|
|
|
|
|
|
Pirelli Gran Premio de España 2022 | 22 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,149 - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:19,670 | - | - | 29 |
2. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:19,787 | 0,117 | 0,117 | 27 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:19,874 | 0,204 | 0,087 | 26 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:19,990 | 0,320 | 0,116 | 31 |
5. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:20,006 | 0,336 | 0,016 | 27 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:20,203 | 0,533 | 0,197 | 26 |
7. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:20,632 | 0,962 | 0,429 | 30 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:20,703 | 1,033 | 0,071 | 31 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:20,745 | 1,075 | 0,042 | 27 |
10. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:20,757 | 1,087 | 0,012 | 25 |
11. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:20,917 | 1,247 | 0,160 | 28 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:21,013 | 1,343 | 0,096 | 24 |
13. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:21,249 | 1,579 | 0,236 | 32 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:21,285 | 1,615 | 0,036 | 29 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:21,385 | 1,715 | 0,100 | 22 |
16. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:21,828 | 2,158 | 0,443 | 3 |
17. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:21,866 | 2,196 | 0,038 | 30 |
18. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:22,319 | 2,649 | 0,453 | 31 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:23,197 | 3,527 | 0,878 | 25 |
20. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:23,388 | 3,718 | 0,191 | 6 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,247 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc okazał się najszybszy również w drugim treningu do Grand Prix Hiszpanii. Pierwszą trójkę ku zaskoczeniu zamknął duet Mercedesa – George Russell oraz Lewis Hamilton.
Jazdę w drugim treningu rozpoczął Alexander Albon z Williamsa, który pauzował w południe przekazując swój samochód Nyckowi de Vriesowi. Pierwszy czas był również autorstwa Tajlandczyka, który okrążył Circuit de Catalunya w 1:24,368.
Siedem minut od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy wszystkich kierowców z wyjątkiem Estebana Ocona z Alpine. Na czele tabeli znajdował się Max Verstappen, który uzyskał czas 1:20,932 na pośrednim zestawie. Pierwszą trójkę zamykał z kolei duet Ferrari – Carlos Sainz (+0,046) oraz Charles Leclerc (+0,063). Hiszpan realizując szybki przejazd zwrócił uwagę na Albona, który przyblokował go w drugim zakręcie będąc na optymalnym torze jazdy.
Po zaledwie dziesięciu minutach z dalszej jazdy wycofał się Valtteri Bottas, który zgłosił ekipie, że „coś się zepsuło”. W Alfie Romeo Fina na prostej startowej wyłączyła się jednostka napędowa, która wydobyła z siebie kłąb dymu. C42 zostało zaparkowane na poboczu pierwszego zakrętu, a sędziowie ogłosili wirtualną neutralizację.
Około dwadzieścia pięć minut po rozpoczęciu treningu kierowcy przerzucili się na świeże zestawy miękkich opon. Na prowadzeniu umocnił się Max Verstappen, który wyśrubował swój czas do 1:20,006. Na drugie miejsce wspiął się Sebastian Vettel w kontrowersyjnie poprawionym Aston Martinie (+0,697), natomiast na trzecie Sergio Perez (+0,786), który ustąpił swój bolid w pierwszej sesji Juriemu Vipsowi.
Na półmetku sesji do głosu doszli kierowcy Ferrari i na czele tabeli znalazł się Charles Leclerc, który zszedł poniżej bariery 1:20. Monakijczyk uzyskał czas okrążenia 1:19,670, także korzystając z najszybszego zestawu. Jego partner, Carlos Sainz, wspiął się na czwarte miejsce z rezultatem gorszym o 0,320 sekundy. Drugi był George Russell, zbliżając się do lidera na 0,117 sekundy, natomiast trzeci wynik należał do Lewisa Hamiltona (+0,204).
Końcówka treningu tradycyjnie stała pod znakiem realizacji długich przejazdów i obyło się bez sensacyjnych rozstrzygnięć. Większość kierowców wróciła do pośrednich zestawów, choć Magnussen z Haasa i Stroll z Astona Martina sprawdzali najtwardsze opony.
Ostatni w tabeli uplasował się Lando Norris, który przejechał zaledwie sześć okrążeń. Reprezentant McLarena zaliczył szeroki przejazd po poboczu, który uszkodził podłogę jego MCL35 i wykluczył dalszą realizację piątkowego programu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|