|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2022 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:31,936 | - | - | 20 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:32,023 | 0,087 | 0,087 | 20 |
3. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:32,520 | 0,584 | 0,497 | 22 |
4. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:32,529 | 0,593 | 0,009 | 25 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:32,877 | 0,941 | 0,348 | 24 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:32,951 | 1,015 | 0,074 | 30 |
7. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:32,958 | 1,022 | 0,007 | 20 |
8. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:33,085 | 1,149 | 0,127 | 24 |
9. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,085 | 1,149 | 0,000 | 23 |
10. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:33,183 | 1,247 | 0,098 | 23 |
11. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:33,280 | 1,344 | 0,097 | 27 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:33,360 | 1,424 | 0,080 | 25 |
13. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:33,621 | 1,685 | 0,261 | 24 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:33,789 | 1,853 | 0,168 | 26 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:33,953 | 2,017 | 0,164 | 27 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:33,958 | 2,022 | 0,005 | 25 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Aston Martin AMR22 | | 1:34,061 | 2,125 | 0,103 | 28 |
18. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:34,166 | 2,230 | 0,105 | 12 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:34,486 | 2,550 | 0,320 | 28 |
20. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:34,735 | 2,799 | 0,249 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,372 |
|
|
Max Verstappen ustanowił najlepszy czas okrążenia w trakcie wieczornej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu. TOP3 ponownie uzupełnili kierowcy Ferrari.
Kluczowa sesja przygotowań rozpoczęła się o godzinie 18:00 czasu lokalnego i już po chwili w tabeli pojawiły się czasy okrążeń znacznie lepsze od tych, które można było ujrzeć w trakcie FP1. Carlos Sainz awansował na pierwsze miejsce z wynikiem 1:33,8s a chwilę po tym jego rezultat poprawił Charles Leclerc z osiągnięciem na poziomie 1:33,1s.
Za kierowcami Ferrari znajdowali się zawodnicy Mercedesa – Russell przed Hamiltonem. Siedmiokrotny mistrz świata tracił do lidera ponad jedną sekundę i nadal zgłaszał problemy z podskakiwaniem bolidu w szybkich sekcjach toru.
W tym samym czasie swoje szybkie kółko rozpoczynał Verstappen, który bez większych problemów wskoczył przed zawodników Srebrnych Strzał. Do Leclerca brakowało mu jednak pół sekundy. Holender stracił sporo czasu w krętym, środkowym sektorze. Z kolei Perez zmarnował swój konkurencyjny przejazd zaliczając szeroki wyjazd poza tor.
Znacznie lepiej niż popołudniu trening układał się dla Bottasa. Po problemach z jednostką napędową Fin wrócił w końcu do jazdy i szybko odnalazł mocne tempo, dzięki któremu znalazł się na czwartej lokacie w klasyfikacji.
W połowie sesji coraz więcej kierowców zakładało do swych bolidów miękkie opony. W pewnym momencie Kevin Magnussen z Haasa plasował się na drugiej pozycji, ze stratą sześciu setnych sekundy do Leclerca. Trzeci był z kolei Esteban Ocon z Alpine. Chwilę później drugi z kierowców francuskiego zespołu – Fernando Alonso, awansował na pozycję lidera.
Stan ten trwał bardzo krótko. Gdy "czerwone" Pirelli PZero założone zostały do bolidów F1-75, Leclerc z łatwością odzyskał prowadzenie, osiągając rezultat 1:32,263s. Bottas raz jeszcze zaliczył konkurencyjny stint, powracając na P4. Symulację kwalifikacji przeprowadził także Verstappen. Kierowca Red Bulla popisał się wynikiem 1:31,936s, jednak Leclerc natychmiast odpowiedział na niego uzyskując czas gorszy o zaledwie 0.087s.
Na to tempo nie byli w stanie zareagować kierowcy Mercedesa. Szybkie okrążenie Russella dało mu czwarte miejsce ze stratą blisko sześciu dziesiątych sekundy do Verstappena. Z kolei Hamilton, który znacząco odstawał tempem i plasował się na dziewiątej lokacie, zgłaszał zespołowi problemy z hamulcami.
Sezon 2022 wiele zmienił w Formule 1, jednak tradycyjnie już ostatnia część piątkowych zajęć została poświęcona przez zespoły na przejazdy z większym zapasem paliwa. Miały one bardzo istotne znaczenie w przygotowaniach do wyścigu, tym bardziej że sobotni trening zostanie rozegrany w cieplejszych warunkach. Niestety dla McLarena Daniel Ricciardo musiał przedwcześnie zakończyć realizację programu ze względu na wyciek wody. Pozostali kierowcy nie próżnowali.
Wieczorne jazdy dobiegły końca bez większych problemów. Jedyny incydent, do którego w ósmym zakręcie doszło pomiędzy Tsunodą i Leclerckiem, zostanie przeanalizowany przez sędziów po zakończeniu sesji. Sprawa będzie badana pod kątem potencjalnego spowolnienia Monakijczyka.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|