|
|
|
|
|
|
Gran Premio De La Ciudad De México 2022 | 30 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:18,399 | - | - | 22 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:18,543 | 0,144 | 0,144 | 23 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:18,876 | 0,477 | 0,333 | 18 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:19,123 | 0,724 | 0,247 | 23 |
5. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:19,241 | 0,842 | 0,118 | 24 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:19,301 | 0,902 | 0,060 | 20 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:19,317 | 0,918 | 0,016 | 22 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:19,390 | 0,991 | 0,073 | 28 |
9. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:19,882 | 1,483 | 0,492 | 24 |
10. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:19,917 | 1,518 | 0,035 | 18 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:19,960 | 1,561 | 0,043 | 19 |
12. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:20,019 | 1,620 | 0,059 | 25 |
13. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:20,037 | 1,638 | 0,018 | 16 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:20,139 | 1,740 | 0,102 | 22 |
15. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:20,330 | 1,931 | 0,191 | 24 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:20,477 | 2,078 | 0,147 | 20 |
17. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:20,598 | 2,199 | 0,121 | 24 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:20,848 | 2,449 | 0,250 | 21 |
19. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:20,986 | 2,587 | 0,138 | 22 |
20. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:21,271 | 2,872 | 0,285 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,887 |
|
| Embed from Getty Images
George Russel i Lewis Hamilton okazali się najszybsi przed kwalifikacjami do Grand Prix Meksyku. Za kierowcami Mercedesa znalazł się Max Verstappen.
Ostatni trening przed sobotnimi kwalifikacjami w stolicy Meksyku rozpoczął się pod słonecznym niebem i przy pełnych trybunach. Pierwszym kierowcą na torze był Valtteri Bottas. Fin zdobył tu pole position w zeszłorocznych kwalifikacjach, jako kierowca Mercedesa. Jego zespołowy partner, Zhou Guanyu został tymczasem poinformowany o problemach z bolidem. Chińczyk pozostawał w alei serwisowej.
Kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Po niespełna dziesięciu minutach do pracy zabrali się kierowcy Ferrari. Leclerc wskoczył na pierwszą pozycję przed Hamiltona. Powtórki pokazały, że Monakijczyk miał ponownie problemy z utrzymaniem kontroli nad swoim bolidem w krętym, drugim sektorze. Chwilę później na pierwszą lokatę wskoczył Sainz. Uwaga fanów skupiona była jednak na Sergio Perezie. Meksykanin rozdzielił kierowców Ferrari i awansował na drugie miejsce.
Po piętnastu minutach nad torem zawisły żółte flagi, gdy Mick Schumacher obrócił swojego Haasa w jedenastym zakręcie. Niemiec zatrzymał się jednak daleko od barier i wrócił na tor. W międzyczasie na czoło klasyfikacji wskoczył George Russell. W dalszym ciągu swojego czasu nie ustanowił Verstappen. Holender w końcu jednak wyjechał na tor i z marszu wskoczył na prowadzenie. Kierowcy Red Bulla wykorzystali trening do przećwiczenia jazdy w cieniu aerodynamicznym, przed potencjalnym użyciem tej strategii w kwalifikacjach.
Lance Stroll, Alexander Albon i obaj kierowcy Haasa mieli problemy z utrzymaniem się na torze. Wielu kierowców, w tym Max Verstappen, narzekali na przyczepność toru. Mimo tego Holender dwukrotnie poprawił swój czas na czele klasyfikacji. Na dwadzieścia minut przed końcem na prowadzenie awansował duet Mercedesa — Russell był szybszy od Hamiltona. W międzyczasie na tor wyjechał Zhou, którego mechanicy zdołali naprawić problem techniczny w bolidzie.
Obie Srebrne Strzały utrzymały się na prowadzeniu do końca sesji. Russell okazał się najszybszy przed Hamiltonem i Verstappenem. Za nimi znaleźli się Leclerc, Perez i Sainz — pierwszą szóstkę rozdzielało dziewięć dziesiątych sekundy. Najszybszy spoza trzech najszybszych zespołów był Lando Norris. Szybkie tempo Mercedesów oznaczają jedno — przed nami z pewnością emocjonujące kwalifikacje.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|