F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Miami.
Crypto.com Miami Grand Prix 20228 maja
Miami International Autodrome
Długość toru: 5,410 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,370 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:31,098--26
2.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:31,1690,0710,07123
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:31,2770,1790,10814
4.11Sergio PerezRed Bull RB181:31,3010,2030,02422
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:31,4980,4000,19727
6.55Carlos SainzFerrari F1-751:31,5280,4300,03025
7.23Alexander AlbonWilliams FW441:31,8540,7560,32620
8.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:31,9560,8580,10223
9.20Kevin MagnussenHaas VF-221:32,5591,4610,60320
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:32,5921,4940,03321
11.4Lando NorrisMcLaren MCL361:32,6151,5170,02326
12.14Fernando AlonsoAlpine A5221:32,8841,7860,26931
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:33,0201,9220,13623
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:33,0241,9260,00424
15.31Esteban OconAlpine A5221:33,4172,3190,39327
16.18Lance StrollAston Martin AMR221:33,5762,4780,15923
17.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:33,7732,6750,19713
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:34,0432,9450,27027
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:34,9453,8470,90220
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:35,6374,5390,69227
107% najlepszego czasu: 1:37,475

Embed from Getty Images

Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej otwierającej weekend Formuły 1 w Miami. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się George Russell i Max Verstappen.

Pierwszy na nowy tor wyjechał George Russell z Mercedesa, wyposażony w zmodyfikowane przednie oraz tylne skrzydła. Dla teamu z Brackley FP1 było okresem służącym nie tylko poznaniu toru, ale także zabraniu danych na temat ostatnio wprowadzonych poprawek technicznych.

Tuż po starcie sesji okazało się, że w alei serwisowej Russell o mały włos uniknął kolizji z opuszczającym garaż Estebanem Oconem. „Było blisko” – skwitował sytuację Brytyjczyk.

Nie trzeba było długo czekać na pierwsze problemy kierowców. Już po pięciu minutach Guanyu Zhou obrócił swój bolid w pierwszym zakręcie. Zawodnik Alfy Romeo mógł jednak kontynuować pracę na torze. Bliżej poważniejszych konsekwencji był za to Max Verstappen, który w pewnym momencie doprowadził do lekkiego kontaktu z betonową ścianą.

Kierowcy nie marnowali czasu – tor cały czas był pełen kolorowych bolidów. W początkowej fazie najlepszy wynik należał do Charlesa Leclerca z Ferrari. Wspomniany wcześniej Verstappen był czwarty. Po pewnym czasie Holender podkręcił tempo, uzyskując na miękkich oponach rezultat 1:33,449s. Przed upływem 30 minut zajęć na kolejnych lokatach ujrzeć można było Sainza, Pereza i Norrisa.

Sędziowie ogłosili, że po zakończeniu FP1 zajmą się zbadaniem incydentu z udziałem Daniela Ricciardo i Micka Schumachera. Wyjeżdżając na prostą Niemiec natknął się na Ricciardo, który próbował wyprzedzić podążającego wolniejszym tempem rywala.

Fanów Mercedesa mogło cieszyć tempo Russella, który przez krótki okres zajmował drugie miejsce, rozdzielając duet Ferrari. Co więcej do pierwszego Sainza kierowca z King's Lynn tracił tylko jedną tysięczna sekundy.

W kolejnych minutach na pozycję lidera tabeli przesunął się Serio Perez, któremu udało się odnotować czas 1:32,759s. Z kolei Sebastian Vettel, znajdujący się poza czołową dziesiątką, ujrzał czarno-białą flagę za przekroczenie linii wyznaczającej wyjazd z alei serwisowej.

W komunikatach radiowych kierowcy zwracali szczególną oponę na pracę opon, które ze względu na nawierzchnię oraz wysokie temperatury zaczynały sprawiać problemy już po kilku przejechanych okrążeniach. Szef RBR – Christian Horner, wyjaśniał: „Charakterystyka tego toru to coś pomiędzy Dżuddą i Azerbejdżanem. Temperatury, z którymi będzie musiało poradzić sobie ogumienie, zapowiadają się na piekielnie wysokie. Czeka nas pasjonujący wyścig”.

Druga połowa zajęć rozpoczęła się od czerwonej flagi, spowodowanej przez Valtteriego Bottasa. Fin stracił panowanie w sekcji przy przystani (wymalowanej farbą) i uderzył tyłem o bariery Tecpro. Doprowadziło to do rozległych uszkodzeń tyłu bolidu Alfy Romeo.

Po dziesięciu minutach tor ożył ponownie od ryku silników. Carlos Sainz znalazł się w tarapatach, gdy rozpoczynając swoje szybkie okrążenie utracił pełnię władzy nad kierownicą konstrukcji F1-75. Sunąc po torze z wysoką prędkością opona została tak mocno i długo zblokowana, że doszło do jej przebicia.

W ostatnich minutach Verstappen wskoczył na P1 z rezultatem 1:31,277s. Na drugie miejsce, ze stratą jednej setnej sekundy, awansował Russell. Na trzeciej pozycji, dość niespodziewanie, znajdował się Alex Albon. Strata Taja do lidera wynosiła jednak blisko sześć dziesiątych sekundy.

Niedługo przed wywieszeniem flagi w szachownicę, pierwszą lokatę odzyskał Leclerc (1:31,098s). Russell – po kolejnej konkurencyjnej próbie – zachował P2. Czołową piątkę uzupełniali Verstappen przed Perezem i Gaslym.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca