|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2022 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:32,544 | - | - | 15 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:32,640 | 0,096 | 0,096 | 16 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:32,791 | 0,247 | 0,151 | 20 |
4. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:32,935 | 0,391 | 0,144 | 19 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:33,053 | 0,509 | 0,118 | 20 |
6. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:33,121 | 0,577 | 0,068 | 15 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:33,437 | 0,893 | 0,316 | 15 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:33,733 | 1,189 | 0,296 | 21 |
9. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:33,880 | 1,336 | 0,147 | 18 |
10. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:33,920 | 1,376 | 0,040 | 14 |
11. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:33,955 | 1,411 | 0,035 | 18 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Aston Martin AMR22 | | 1:33,971 | 1,427 | 0,016 | 18 |
13. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:34,176 | 1,632 | 0,205 | 18 |
14. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:34,295 | 1,751 | 0,119 | 17 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:34,378 | 1,834 | 0,083 | 20 |
16. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:34,628 | 2,084 | 0,250 | 15 |
17. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:34,868 | 2,324 | 0,240 | 15 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:34,957 | 2,413 | 0,089 | 16 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:35,667 | 3,123 | 0,710 | 14 |
20. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,022 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył trzeci trening do Grand Prix Bahrajnu z najlepszym czasem okrążenia. Za Holendrem uplasowali się Charles Leclerc oraz Sergio Perez.
Jazdy zainaugurowali kierowcy Haasa, Alfy Romeo oraz Lewis Hamilton z Mercedesa. Z kolei pierwszy czas ustanowiony w sobotę należał do Guanyu Zhou – 1:38,886. Chwilę po nim linię mety przekroczył zespołowy partner Valtteri Bottas, który na kilka kolejnych minut przejął prowadzenie w tabeli z wynikiem 1:38,840.
Po upływie pierwszego kwadransa do pracy zabrała się większość stawki. Nowym liderem został Lewis Hamilton podnosząc poprzeczkę do 1:34,256. Po nim mierzone okrążenia zrealizowali m.in. Lando Norris z McLarena czy Nico Hulkenberg z Astona Martina. Pięć minut później do głosu doszedł duet Ferrari – Charles Leclerc oraz Carlos Sainz. Monakijczyk przejął prowadzenie w sesji z rezultatem 1:33,797, natomiast jego partner stracił 0,420 sekundy.
Niespełna pół godziny przed finałem trzeciego treningu garaż opuścił Max Verstappen, który na miękkiej mieszance został kolejnym liderem. Zawodnik Red Bulla wspiął się na czoło zestawienia okrążając tor Sakhir w 1:33,035, śrubując poprzedni najlepszy wynik 0,7 sekundy.
Kilka minut później groźną sytuację miał Charles Leclerc, który wypadł z toru w jedenastym zakręcie. Reprezentant Ferrari zdołał jednak uniknąć barier zatrzymując się w żwirowej pułapce. Po chwilowych żółtych flagach kierowca wrócił do dalszej jazdy, kierując się stronę alei serwisowej.
W sporych tarapatach był Yuki Tsunoda, którego samochód po upływie trzydziestu minut wciąż stał w garażu. Mechanicy AlphaTauri gorączkowo pracowali przy przedniej partii, po tym, jak Japończyk nie był w stanie skręcić kierowcy przy próbie wyjazdu na pas serwisowy. Tsunoda w komunikacie radiowym zwracał uwagę, że w kokpicie unosi się zapach oleju.
Dwadzieścia minut przed flagą w szachownicę na kolejne szybkie przejazdy zdecydowała się czołówka. Najpierw do Verstappena zbliżyli się Sainz oraz Hamilton, którzy stracili do Holendra mniej niż 0,1 sekundy. Z kolei chwilę później prowadzenie w tabeli objął George Russell, śrubując czas aktualnego mistrza świata dokładnie o 0,1 sekundy. Wszyscy rzecz jasna korzystali z najszybszych zestawów opon Pirelli.
Po dziesięciu minutach na prowadzenie wrócił Verstappen z 1:32,544 przed Charlesem Leclerkiem (+0,096), Perezem (+0,247), Russellem (+0,391) oraz Sainzem (+0,509). Sporym zaskoczeniem była postawa Haasa i Alfy Romeo. Kevin Magnussen uplasował się z siódmym czasem, natomiast duet włoskiego producenta zajął odpowiednio ósme i dziewiąte miejsce w tabeli.
Z kolei na finiszu w alei serwisowej doszło do nieporozumienia między Carlosem Sainzem a Estebanem Oconem, którzy niemal zderzyli się ze sobą przy próbie wypuszczenia Hiszpana z garażu Ferrari.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|