|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2022 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:34,193 | - | - | 23 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:34,557 | 0,364 | 0,364 | 22 |
3. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:34,611 | 0,418 | 0,054 | 23 |
4. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:34,629 | 0,436 | 0,018 | 23 |
5. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:34,742 | 0,549 | 0,113 | 22 |
6. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:34,814 | 0,621 | 0,072 | 22 |
7. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:34,943 | 0,750 | 0,129 | 17 |
8. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:35,000 | 0,807 | 0,057 | 14 |
9. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:35,028 | 0,835 | 0,028 | 20 |
10. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:35,050 | 0,857 | 0,022 | 23 |
11. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:35,053 | 0,860 | 0,003 | 20 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:35,151 | 0,958 | 0,098 | 15 |
13. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:35,644 | 1,451 | 0,493 | 15 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Aston Martin AMR22 | | 1:35,815 | 1,622 | 0,171 | 23 |
15. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:35,923 | 1,730 | 0,108 | 17 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:36,304 | 2,111 | 0,381 | 22 |
17. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:36,402 | 2,209 | 0,098 | 20 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:36,536 | 2,343 | 0,134 | 23 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:36,804 | 2,611 | 0,268 | 21 |
20. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,787 |
|
|
Pierre Gasly rozpoczął pierwszy wyścigowy weekend sezonu 2022 od ustanowienia najlepszego czasu okrążenia w popołudniowym treningu na torze Sakhir. Za kierowcą AlphaTauri znalazł się duet Ferrari.
Trening ruszył o godzinie 15:00 czasu lokalnego. Warunki panujące o tej porze nie były reprezentatywne dla kwalifikacji i wyścigu, które rozegrane zostaną po zachodzie słońca. Z tego względu niektóre zespoły wykorzystywały przejazdy do czysto testowych celów – w użyciu znajdowała się aparatura służąca ocenie przepływu powietrza oraz jaskrawa farba flow-vis.
Siedem minut po rozpoczęciu sesji nad torem zawisły czerwone flagi, po tym jak na głównej prostej z bolidu Estebana Ocona odpadły fragmenty karoserii wchodzące w skład prawej sekcji bocznej. Konieczność oczyszczenia toru z licznych odłamków wymusiła przerwę, która potrwała niemal piętnaście minut.
Incydent skomplikował prace Alpine, które na wyścigowy weekend przygotowało nowy profil powierzchni bocznych. Dążąc do uniknięcia powtórki problemu zarówno w bolidzie Ocona jak i Fernando Alonso przywrócono starszą specyfikację sidepodów, z której ekipa korzystała podczas zimowych testów.
Kierowcy Mercedesa sprawdzali z kolei dwie różne konfiguracje podłogi, walcząc z efektem morświnowania. W przypadku George'a Russella problem zdawał się nie ustępować. Bolid wciąż podskakiwał u końca prostych – na tyle mocno, że w pewnym momencie odpadł z niego element pakietu aerodynamicznego. Dodatkowo Brytyjczyk przyznawał, że konstrukcja zdaje się być bardzo wrażliwa na silne podmuchy wiatru.
Tymczasem na czele tabeli znajdowało się nazwisko Maxa Verstappena, który dysponował czasem 1:34,783s. Za urzędującym mistrzem świata plasowali się Alonso oraz Sergio Perez. Niedługo później Holender poprawił osobisty rekord na 1:34,742s a jego zespołowy kolega wskoczył na P2 ze stratą trzech dziesiątych sekundy.
Czwarta pozycja należała do Ocona, za którym ujrzeć można było duet Ferrari – Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza, których rozdzielał Lando Norris. Ósme i dziesiąte miejsce zarezerwowane było z kolei dla Hamiltona i Russella. Pomiędzy nimi znajdował się Daniel Ricciardo.
Sesja nie układała się po myśli Valtteriego Bottasa, który na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne. Jego kolega z ekipy – Guanyu Zhou, znajdował się wtedy na osiemnastej lokacie z trzynastoma okrążeniami na koncie. Znaczący awans odnotował chwilę później Nico Hulkenberg, zastępujący w AMR22 Sebastiana Vettela. Podczas stintu na miękkich oponach Niemiec wskoczył na ósmą pozycję.
Gdy "czerwone" Pirelli PZero zaczęły pojawiać się w kolejnych bolidach, w klasyfikacji doszło do licznych przetasowań – także na samym czele. Wynik Verstappena poprawili Russell, Sainz, Leclerc oraz Gasly, który mógł pochwalić się wynikiem 1:34,193s. Znajdujący się za nim kierowcy Scuderii mieli jednak w swych bolidach nie miękką, ale pośrednią mieszankę.
Progresu dokonał także Hamilton – w przypadku siedmiokrotnego mistrza świata wystarczył on tylko na siódme miejsce. Mówiąc o postępach warto także wspomnieć o mechanikach Alfy Romeo, którzy na siedem minut przed końcem zajęć usunęli usterkę techniczną w bolidzie Bottasa. Po kolejnym okrążeniu instalacyjnym były zawodnik Mercedesa ponownie powrócił do garażu szwajcarskiej ekipy. Problemy z pracą jednostki napędowej nie ustawały.
Ostatecznie w czołowej dziesiątce znaleźli się Gasly, Leclerc, Sainz, Russell, Verstappen, Stroll, Hamilton, Tsunoda oraz Perez.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|