|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2022 | 2 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:43,033 | - | - | 20 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:43,117 | 0,084 | 0,084 | 20 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:43,435 | 0,402 | 0,318 | 17 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:43,839 | 0,806 | 0,404 | 15 |
5. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:44,066 | 1,033 | 0,227 | 21 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:44,138 | 1,105 | 0,072 | 24 |
7. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:44,736 | 1,703 | 0,598 | 24 |
8. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:45,221 | 2,188 | 0,485 | 12 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:45,258 | 2,225 | 0,037 | 24 |
10. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:45,336 | 2,303 | 0,078 | 11 |
11. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:45,354 | 2,321 | 0,018 | 22 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:45,724 | 2,691 | 0,370 | 21 |
13. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:45,725 | 2,692 | 0,001 | 24 |
14. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:46,028 | 2,995 | 0,303 | 22 |
15. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:46,081 | 3,048 | 0,053 | 26 |
16. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:46,119 | 3,086 | 0,038 | 20 |
17. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:46,408 | 3,375 | 0,289 | 25 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:46,601 | 3,568 | 0,193 | 23 |
19. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:46,680 | 3,647 | 0,079 | 22 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:47,092 | 4,059 | 0,412 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,245 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton odnotował najlepszy rezultat podczas treningu otwierającego weekend Formuły 1 w Singapurze.
Pierwszym kierowcą, który po trzech latach przerwy wyjechał na tor Marina Bay był Guanyu Zhou z Alfy Romeo. Po kilku minutach na opuszczenie garażu zdecydował się Charles Leclerc. Monakijczyk szybko zapytał jednak Ferrari o stan hamulców w swym bolidzie: „Wszystko z nimi w porządku? Myślę, że coś jest nie tak”.
Max Verstappen uzyskał w międzyczasie rezultat 1:47,329s. Chwilę później lepszym wynikiem błysnął Fernando Alonso – 1:47,291s. Do pracy przystąpił także Alex Albon, powracający do jazdy po przerwie spowodowanej komplikacjami zdrowotnymi.
Po upływie nieco ponad dziesięciu minut, George Russell stracił kontrolę nad bolidem w okolicach dziesiątego zakrętu i lekko dobił przednim skrzydłem swojego Mercedesa do barier Tecpro. Szczęśliwie dla Brytyjczyka nie doszło do poważnych uszkodzeń.
Gdy w garażu Scuderii trwały prace nad bolidem Leclerca, na czele klasyfikacji ujrzeć można było dwóch zawodników Red Bulla, za którymi plasował się Alonso a dalej Norris i Stroll. Drugi z wymienionych kierowców informował ekipę o problemach z podbijaniem bolidu na prostych. Niedługo po tym do pierwszej piątki awansował Lewis Hamilton.
Leclerc powrócił do jazdy niedługo przed półmetkiem zajęć a jego pierwszy rezultat – 1:47,623s, dawał mu dwunaste miejsce. Po dwudziestu minutach względnego spokoju, nad torem wywieszone zostały czerwone flagi, po tym jak Stroll uderzył lewą tylną oponą o barierę. Ze względu na miejsce incydentu oraz sprawną pracę porządkowych, przerwa w jazdach nie trwał długo.
Zespoły wciąż miały około trzynaście minut na dokonanie ostatnich testów i przygotowań przed wieczornym treningiem. Carlos Sainz o mały włos nie utracił panowania nad kierownicą w ostatnim zakręcie, unikając kontaktu ze ścianą. Hiszpan zajmował trzecią lokatę, za Verstappenem i Perezem a przed Oconem i Strollem. W czołowej dziesiątce znajdował się także zespołowy kolega Kanadyjczyka – Sebastian Vettel.
Wszystko zmieniło się na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, gdy Hamilton, który okupował pozycje w dole tabeli, dość niespodziewanie awansował na pierwszą pozycję z wynikiem 1:43,033s. Siedmiokrotny mistrz świata używał miękkich opon a jego przewaga nad Verstappenem nie przekraczała jednej setnej sekundy.
Ostatecznie Vettel nie utrzymał się w TOP10, spadając na P11. Za czterokrotnym czempionem godzinną sesję zakończyli Ricciardo, Bottas i Magnussen. W dole klasyfikacji ujrzeć można było z kolei Schumachera i Norrisa. Najgorszy czas uzyskał Nicholas Latifi z Williamsa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|