 |
18. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:34,177 | 1,905 | 0,055 | 20 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:34,222 | 1,950 | 0,045 | 12 |
20. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:34,536 | 2,264 | 0,314 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,731 |
|
|
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem podczas trzeciego a zarazem ostatniego treningu przed tegorocznym GP Francji. Na dwóch kolejnych pozycjach znalazł się duet Ferrari.
W piątek Sergio Perez nie pokonał zbyt wielu okrążeń w drugim treningu, stąd nie dziwiło, iż Meksykanin okazał się pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor w trakcie sobotnich zajęć. W Mercedesie trwały przygotowania do wysłania na tor Lewisa Hamiltona i George'a Russella – w obu bolidach znajdowały się odmienne konfiguracje tylnych skrzydeł.
Gdy do pracy przystąpił lider mistrzostw – Max Verstappen, w klasyfikacji zaczęły pojawiać się pierwsze czasy okrążeń. Po około dziesięciu minutach Holender plasował się na pierwszej pozycji (1:32,837s na pośrednich oponach). Dalej ujrzeć można było Pereza, Ocona i Magnussena, który rozpoczynał realizację programu Haasa na miękkiej mieszance Pirelli.
Lewis Hamilton prezentował dość zachowawcze tempo i początkowo tracił do lidera blisko dwie sekundy. W garażach cały czas przebywali z kolei reprezentanci Ferrari oraz Lando Norris z McLarena. Kilka minut później oficjalnie potwierdzono, że zarówno Carlos Sainz jak i Kevin Magnussen wystartują do wyścigu z końca stawki, po tym, jak w ich bolidach zainstalowane zostały nowe komponenty jednostki napędowej.
Na półmetku sesji aż trzech kierowców zmarnowało okrążenia poprzez szersze wyjazdy poza tor. Początkowo z próby zrezygnował George Russell, który w pierwszym zakręcie musiał zmierzyć się z nagłą nadsterownością. Chwilę później swoje Ferrari obrócił w dwunastym zakręcie Charles Leclerc. Także Sainz nie zdołał utrzymać się pomiędzy białymi liniami, ratując się asfaltowym poboczem na wyjeździe z T11.
W klasyfikacji pierwszą lokatę utrzymywał Verstappen (1:32,808s). Sainz i Sergio Perez tracili do niego około pół sekundy. W czołowej piątce znajdowali się także Pierre Gasly i Valtteri Bottas. Yuki Tsunoda, który plasował się poza TOP10, natrafił w pewnym momencie na wolniejszych kierowców, kwitując niekorzystną pozycję na torze w sobie znanym, nieco agresywnym stylu.
Niedługo później w bolidach zaczęły pojawiać się "czerwone" PZero a tempo kierowców uległo znacznej poprawie. Hamilton awansował na trzecie miejsce, ale nie nacieszył się nim zbyt długo, gdyż musiał uznać wyższość Leclerca i Sainza. Osiągnięcia reprezentantów Scuderii były jednak wyraźnie gorsze od rekordu Maxa Verstappena, osiągniętego na pośrednich oponach (odpowiednio o 0,1 i 0,3s).
Następne okrążenie Sainza było wyraźnie lepsze i pozwoliło mu na awans na pierwsze miejsce z przewagą 0,18s nad Verstappenem. Odpowiedź urzędującego mistrza świata była niemal natychmiastowa – powrót na P1 z wynikiem lepszym o grubo ponad trzy dziesiąte sekundy od zwycięzcy tegorocznego GP Wielkiej Brytanii.
Kolejne miejsca w TOP5 przypadły Leclercowi, Hamiltonowi i Perezowi. Na uwagę zasługiwały osiągnięcia kierowców Williamsa- Alex Albon był ósmy a Nicholas Latifi – dwunasty.
Fatalnie FP3 układało się dla Astona Martin. Sebastian Vettel kończył sesję w garażu, gdzie mechanicy pracowali nad podłogą jego AMR22. Niemiec dysponował najgorszym wynikiem. Niewiele lepszy rezultat osiągnął Lance Stroll. Siedemnaste miejsce przypadło Estebanowi Oconowi, który z pewnością pragnie powalczyć o dużo lepsze rezultaty przed domową publicznością.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 57°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|