F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Australii
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 20216 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:42,115--22
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:42,2160,1010,10123
3.55Carlos SainzFerrari SF211:42,2430,1280,02724
4.16Charles LeclercFerrari SF211:42,4360,3210,19322
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:42,5340,4190,09826
6.14Fernando AlonsoAlpine A5211:42,6930,5780,15924
7.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:42,9410,8260,24825
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:43,0180,9030,07724
9.31Esteban OconAlpine A5211:43,0200,9050,00223
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:43,1301,0150,11025
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:43,1561,0410,02624
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:43,2201,1050,06423
13.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:43,2981,1830,07823
14.18Lance StrollAston Martin AMR211:43,8121,6970,51421
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:43,8811,7660,06922
16.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:44,1842,0690,30323
17.63George RussellWilliams FW43B1:44,5572,4420,37324
18.9Nikita MazepinHaas VF-211:45,5633,4481,00623
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:45,5633,4480,00012
20.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:46,9834,8681,4205
107% najlepszego czasu: 1:49,263


W popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Azerbejdżanu najlepszym czasem okrążenia błysnął Sergio Perez z Red Bulla. Dalej w tabeli uplasowali się Max Verstappen i Carlos Sainz.

Początek sesji przebiegał dość chaotycznie a na torze bardzo często pojawiały się żółte flagi. Były one spowodowane wyjazdami na pobocza lub piruetami, o które nietrudno było na niedogrzanych oponach. Zdecydowanie najwięcej niegroźnych incydentów miało miejsce na zjeździe w kierunku piętnastego zakrętu.

Po upływie dziesięciu minut na pierwszym miejscu znajdował się najszybszy w pierwszej sesji Max Verstappen. Za nim konkurencyjną formę podtrzymywali kierowcy Ferrari – Carlos Sainz przez Charlesem Leclerkiem. Po chwili sesja została przerwana z powodu zatrzymania się na torze Nicholasa Latifiego. „Silnik umarł” – zgłosił przez radio Kanadyjczyk. Akcja ściągnięcia bolidu w bezpieczne miejsce potrwała do godziny 16:20 czasu lokalnego.

Po wznowieniu zajęć kierowcy Ferrari wyjechali z garażu na miękkich oponach. Bardzo szybko doprowadziło to do zmian w czołówce klasyfikacji.

Sainz awansował na pierwszą lokatę z czasem 1:42,243s. Leclerc tracił do zespołowego kolegi około jedną dziesiątą sekundy. Pięć minut po tym Monakijczyk zblokował opony na dojeździe do wirażu numer piętnaście i uderzył przodem bolidu o bariery Tecpro, tracąc przednie skrzydło. Po powrocie do alei serwisowej bolid #16 został ściągnięty do garażu na dodatkowe kontrole.

Tuż po przekroczeniu półmetka sesji Serio Perez odebrał Sainzowi pierwszą pozycję dzięki odnotowaniu wyniku 1:42,115s. Na drugą pozycję, jedną dziesiątą za liderem, awansował Verstappen.

Podczas gdy Red Bulle dyktowały tempo, Lewis Hamilton znajdował się na jedenastym miejscu, nie wiedząc, skąd wynika jego pokaźna strata do ścisłej czołówki. W odpowiedzi inżynier zaproponował mu zjazd do boksów oraz wykonanie dłuższych stintów. W przypadku Bottasa tempo było jeszcze gorsze – Fin plasował się w ogonie stawki, na szesnastym miejscu.

Mick Schumacher, który stracił część FP2 z powodu utraty ciśnienia oleju, powrócił do jazdy w drugiej połowie sesji, ale krótko po tym ponownie zameldował się u mechaników z powodu kolejnej awarii. Realizację programu wznowił też Leclerc, w którego bolidzie znalazła się tym razem pośrednia mieszanka. Była ona zresztą w powszechnym użyciu w związku z długimi stintami, przygotowującymi kierowców i zespoły do niedzielnego wyścigu.

Ponownie wysokie miejsce zajął Pierre Gasly – Francuz był piąty, nieco ponad 0,4s za Perezem. Na uwagę zasługiwał konkurencyjny czas Fernando Alonso, który plasował się na szóstej lokacie (+0,6s do lidera). W czołowej dziesiątce ujrzeć można także było Antonio Giovinazziego, Lando Norrisa, Estebana Ocona i Yukiego Tsunodę.

Tym razem słabsze tempo zaprezentowali reprezentanci Astona Martina – Lance Stroll był czternasty a Vettel piętnasty. Od najwolniejszych zawodników Williamsa i Haasa dzielił ich tylko Bottas.

W końcówce FP2 w miękkie opony został wyposażony między innymi Bottas. Fin po raz kolejny w ten weekend przestrzelił punkt hamowania do pierwszego zakrętu. Z kolei Verstappen – także na czerwonych Pirelli PZero – ledwo uratował się przed kontaktem z barierą w T4 po przyblokowaniu lewej przedniej opony. Leclerc zgłaszał tymczasem "olbrzymi graining" pośrednich opon, które miały na koncie 14 okrążeń.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca