F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 202211 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:22,410--25
2.55Carlos SainzFerrari F1-751:22,4870,0770,07723
3.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:22,6890,2790,20227
4.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:22,8310,4210,14224
5.1Max VerstappenRed Bull RB181:22,8400,4300,00927
6.31Esteban OconAlpine A5221:23,0750,6650,23528
7.14Fernando AlonsoAlpine A5221:23,0990,6890,02426
8.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:23,2600,8500,16126
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:23,3940,9840,13427
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:23,5111,1010,11726
11.23Alexander AlbonWilliams FW441:23,5291,1190,01824
12.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:23,5701,1600,04128
13.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:23,6401,2300,07027
14.11Sergio PerezRed Bull RB181:23,6611,2510,02121
15.18Lance StrollAston Martin AMR221:23,6881,2780,02728
16.4Lando NorrisMcLaren MCL361:23,8561,4460,16827
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:24,0061,5960,15024
18.99Antonio GiovinazziHaas VF-221:24,3171,9070,31125
19.34Nyck de VriesAston Martin AMR221:24,7312,3210,41422
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:24,9412,5310,21024
107% najlepszego czasu: 1:28,179

Nie trzeba nikomu przypominać, który zespół na Monzy jest wyjątkowo wspierany. Szczególnie w tym sezonie, gdy ekipa spod znaku czarnego konia posiada samochód pozwalający na zwycięstwa. Z jednej strony to uskrzydla, z drugiej nakłada presję. Wraz z pierwszym treningiem mogliśmy rozpocząć śledzenie, czy Ferrari udźwignie ten ciężar i da włoskim kibicom upragnioną wygraną.

Część zespołów poświęciła pierwszy trening, by sprawdzić przywiezione poprawki oraz dokonać walidacji przepływu powietrza. Między innymi Nick de Vries został obarczony takimi zadaniami. Warto też wspomnieć, że Ferrari wystąpi w ten weekend w zmienionym malowaniu z okazji 75. rocznicy debiutu swojego pierwszego samochodu produkcyjnego.

Podczas pierwszego przejazdu w użyciu były głównie pośrednie i twarde opony. Jedynie Haas zdecydował się wyjechać na miękkiej mieszance. W tej fazie treningu zdecydowanie najszybszy był Verstappen z czasem 1:22,853. Holender miał założone opony z białym oznaczeniem.

Miękkie opony przyniosły nieco ruchu w tabeli. Najpierw na czoło wysunął się Charles Leclerc z wynikiem 1:22,410. Jeszcze szybciej jechał Verstappen, jednak trafił na Lando Norrisa jadącego na twardych oponach, przez co ostatni sektor Holendra był bardzo wolny. Dało mu to okrążenie wolniejsze o 0,4 sekundy od Monakijczyka. Nieco wolniejszy od partnera zespołowego był Carlos Sainz, jednak różnica wynosiła zaledwie 0,077 sekundy. Za Ferrari plasował się Mercedes, z Russellem na trzecim miejscu i Hamiltonem na czwartym.

Końcówka sesji nie przyniosła już znaczących zmian w kontekście kręcenia czasów. Trening upłynął też spokojnie jeśli chodzi o incydenty. Czy podobnie będzie również w drugiej sesji? Dowiecie się tego śledząc z nami weekend Grand Prix Włoch.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca