|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2022 | 2 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:57,782 | - | - | 11 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:58,308 | 0,526 | 0,526 | 12 |
3. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:58,848 | 1,066 | 0,540 | 12 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:59,429 | 1,647 | 0,581 | 9 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:59,526 | 1,744 | 0,097 | 11 |
6. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 2:00,373 | 2,591 | 0,847 | 11 |
7. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 2:00,911 | 3,129 | 0,538 | 9 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 2:01,007 | 3,225 | 0,096 | 11 |
9. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 2:01,010 | 3,228 | 0,003 | 10 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 2:01,036 | 3,254 | 0,026 | 13 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 2:01,089 | 3,307 | 0,053 | 13 |
12. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 2:01,220 | 3,438 | 0,131 | 8 |
13. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 2:01,245 | 3,463 | 0,025 | 15 |
14. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 2:01,502 | 3,720 | 0,257 | 13 |
15. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 2:01,679 | 3,897 | 0,177 | 14 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 2:01,791 | 4,009 | 0,112 | 13 |
17. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 2:01,907 | 4,125 | 0,116 | 13 |
18. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 2:02,066 | 4,284 | 0,159 | 11 |
19. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 2:02,599 | 4,817 | 0,533 | 11 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 2:03,510 | 5,728 | 0,911 | 10 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:06,027 |
|
|
Charles Leclerc okazał się najszybszym kierowcą finałowego treningu F1 na torze Marina Bay. Kierowca Ferrari uzyskał lepszy czas od Maxa Verstappena i Carlosa Sainza.
Ze względu na bardzo silne opady deszczu, które przeszły nad torem przed rozpoczęciem sesji, aleja serwisowa została otwarta dopiero 30 minut później, niż przewidziano w harmonogramie weekendu.
Zespoły miały więc jedynie pół godziny na dokonanie ostatnich przygotowań do kwalifikacji i niedzielnego wyścigu – w dodatku mając do dyspozycji mokry tor.
Jako pierwszy do pracy przystąpił Pierre Gasly, mający w swym bolidzie niebieskie opony Pirelli Cinturato. Chwilę później dołączył do niego Valtteri Bottas, który w rozmowie z inżynierem przyznał, że warunki są w porządku i zasugerował, że lepszym wyborem może okazać się ogumienie przejściowe.
Gasly odnotował rezultat na poziomie 2m10s. Niemal w tym samym czasie na torze pojawiali się kierowcy ze ścisłej czołówki, tacy jak Verstappen, Perez, Leclerc czy Sainz. Podczas gdy Holender miał w swym bolidzie przejściówki, Hiszpan zaliczał pierwsze sobotnie kółka na deszczowych oponach.
Lider klasyfikacji generalnej szybko wskoczył na pierwszą pozycję, odnotowując czas 2:06,115s. Wynik ten był o 1,5 lepszy od rezultatu osiągniętego przez Sainza. Przez krótką chwilę w środkowym sektorze powiewały żółte flagi, po tym jak Nicholas Latifi nie zmieścił się w nawrocie za mostem Andersona. Szczęśliwie Kanadyjczyk nie zaliczył kontaktu z banda i mógł kontynuować jazdę.
Verstappen zszedł na 2:02,098s a Sainz – już na przejściowym ogumieniu – uzyskał wynik gorszy o sześć setnych sekundy. Do końca sesji pozostawało dziesięć minut a czołową piątkę uzupełniali Gasly, Perez i Ricciardo.
Duży ruch na torze umożliwiał szybkie przesychanie nawierzchni – Verstappen jako pierwszy odnotował czas poniżej 2 minut, by moment później spaść na drugą pozycję, za Leclerca (1:58,899s). W tyle pozostawali reprezentanci Mercedesa – na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Russell był szesnasty a Hamilton dopiero dziewiętnasty. Niezwykle wolne tempo, z jakim poruszał się siedmiokrotny czempion F1 zdenerwowało nawet Yukiego Tsunodę.
Ostateczne Leclerc zakończył FP3 z najlepszym osiągnięciem – 1:57,782s, pół sekundy dalej uplasował się Verstappen, Sainz, Alonso i Perez. Niepokojący mógł być jednak komunikat radiowy lidera, który doniósł o problemach z silnikiem i podejrzanym dźwięku wydobywającym się z jednostki. Ferrari nie dostrzegło anomalii w danych, pozwalając kierowcy na kontynuowanie jazdy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|