F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202228 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,252 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
5355,589 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB181:45,507--19
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:46,3690,8620,86220
3.4Lando NorrisMcLaren MCL361:46,5891,0820,22015
4.18Lance StrollAston Martin AMR221:46,6351,1280,04616
5.55Carlos SainzFerrari F1-751:46,6491,1420,01419
6.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:46,8931,3860,24417
7.14Fernando AlonsoAlpine A5221:46,9751,4680,08218
8.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:47,0421,5350,06721
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:47,2551,7480,21317
10.11Sergio PerezRed Bull RB181:47,3461,8390,09114
11.23Alexander AlbonWilliams FW441:47,5202,0130,17415
12.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:47,6172,1100,09720
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:47,6582,1510,04115
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:47,7822,2750,12418
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:47,8672,3600,08518
16.31Esteban OconAlpine A5221:47,9442,4370,07720
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:48,2082,7010,26418
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:48,4192,9120,21120
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:48,6123,1050,19314
20.47Mick Schumacher Haas VF-221:49,9414,4341,32922
107% najlepszego czasu: 1:52,892


Max Verstappen ustanowił zdecydowanie najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu Formuły 1 na torze Spa, na którym w niedzielę rozegrany zostanie wyścig o Grand Prix Belgii.

Po deszczu który nawiedził Spa pod koniec FP1, kierowcy rozpoczęli pracę w popołudniowych zajęciach mogąc korzystać z suchego toru. Ryzyko wystąpienia kolejnych opadów szacowane było na czterdzieści procent.

Chwilę po zapaleniu się zielonego światła u końca alei serwisowej, Carlos Sainz zameldował się na czele klasyfikacji. Niedługo po tym pozycję lidera przejął od niego Max Verstappen z wynikiem lepszym o cztery dziesiąte sekundy.

Sainz nie stronił od błędów – najpierw wyjechał poza tor w trzynastym zakręcie a po kilku minutach powtórzył szerszy wyjazd w T6. W międzyczasie lider klasyfikacji generalnej odnotował niewielki progres (1:46,928s), powiększając swą przewagę do blisko pół sekundy.

Uwaga części kibiców z pewnością koncentrowała się na kierowcach Mercedesa, którzy w związku z karami, jakie zostaną nałożone na Verstappena i Leclerca, mieli szansę na osiągnięcie w Belgii całkiem konkurencyjnego wyniku. Russell zdawał się jednak mieć problemy na twardych oponach. Brytyjczyk informował zespół o trudnościach z doprowadzeniem ich do optymalnej temperatury.

W okolicach półmetka sesji większość kierowców zameldowała się w garażach, co mogło sugerować okno zmiany ustawień i rozpoczęcie przejazdów na miękkim ogumieniu. W przypadku Sergio Pereza prace były nieco bardziej rozległe i obejmowały wymianę tylnego skrzydła.

Gdy zespołowy kolega Meksykanina powrócił do pracy na "czerwonych" oponach Pirelli, natychmiast zszedł do poziomu 1:45,507s, wypracowując tym samym przewagę 0,9s nad Leclerkiem. Tłem czołówki nadal pozostawali reprezentanci Mercedesa – Lewis Hamilton tracił 1,3s do lidera podczas gdy Russell aż 1,7s. W czołowej piątce oglądaliśmy za to Lando Norrisa z McLarena i Lance'a Strolla z Astona Martina.

W dolnej części TOP10 plasowali się Hamilton, Alonso, Russell Ricciardo i Perez. Wkrótce okazało się, że prace nad tylnym skrzydłem w Red Bullu zawodnika z Guadalajary nie były planowane – mechanicy musieli uporać się z awarią mechanizmu DRS i wyciekiem z układu hydraulicznego.

Długie przejazdy, przygotowujące kierowców i teamy do wyścigu, zakłócone zostały przez lekkie opady deszczu. Nie przyniosły one jednak na tyle wody, bo konieczna była rezygnacja ze slicków. Warunki stały się jednak znacznie bardziej wymagające, przez co nad torem kilkukrotnie powiewały żółte flagi.

W ostatnich minutach niektórzy zawodnicy postanowili przetestować deszczowe i przejściowe ogumienie. W gronie tym znaleźli się Vettel, Stroll, Ricciardo, Zhou, Tsunoda, Bottas i Schumacher.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca