|
|
|
|
|
|
Lenovo British Grand Prix 2022 | 3 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,303 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 230,535 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2020 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:42,249 | - | - | 9 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:42,781 | 0,532 | 0,532 | 10 |
3. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:42,967 | 0,718 | 0,186 | 8 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:43,801 | 1,552 | 0,834 | 7 |
5. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:43,895 | 1,646 | 0,094 | 3 |
6. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:46,171 | 3,922 | 2,276 | 4 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:48,161 | 5,912 | 1,990 | 3 |
8. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:51,243 | 8,994 | 3,082 | 5 |
9. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:51,373 | 9,124 | 0,130 | 5 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:59,168 | 16,919 | 7,795 | 5 |
11. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | - | - | - | 2 |
12. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | - | - | - | 3 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | - | - | - | 2 |
14. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | - | - | - | 1 |
15. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | - | - | - | 1 |
16. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | - | - | - | 4 |
17. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | - | - | - | 3 |
18. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | - | - | - | 4 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | - | - | - | 1 |
20. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:49,406 |
|
| Embed from Getty Images
Powrót do Europy, a do tego na taki tor jak Silverstone oznacza zawsze kolejną partię poprawek do samochodów Formuły 1. Jednak w tegorocznym pierwszym treningu sprawdzanie nowego sprzętu postanowiła popsuć aura. Początek sesji rozpoczął się w deszczu, przez co w pierwszych minutach na torze nie mieliśmy wielu śmiałków.
Pomimo faktu, że deszcz przestał padać już po kilkunastu minutach, to tor utrzymywał się mokry. Dlatego pierwsza połowa treningu właściwie była pozbawiona reprezentatywnych wyników. Część stawki zdecydowała się jedynie na kilka kółek na przejściowych oponach. Po tych przejazdach nadeszło czekanie na suchą nawierzchnię. To niestety nie wyglądało na możliwe, gdyż deszcz ponownie się rozpadał nad brytyjskim torem.
Jednakże aura na wyspach ma jeszcze jedną właściwość – jest niewiarygodnie zmienna. To pozwoliło na 5 minut przed końcem czasu wyjechać na gładkich oponach. Dało to dobre efekty na suchej części trasy, ale mokre zakręty ciągle były bardzo zdradliwe. Mieliśmy też ofiarę tak trudnych warunków. Lance Stroll wypadł z toru w drugim sektorze. Nad torem pojawiła się czerwona flaga i tak też zakończył się pierwszy trening.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|